Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er kanskje rar, jeg synes egentlig Fort Lauderdale var ganske kjedelig. Ikke et sted jeg gidder å reise tilbake til, men greit å ha vært der. ;)

Kan bli kjedelig i lengden hvis man kun er der ja. Man må nesten ha bil når man er der fordi det ligger en del rundt om, sentre og markeder.

 

Noe spesielt du vil anbefale der? Har base camp rett ved Fort Lauderdale Beach og har booket Water Taxi.

 

<-----som man ser har jeg vært på Bohol og likte stedet. :-)

Bra! Vanntaxi er gøy.

 

Ta deg en tur innom Galleria og kjøpe deg en pretzel hos Auntie Anne, verdens beste:

IMG-2545.jpg

 

 

Carrie B cruise er og artig, båt med slikt hjul bakpå som tar deg rundt: https://no.tripadvisor.com/AttractionProductDetail-g34227-d13072845-Fort_Lauderdale_Daily_Sightseeing_Cruise-Fort_Lauderdale_Broward_County_Florida.html

 

Ellers er det veldig koselig å gå langs Las Olas, innom de små gatebutikkene som er på ene siden og stranden på andre siden. Sette seg ned og god drikke.

 

Se på broen som heiser seg opp og ned med båtene som kommer langs kanalen.

 

Ellers vet jeg ikke helt. Pleier å kjøre når vi er der med familien, vet ikke om du skal det, til marked lengre innover og andre butikker.

 

Men det er såååå fint der!:

IMG-0770.jpg

Endret av Lami
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ta deg en tur innom Galleria og kjøpe deg en pretzel hos Auntie Anne, verdens beste:

Hadde planlagt en tur innom Galleria. Kjenner godt til Auntie Anne, men jeg vil nok gå for Mini Pretzel Dog.

 

Ellers vet jeg ikke helt. Pleier å kjøre når vi er der med familien, vet ikke om du skal det, til marked lengre innover og andre butikker.

Har sett anbefalinger om Las Olas Boulevard ca. en halvtimes gange fra stranden. Er det det du kaller "markeder innover"?

Lenke til kommentar

Hadde planlagt en tur innom Galleria. Kjenner godt til Auntie Anne, men jeg vil nok gå for Mini Pretzel Dog.

 

Har sett anbefalinger om Las Olas Boulevard ca. en halvtimes gange fra stranden. Er det det du kaller "markeder innover"?

?? skamme seg!

 

Hm nei. Er butikker langs Las Olas, trodde ikke det var en halvtime unna. Kanskje jeg bodde litt nærmere.

 

Men nei marked innover da tenker jeg på hvis du kjører lenger inn i "landet": https://no.tripadvisor.com/Attraction_Review-g34227-d142794-Reviews-Swap_Shop-Fort_Lauderdale_Broward_County_Florida.html

Lenke til kommentar

Tenkte å reise til Italia i Juli måned da jeg aldri har vært der før. Noen som har noen anbefalinger? :)

 

Helst med strand, god mat og gjerne noen shopping muligheter. :)

Folk reiser helst ikke til (fastlands-)Italia for å dra på badeferie. De som ønsker det drar til Sicilia eller aller helst Sardinia. God og dårlig mat finner du overalt.

 

Joda, det finnes noen strender langt fastlandet, men det er ikke noe man drar fra Norge for å oppleve.

Lenke til kommentar

Vært en del i Ft Lauderdale, men blitt hovedsaklig basseng og strand, men ting jeg har gjort der opp gjennom årene er tur på kanalene med Jungle Queen, shopping på Galleria (dit kan man gå fra Ft Lauderdale Beach). Stor outlet mall, Sawgrass Mills, men vet ikke hvordan det er å komme seg dit uten bil. Tror det er for langt til at taxi er fornuftig.

I det minste i gamle dager så har frokost på The Deck vært en favoritt, men der er det LENGE siden jeg har vært så kan ikke si noe om kvaliteten. Har også vært typisk amerikansk frokost. 

Middag på Shooters har også vært en favoritt, ligger langs kanalen litt nord for Ft Lauderdale Beach, så kan nok bruke vann-taxi dit. Kvaliteten har også vært litt opp og ned, men sist gang for en 4-5 år siden var det bra, men settingen er nok det beste her. 

Er nok også gode muligheter for ekskursjoner innover i Everglades om du ikke allerede har vært på det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...