Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Denne måneden går turen til Derby som skal ligge omtrent så midt i Storbritannia som man kan. Skal ta for meg av kultur og historie i regionen og muligens en tur ned til Leicester. Så går turen til Toulouse for mere av det samme. Har enda ikke bestemt meg for om jeg skal prøve få inn litt luftfart, romfart eller stor ikonisk festning i Carcassonne. Folk i gule vester kan gjøre noen av valgene uaktuelle.

 

 

Etter dette er 13 andre turer allerede booket.

Lenke til kommentar

Hvordan er Madeira?

Spennende øy? Synes det virker som er herlig sted.

Det er en vulkansk øy som er veldig frodig og med mye ulendt tereng. Strander er det dårlig med. Jeg liker å gå turer og liker spennende planter og trær så jeg likte øya veldig godt.

 

Det er ikke stedet du møter Charter-Svein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Boston er også en fin by med gjestfrie folk. New Yorkers på andre hånd....

Hovedsaken er jo at man liker seg stedet man drar, men det er mange byer langs kysten der som godt kan besøkes istedenfor New York og som også har sine ting å by på: Portland Maine, Boston, Philadelphia, Baltimore, Washington.

 

Jeg synes folk fra New York er altfor selvsentrerte og brautense med en slags brutalitet i sin oppførsel som kan overraske. Som turist andre steder i USA har jeg flere ganger opplevd folk som høylytt sier at de er fra New York og at de derfor nekter å stå i kø.

 

Teheran er en by med ganske nøyaktig like mange innbyggere som New York, men opplevelsen av folk der er diametralt forskjellig. De er smilende, høflige og hjelpsomme. De kan ta kontakt med deg på gaten, spørre hvor du kommer fra og ønske deg velkommen.... helt uten at de skal selge deg noe eller ønsker noe fra deg.

Lenke til kommentar

New York i april

Begynt å lete etter hotell, men det var nesten for mange alternativer

Virker dyrere enn jeg hadde trodd også.

Hotell i storbyer er alltid dyrt, jeg ender som regel opp med 3-4000 kr/natt for hotell bestilt på "vanlig" måte når jeg er i NYC og i San Francisco. Har god erfaring med å bruke HotRate-hoteller på hotwire.com, hvor man ikke får vite hvor man skal bo før man har betalt, men prisene kan være ned mot halv pris av "vanlig".

Lenke til kommentar

Hotell i storbyer er alltid dyrt, jeg ender som regel opp med 3-4000 kr/natt for hotell bestilt på "vanlig" måte når jeg er i NYC og i San Francisco. Har god erfaring med å bruke HotRate-hoteller på hotwire.com, hvor man ikke får vite hvor man skal bo før man har betalt, men prisene kan være ned mot halv pris av "vanlig".

Hotels.com sier jo også at de har 50% avslag. Min erfaring ar at prisene vanligvis ikke varierer så mye mellom forskjellige tilbydere, det som varierer mest er hvor høye fiktive før-priser enkelte viser og hvor mye ekstra skatter og gebyrer de ikke tar med i prisene de viser.

 

De gangene jeg har sjekket hotwire var det faktisk dyrere enn gjennom de billigste som jeg fant.

Lenke til kommentar

De gangene jeg har sjekket hotwire var det faktisk dyrere enn gjennom de billigste som jeg fant.

Sjekket du med Hot-Rate Hotels eller Standard Rate Hotels? For Standard Rate er de ikke billigere enn andre tilbydere. Det er ved valget Hot-Rate man ikke ser hvilket hotell man får før man har betalt, men som regel får en bedre pris. Jeg har riktignok opplevd et par ganger at det hotellet jeg fikk på Hot-Rate viste seg å være dyrere enn på for eks hotels.com, men ofte er det 30-60% lavere. Et eksempel er sist jeg var i San Francisco, bestilte Hot-Rate, og fikk Le Meridien i FiDi for ca 1650 pr natt. Hotels.com for samme rom var ca 3500. Det er mange som ikke liker at man ikke får vite hotellet før man har betalt, og heller ikke har avbestillings- eller endringsmulighet, men man kan være "heldig" og få en meget god pris.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Sjekket du med Hot-Rate Hotels eller Standard Rate Hotels? For Standard Rate er de ikke billigere enn andre tilbydere. Det er ved valget Hot-Rate man ikke ser hvilket hotell man får før man har betalt, men som regel får en bedre pris.

Det er selvsgt for Hot-rate hvor de ikke sier hva hotellet er, men det finnes løsninger for å finne hotellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...