Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
robertaas skrev (12 timer siden):

September er antagelig den beste måneden å besøke det meste av av Middelhavsområdet. Stabilt vær, varmt uten de verste hetebølgene og mye mindre turister.

Indeed! Har som oftest vært i Italia rundt påske eller om høsten. Ser ingen fordeler med å dra dit midt på sommeren.

(vurderer dog neste sommerferie i nord-Italia, men da leier vi hus og bil, og siden vi har med små barn blir det nok lite turisme og mer bading) 

Lenke til kommentar

Har bodd der i 8 år, så kjenner området godt. :) En tyfon her og der hvor det er storm i et par dager, men utenom de dagene så er det ikke så ille. Vi reste mye rundt der nede under regntiden. Mest sannsynlig regner det ikke, og det er mye mindre turister. Siden vi bodde der kunne vi dra på kort notis når det ikke var tyfoner. Å booke lang tid i forveien er gambling. Jeg har leilighet i Manila, så er ikke så avhengig av været, egentlig.

Endret av Skurupu
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (3 timer siden):

Indeed! Har som oftest vært i Italia rundt påske eller om høsten. Ser ingen fordeler med å dra dit midt på sommeren.

(vurderer dog neste sommerferie i nord-Italia, men da leier vi hus og bil, og siden vi har med små barn blir det nok lite turisme og mer bading) 

Jeg reiser vanligvis ikke til de mest kjente turiststedene i turistsesongen, men var for en uke siden innom Cinque Terre og Pisa. Jeg hørte norsk overalt og det er jeg ikke vant med med mitt reisemønster. Å gå nedover den største gågaten i Pisa var som å gå nedover Karl Johan i Oslo.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
robertaas skrev (På 14.7.2022 den 15.28):

 Jeg hørte norsk overalt og det er jeg ikke vant med med mitt reisemønster. Å gå nedover den største gågaten i Pisa var som å gå nedover Karl Johan i Oslo.

De gangen jeg har vært på Karl Johan har jeg hørt mer av andre språk enn norsk. Men ja har møtt andre nordmenn på de rareste steder og jeg er ikke av typen som drar til de mest populære tur-stedene.

Neste tur blir nok til Vestlandet for å besøke en kompis. Bortsett fra det har jeg dessverre ingenting planlagt. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Denne måneden er det først en rolig tur til Køben hvor jeg enda ikke har funnet ut hvilke nyheter jeg må få med meg.

Så er det til Weymouth hvor jeg skal bo på en skikkelig Fawlty Towers.. med basseng. Utenfor ligger Isle of Portland som er en halvøy.. ikke ulikt Lindisfarne. De ble raidet av vikinger... heller ikke ulikt Lindisfarne, men 4 år tidligere. Så vikingtiden burde bli regnet som å ha startet tidligere. Det må jeg ta en titt på. Og det mangler ikke på spor etter romere i området eller slott og herskapshus som man kan fylle tiden med.

Isleofportland.thumb.jpg.52a85a1ef60d31655804ca83b00f67e2.jpg

Etter dette er allerede 12 andre turer booket.

 

Lenke til kommentar
robertaas skrev (9 timer siden):

Denne måneden er det først en rolig tur til Køben hvor jeg enda ikke har funnet ut hvilke nyheter jeg må få med meg.

Jeg vet ikke hvor nerdete du er men hvis du liker butikker ala Outland bør du sjekke Faraos Cigarer. De har en del butikker i København som hver er "spesialisert" seg på diverse ting, feks brettspill, cosplay++

Driver du med fotografering kan du sjekke Photographica som er ganske stor butikk som selger brukt fotoutstyr. 

Du kan ellers sjekke dette kartet jeg har laget i Google MyMaps men jeg regner med du har vært innom de fleste av disse stedene.  

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (21 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor nerdete du er men hvis du liker butikker ala Outland bør du sjekke Faraos Cigarer. De har en del butikker i København som hver er "spesialisert" seg på diverse ting, feks brettspill, cosplay++

Driver du med fotografering kan du sjekke Photographica som er ganske stor butikk som selger brukt fotoutstyr. 

Du kan ellers sjekke dette kartet jeg har laget i Google MyMaps men jeg regner med du har vært innom de fleste av disse stedene.  

Sikkert gode klassiske tips for mange, men jeg er ute etter noe nyere slik som Blox eller Skovtårn som ligger for langt unna.

Lenke til kommentar
robertaas skrev (17 timer siden):

Denne måneden er det først en rolig tur til Køben hvor jeg enda ikke har funnet ut hvilke nyheter jeg må få med meg.

Så er det til Weymouth hvor jeg skal bo på en skikkelig Fawlty Towers.. med basseng.

 

 

I Weymouth har jeg vært, på 90-tallet en gang under en 14 dagers biltur langs sørkysten av England.
Koselig by, som så mange andre engelske byer.
Jeg digger faktisk England, men ikke de største byene da :)

Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (45 minutter siden):

Jeg digger faktisk England, men ikke de største byene da :)

Ved hjelp av mange helgeturer har jeg tatt godt for meg av destinasjoner i England som har veldig mye å by på. Har heldigvis fortsatt en veldig lang todo-liste og uutforskede regioner.

Og avstandene er større enn hva mange tror. Trodde jeg skulle få lurt inn en dagstur til Port Isac fra Weymouth, men det tar over 7 timer hver vei å reise kollektivt.

england.thumb.jpg.0df609343277b420f3af9af8953160dd.jpg

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...