Theo343 Skrevet 3. april Skrevet 3. april (endret) Det blir 4 uker i Danmark igjen for tredje året på rad. Selv om det er dyrt å være norsk I danmark for tiden er der ellers meget godt for hvilepuls. Endret 3. april av Theo343 1
ilpostino Skrevet 4. april Skrevet 4. april Er invitert til et bryllup i Chrstchirch, New Zealand i mars til neste år. Blir antageligvis i to uker, og skal iallefall besøke severdigheter som finnes ifm innspillingen av Ringenes herre. 4
leticia Skrevet 4. april Skrevet 4. april Theo343 skrev (10 timer siden): Det blir 4 uker i Danmark igjen for tredje året på rad. Selv om det er dyrt å være norsk I danmark for tiden er der ellers meget godt for hvilepuls. Er det i sommer du skal dra? Eller tidligere?
Theo343 Skrevet 4. april Skrevet 4. april 7 hours ago, leticia said: Er det i sommer du skal dra? Eller tidligere? Det blir rett utenfor fellesferien.
leticia Skrevet 4. april Skrevet 4. april Theo343 skrev (3 timer siden): Det blir rett utenfor fellesferien. Ok, jeg reiser selv til Frankrike om 5 dager og blir borte i 4 uker 1
robertaas Skrevet 5. april Skrevet 5. april (endret) Denne måneden går turen til Ashford med shopping og litt slott i nærheten hvor de hadde en spesiell løsning for avkjøling. Det blir også en tur innom Margate. Turen går så til Tivoli for å se hvor og hvordan romerne ferierte. Skal også prøve deres spakilde. Etter dette er 13 andre turer allerede booket. Endret 5. april av robertaas 1
OC-Freak Skrevet 5. april Skrevet 5. april Det blir gåtur til høsten. Peaks of the balkans, flyr til Tirana, Albania, men tar buss fra flyplassen rett til Shkoder og har et par dager der før gåturen. 👍😀 2
Femtekolonne Skrevet 23. april Skrevet 23. april Ungene ville til syden. Kona var litt same same, men jeg hadde ikke lyst da jeg ikke fikser varmen og det stort sett er hotell og basseng som gjelder. Ikke syntes jeg det var verdt de syke prisene som ble lagt frem heller. Gleden er nå stor da kona har bestemt ferie ut i fra økonomi og to av tre uker er nå spikret. 1 uke i Gdansk og 1 uke i bobil fra 1992. Hvor vi skal med bobilen er uvisst, men jeg har ikke vært i Bergen bla.
leticia Skrevet 24. april Skrevet 24. april Femtekolonne skrev (14 timer siden): Ungene ville til syden. Kona var litt same same, men jeg hadde ikke lyst da jeg ikke fikser varmen og det stort sett er hotell og basseng som gjelder. Ikke syntes jeg det var verdt de syke prisene som ble lagt frem heller. Gleden er nå stor da kona har bestemt ferie ut i fra økonomi og to av tre uker er nå spikret. 1 uke i Gdansk og 1 uke i bobil fra 1992. Hvor vi skal med bobilen er uvisst, men jeg har ikke vært i Bergen bla. Å "reise til Syden " betyr ikke nødvendigvis å reise til steder "alle andre" reiser. Jeg er i "syden" nå, og det lar seg lett kombinere med f.eks kultur, og andre opplevelser utenom strand og basseng. Blir her i 3 uker totalt men så liker jeg varmen da i motsetning til deg. Bor alltid på leilighetshotell, det blir en billigere opplevelse enn hoteller. Bobil tror jeg ikke jeg hadde fikset, men det er fint i Bergen om dere ønsker en norgesferie, kan absolutt anbefales 😊
robertaas Skrevet 24. april Skrevet 24. april leticia skrev (2 timer siden): Å "reise til Syden " betyr ikke nødvendigvis å reise til steder "alle andre" reiser. Folk vet sikkert at vi har det fra tyske "nach Syden", som bare betyr sydover.
Auto Asmodeus Skrevet 24. april Skrevet 24. april Nordmenn har brukt begrepet i 150 år eller noe. De fleste forbinder nok begrepet med at man reiser til varmere strøk. Teknisk sett er Sveits "Syden", men det er nok flere som tenker Middelhavsland, Mallorca, Kreta eller Gran Canaria når noen snakker om syden.
