Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sokker skal ikke inneholde syntetisk materiale. Det gjør bare føttene klamme.

 

Tøys. Sokker med en liten prosentandel kunststoff holder som regel mye lenger enn sokker som er i 100 % naturstoff, og det har heller ingen innvirkning på hvor godt de puster om det er snakk om sokker i god kvalitet. Det at kunststoff puster dårlig er forøvrig bare tull. Det er en grunn til at stort sett alt treningstøy produseres i kunststoffer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sokker skal ikke inneholde syntetisk materiale. Det gjør bare føttene klamme.

 

Tøys. Sokker med en liten prosentandel kunststoff holder som regel mye lenger enn sokker som er i 100 % naturstoff, og det har heller ingen innvirkning på hvor godt de puster om det er snakk om sokker i god kvalitet. Det at kunststoff puster dårlig er forøvrig bare tull. Det er en grunn til at stort sett alt treningstøy produseres i kunststoffer.

 

Ikke enig.

Lenke til kommentar

Sokker skal ikke inneholde syntetisk materiale. Det gjør bare føttene klamme.

 

Tøys. Sokker med en liten prosentandel kunststoff holder som regel mye lenger enn sokker som er i 100 % naturstoff, og det har heller ingen innvirkning på hvor godt de puster om det er snakk om sokker i god kvalitet. Det at kunststoff puster dårlig er forøvrig bare tull. Det er en grunn til at stort sett alt treningstøy produseres i kunststoffer.

 

Ikke enig.

 

Øh... Som boffen sier, det er ikke noe man egentlig kan være uenig i. Det er ikke min mening, det er fakta.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Jo det er noe man kan være uenig i. Og tekstilkompetansen din generelt preges av mangler på helt grunnliggende nivå.

Nei, det er det ikke. Jeg skal ikke uttale meg om hvem som har rett her, men om kunststoff puster eller ikke er et faktaspørsmål som kan besvares med to streker under svaret, ikke noe man kan være "uenige" om (uten at den ene faktisk tar feil). Uenighet om faktiske spørsmål gir ikke mening.

Lenke til kommentar

Alle med en halv hjernecelle forstår hva som er rett i dette tilfellet. Det er snakk om sokker i topp kvalitet med en liten prosentandel kunststoff. Faktum er at det meste av kunststoff transporterer fuktighet langt bedre enn mye av naturstoffer, så selv om andelen kunststoff hadde vært betydelig ville det mest sannsynlig vært bedre med en rekke kunststoffer enn mange typer naturstoffer. Bare se på løpesokker f.eks., som omtrent utelukkende lages i kunststoffer. Bomull er f.eks. helt grusomt når det kommer til fuktighet. Ull er mye bedre, men delikat ull får betydelig bedre holdbarhet når det inneholder en liten andel kunststoff. Man skal tross alt tråkke på sokkene dagen lang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ah! Dette minner meg på at det er lenge siden jeg sist sjekket bloggen fra Oslo.

Det er ett innlegg som er absolutt fantastisk.

Denne ølen er så frisk og søt i smaken at du kan kjøpe den til barna dine. Skjenk barna dine med øl! Wohoo, ytringsfrihet!

...

Jeg begynte å drikke øl da jeg var to år, så dette kan jeg.

Lenke til kommentar

Imens jeg venter på at penger skal bli overført til min PayPal så kom jeg plutselig over en diskusjon på SF ang. Loake Pimlico vs. Loake Kempton. Noen videre formeninger?

Prisen er akkurat lik, men Kempton er på en 026 lest og Pimlico på Capital.

Hva burde jeg gå for? Høst og vinterbruk.

 

Og kvalitetsmessig vil det være bedre å for en modell fra 1880-serien til Loake en for eksempel Herring Gosforth II? Prisforskjellene er jo ganske like :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Imens jeg venter på at penger skal bli overført til min PayPal så kom jeg plutselig over en diskusjon på SF ang. Loake Pimlico vs. Loake Kempton. Noen videre formeninger?

Prisen er akkurat lik, men Kempton er på en 026 lest og Pimlico på Capital.

Hva burde jeg gå for? Høst og vinterbruk.

 

Og kvalitetsmessig vil det være bedre å for en modell fra 1880-serien til Loake en for eksempel Herring Gosforth II? Prisforskjellene er jo ganske like :)

 

Spm 1: Gå for den lesten som passer foten din best.

 

Spm 2: Loake 1880 er bedre enn Herring Classics (som er den serien Gosforth II er i), og er følgelig et bedre valg. Loake 1880 er vel som regel sammenlignbare med Herring Premier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...