Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Er på jakt etter noen krav som skjeldent kommer i samme sko:
- Brei forsko med plass til en naturlig fot (typisk barforsko), som ikke klemmer stortå og lilletå innover.
- Flat sko, uten høydeforskjell forran og bak.
- Noe demping (ikke så alt for mye) så jeg ikke dør av å stå mye på harde gulv eller på asfalt og brostein.

Bruker nå Altra Escalante 2.5 og disse er egentlig fine og comfy, men for mye "joggesko" og lite brukbare til hverdags og lett mer "dannet" selskap enn fritid og hjemme.

Noen som har tips? Spesielt siste punkt er vanskelig å få til føler jeg. Finnes nok av "pene" barfotsko, men alle er null demping.

Lenke til kommentar

Hva med noe tyrkisk via Etsy: https://www.etsy.com/no-en/shop/FeelBarefoot ? 

Eller kanskje Whitin sneakers via Amazon: https://www.amazon.com/stores/page/F1998EB8-6442-4E57-A616-BAA8E838ADED 

(Har ikke prøvd noen av dem, jeg har bare noen sportslige 0-drop-sko fra Altra, Topo og Inov-8 :)

Edit: Ser at de fleste av skoene ovenfor også har svært lite demping, beklager... Et søk på https://www.amazon.com/s?k=zero+drop+cushioned+shoes viser at at det først og fremst er Altra og Topo som dukker opp med mye demping - men de har jo mye sportslig preg. Ikke enkelt det der.

Endret av a_aa
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Alak87 skrev (På 6.9.2023 den 8.41):

Spesielt for sko som normalt koster 3000-3500,-. Altså, hvis det hadde vært legit hadde jeg lagt inn fire bestillinger på rappen, men regner med at dette er enda et tilfelle av "for godt til å være sant" 🙃

Sende en mail og spørre, det ser ut som Red Wing, ofte får nye nettsider/forhandler gode tilbud ved oppstart etc, har kjøpt Wolverine Apprentice som ligner litt for 500+ av Footway osv ved 2 salg.

Billigere merke da, tror de blir produsert i Mexico eller Asia, men er amerikansk eid.

Red wing produseres vel i USA fortsatt, Wolverine er beste støvler jeg har hatt.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Wolverine er beste støvler jeg har hatt.

Rocky boots, med Thinsulate og Gore Tex, som virkelig funket, er de beste, jeg har hatt.

Holder til i Ohio i USA.

Veldig lette, laerstoevler, som var baade greie om vinter som sommer. Mens kompisene, tok av seg skoene, for aa komme seg over en stor bekk, vasset jeg over, og sto og saa paa dem, helt toerr i benene. Etter mange aars bruk, luktet de helt fint inni. Raukjoerte dem i ti aar, foer de ga seg.

Naa har  jeg Alfa Jerv, som jeg ikke Har proevd ut enda. Godt foersteinntrykk, men litt mer stivere klumsete kanskje, enn Rocky. Angrer paa at jeg heller ikke, bestilte, der i fra.  

Proevde et par med Lundhags for noen aar siden, Ville ha noen som jeg kunne levere til skomaker, ha livet ut. For noen latterlige stoevler. Sto bare og sprelte oppaa fjellberget, naar det regnet. Og krympet, noe vannvittig, helt til de ble  for smaa. De dyreste stoevlene, som var, i den tiden.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Zepticon skrev (På 8.9.2023 den 2:43 PM):

Er på jakt etter noen krav som skjeldent kommer i samme sko:
- Brei forsko med plass til en naturlig fot (typisk barforsko), som ikke klemmer stortå og lilletå innover.
- Flat sko, uten høydeforskjell forran og bak.
- Noe demping (ikke så alt for mye) så jeg ikke dør av å stå mye på harde gulv eller på asfalt og brostein.

Bruker nå Altra Escalante 2.5 og disse er egentlig fine og comfy, men for mye "joggesko" og lite brukbare til hverdags og lett mer "dannet" selskap enn fritid og hjemme.

Noen som har tips? Spesielt siste punkt er vanskelig å få til føler jeg. Finnes nok av "pene" barfotsko, men alle er null demping.

Bestilte meg nettopp et par Topo Magnifly 4 i farge svart/koksgrå, uten noen skrikende signalfarger. Det er en nulldropsko med 25mm demping, og med det "stealthy" fargevalget kan den kanskje passere til bruk på parkettgulv/hageplen i stedet for asfalt? Det som "ødelegger" mest er skotuppen og litt for mye logo, synes jeg. Jeg har tenkt å bruke dem som kontorsko (fine når jeg må spurte til møterom i siste liten :D).

image.png.d95d3b7842bcecdb0ccfb4adfc4ed408.png

Uansett: På tilbud til 1046,- med gratis frakt hos løpeshop.no ut januar :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...