Salvesen. Skrevet 24. april Skrevet 24. april Auto Asmodeus skrev (2 minutter siden): Nordmenn har brukt begrepet i 150 år eller noe. De fleste forbinder nok begrepet med at man reiser til varmere strøk. Teknisk sett er Sveits "Syden", men det er nok flere som tenker Middelhavsland, Mallorca, Kreta eller Gran Canaria når noen snakker om syden. Tenker de fleste forbinner syden med to hovedpunkt, varme og lavere priser. Hvilken retning en tar kommer nedover på listen tror jeg
Femtekolonne Skrevet 24. april Skrevet 24. april 22 minutes ago, Auto Asmodeus said: Nordmenn har brukt begrepet i 150 år eller noe. De fleste forbinder nok begrepet med at man reiser til varmere strøk. Teknisk sett er Sveits "Syden", men det er nok flere som tenker Middelhavsland, Mallorca, Kreta eller Gran Canaria når noen snakker om syden. Når jeg var liten inngikk Spania i konseptet syden, men nå er det nok låst til de stedene du nevner.
Skurupu Skrevet 24. april Skrevet 24. april Praha i Juli. Berlin i August. Aldri vært der før. Tipper jeg får en reise i bursdagsgave fra kona nå straks også, hun stiller så mistenksomme spørsmål.
leticia Skrevet 24. april Skrevet 24. april Femtekolonne skrev (2 timer siden): Når jeg var liten inngikk Spania i konseptet syden, men nå er det nok låst til de stedene du nevner. Det er mer enn nok varme til å bli godt brun her ved middelhavet i april 🇨🇵 iallefall, om man kaller det Syden eller noe annet ser jeg på som mindre viktig. Men det er ingen charterdestinasjon iallefall, og som nevnt tidligere så kjører jeg selv 😊
Mag ne Skrevet 24. april Skrevet 24. april Femtekolonne skrev (2 timer siden): Når jeg var liten inngikk Spania i konseptet syden, men nå er det nok låst til de stedene du nevner. Blant det som var nevnt var "middelhavsland", jeg vil si Spania fortsatt er ved Middelhavet og i syden.
ilpostino Skrevet 24. april Skrevet 24. april Jeg tror ikke dere kommer noen vei ved å fortsette å diskutere dette i denne tråden.
torbjornhb Skrevet 27. april Skrevet 27. april Da ble det plutselig en tur til Paris on et par uker 🙂. Var der under OL i fjor sommer og ble så imponert over byen at jeg ønsket å få med modern og fadern tilbake dit. Fikk ikke anledning til å besøke Eiffeltårnet sist, og vurderer det litt nå. Det koster mye å komme til toppetasjen (1150 kr), så spørsmålet er om det er verdt det. Noen som har innspill? Triumfbuen byr på veldig fin utsikt og koster langt mindre, men så er det jo noe spesielt med Eiffeltårnet...
robertaas Skrevet 27. april Skrevet 27. april (endret) torbjornhb skrev (6 timer siden): Fikk ikke anledning til å besøke Eiffeltårnet sist, og vurderer det litt nå. Det koster mye å komme til toppetasjen (1150 kr), så spørsmålet er om det er verdt det. Noen som har innspill? Triumfbuen byr på veldig fin utsikt og koster langt mindre, men så er det jo noe spesielt med Eiffeltårnet... De offisielle billettene er 36,10 euro for heis hele veien opp og ned og 27,50 Euro om du mener du klare gå trapper halve veien. Må kjøpes online goooooood tid i forveien. Det mangler ikke på luringer som videreselger for kraftig økt pris. Noe spesielt er at du får se leiligheten som Gustav Eiffel hadde på toppen. Det var noe han fikk med i kontrakten om å bygge tårnet. Tour Montparnasse er litt lavere, mye billigere og mye mindre kø. De har en takterrasse som likevel er et fint sted å se Eiffeltårnet.... og resten av Paris fra. Her er utsikt mot Jardin du Luxembourg hvor den gamle nullmeridianen gikk. Man finner også den lille orginalen av frihetsgudinnen der. Eiffeltårnet er mot motsatt side. https://www.google.com/maps/@48.8425109,2.3220371,3a,15y,58.7h,77.76t/data=!3m8!1e1!3m6!1sCIHM0ogKEICAgIDqg6n7gAE!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2Fgpms-cs-s%2FAIMqDu2FSpKoDZ8fUkdg2dPOP73gDaQJqjdYR7jub6YqZtUSRQnnzuCinONdrmzA7euOPT3t8zXEWvAPxDmnR1XTp9uTJPY6pK6fCYBywprzYbIECImLRikWHsM53f9nCkcUOoB2muW0PQ%3Dw900-h600-k-no-pi12.240408486630287-ya266.32644545263554-ro0-fo100!7i13312!8i6656?hl=no&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQyMy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Triumftårnet er greit, men det er jo bare 50 meter høyt. En høyde det er god utsikt fra en MontMartre. Helt på toppen er kirken Sacré-Cœur og i trappene forran sitter det alltid mange om det ikke er elendig vær. De som sitter i trappen er slitne turister som tror det er en greie å drikke en flaske vin der. Dette gjør dem til lette offer for svindlere som det vrimler med i dette området. Det er mulig å gå opp i kirketårnet for enda bedre utsikt. Endret 27. april av robertaas 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå