Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde Capital-lesten for et par uker siden, og gikk med et par Mark McNairy-sko. Fikk dessverre ikke gjort en direkte sammenligning av Capital og 026 (som jeg har i to par fra Herring), men jeg oppfattet Capital som litt slankere jevnt over.

Bruker forøvrig UK 9.5 med 026-lesten, og Capital prøvde jeg i UK 9.5. Merker at med 026 skulle jeg gjerne hatt en bittelitt større tåboks, da det fort kan bli litt gnagsår etter 10-12 timer. Nå prøvde jeg bare raskt på i en butikk og kan ikke gjøre en direkte sammenligning, men Capital trykket litt mindre mot det ytterste beinet ved tærne (den lille klumpen, i mangel på et bedre ord).

Tror nesten mitt neste par fra Loake skal være på Capital, fått sansen for den!

 

Men for å svare på spørsmålet ditt kan jeg ikke huske å ha merket noe forskjell på lengden i Capital og 026.

Lenke til kommentar

Da var skoene fra Heppo i hus, ogjeg må innømme at jeg ble smått usikker på retur eller ikke.

 

Aldwych og Litchfield ble bestilt i str. 8 1/2 aka 43. Og i utgangspunktet er nok det riktig størrelse - ihvertfalli lengden. Men for at de ikke skal klemme føttene mine, må jeg kappe av meg lilletåa. Den blir rett og slett for smal for tidlig. Den sitter veldig fint frem til der lilletåen begynner, men det er ingen plass til selve lilletåen. Det kjennes ut som om de har latt det være plass til et tredjedels lilletåledd, og det er litt dumt, når man tross alt har to... Kan man regne med at de strekker seg fem mm eller mer i den bredere enden av "tåboksen". Må med skam innrømme at det er noen år siden jeg har gått inn et par "skikkelige" sko. Kan jo også jukse med en utblokker, kanskje?

 

Badminton ble bestilt i 9 aka 43,5 og de glipper litt. Usikker på om jeg skal bytte disse til 43 (og deretter gå dem inn, om jeg kan satse på at de utvider seg såpass.) eller kjøpe en hælkappe eller noe. De glipper lite.

 

Heller mot å bytte Litchfield, siden jeg gjerne vil kunne bruke en tynn ullsokk, beholde Aldwyh, som jeg uansett ikke skal bruke semi-dalig eller gå langt med, og aner ikke med Badminton. Må bestemme meg før PiB stenger fedag kveld.

 

Noen som har noen innspill til en forvirret fyr? :p

Lenke til kommentar

Pantherella mid-calf sokkene har jeg svært dårlig erfaring med, de glir ned med en gang man starter å gå. Deres OTC har jeg dessverre ikke prøvd.

Har du eksklusivt gått over til å kjøpe OTC sokker? :)

 

Japp, og elsker det.

 

Jeg bruker det alltid til penere bukser, men til jeans o.l. funker det dårlig for meg hvertfall. Buksenbeina henger seg opp i sokkene konstant.

 

Har jeg faktisk ikke opplevd, men nå har jeg noe tynnere legger enn ønsket.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om jenter og vintersko? Altså hva liker dere å se?

 

Chelsea boots er jo alltids en slager men forslag til andre sko?

 

(En venninne som spurte meg om hva som var pent på jenter, og jeg hadde ikke mye å "komme med")

 

Og hva tenker dere om sko til høst/vinter?

 

Vurderer Timberland Earthkeeper (husker ikke nøyaktig modellnavn), Loake Litchfield (for å være med i MoV-klubben) og muligens Herring Coltham.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

En god venninne av meg har chelsea boots og de ser kjempe bra ut. De ser kanskje best ut med sorte eller veldig mørke jeans, noe som hun går i hele tiden så de passer henne utmerket.

 

Kommer veldig an på jenta og hvilken stil hun har. Kan jo også prøve å finne noen mørke boots. Det siste litt snåle jeg så var en jente med 6 inch boots fra Timberlake, men hun kledde det overraskende bra, men tviler på at det er sånn kjempe mange andre som kan kle det. Det er veldig varierende med andre ord.

 

Noe av det værre jeg ser er når "kvinner" som egentlig ikke er i tennårene går med UGGs eller høye billige støvletter som tydeligvis bærer preg av å være i dårlig kvalitet (billige). Jeg forbinder UGGs med ungdomsskole- og videregående jenter tilsvarende mentalt utviklet.

 

 

Earthkeeper syntes jeg ikke så noe bra ut. Om du kjøper Loake Litchfield kommer du til å gjøre et godt kjøp (av erfaring). De er skikkelig pene og solide og tåler vinteren veldig bra med litt stell. Er ikke uten grunn at de hele tiden blir anbefalt.

Herring Coltham ser også veldig bra ut. Tror du kommer til å gjøre et godt kjøp uansett om du kjøper Coltham eller Litchfield. Helst begge to, det hadde vært suverent :new_woot:

Lenke til kommentar

Da var skoene fra Heppo i hus, ogjeg må innømme at jeg ble smått usikker på retur eller ikke.

 

Aldwych og Litchfield ble bestilt i str. 8 1/2 aka 43. Og i utgangspunktet er nok det riktig størrelse - ihvertfalli lengden. Men for at de ikke skal klemme føttene mine, må jeg kappe av meg lilletåa. Den blir rett og slett for smal for tidlig. Den sitter veldig fint frem til der lilletåen begynner, men det er ingen plass til selve lilletåen. Det kjennes ut som om de har latt det være plass til et tredjedels lilletåledd, og det er litt dumt, når man tross alt har to... Kan man regne med at de strekker seg fem mm eller mer i den bredere enden av "tåboksen". Må med skam innrømme at det er noen år siden jeg har gått inn et par "skikkelige" sko. Kan jo også jukse med en utblokker, kanskje?

 

Badminton ble bestilt i 9 aka 43,5 og de glipper litt. Usikker på om jeg skal bytte disse til 43 (og deretter gå dem inn, om jeg kan satse på at de utvider seg såpass.) eller kjøpe en hælkappe eller noe. De glipper lite.

 

Heller mot å bytte Litchfield, siden jeg gjerne vil kunne bruke en tynn ullsokk, beholde Aldwyh, som jeg uansett ikke skal bruke semi-dalig eller gå langt med, og aner ikke med Badminton. Må bestemme meg før PiB stenger fedag kveld.

 

Noen som har noen innspill til en forvirret fyr? :p

 

Er det ikke gratis å bytte på heppo (frakt osv)? I så fall, bytt alt. Sko som ikke er i riktig størrelse er noe dritt.

Lenke til kommentar

Og hva tenker dere om sko til høst/vinter?

 

Vurderer Timberland Earthkeeper (husker ikke nøyaktig modellnavn), Loake Litchfield (for å være med i MoV-klubben) og muligens Herring Coltham.

Jeg har Litchfield og Coltham, og er veldig fornøyd med begge to. Har hatt begge parene i en vintersesong nå, og de er fortsatt pene.

Lenke til kommentar

Er det ikke gratis å bytte på heppo (frakt osv)? I så fall, bytt alt. Sko som ikke er i riktig størrelse er noe dritt.

Jepp, det er det. Kommer til å bytte Litchfieldene ihvertfall, har jeg kommet frem til, fordier for små. Aldwychene har mer plass i bredden, til tross for at d ser mye bredere ut. Muliig de smalner mindre.

 

Men jeg tror Badmintpn og Litchfield har samme lest, så å byte til en halvstørrelse mindre i Badminton gir meg jo sannsynligvis akurat smme problemet som med Litchfield - de blir for smale. Sannsynligvis skulle jeg hatt 8 1/2 G i begge sko, men det kan man jo ikke velge hos Heppo, dessverre. Tror ikke det blir noeproblem med 9 i Litchfield, pga. snøringen. Men mine tynne leger og ankler og lave vrist, blir Badminton i 9 akkurat litt stort. Jaja, får prøve dem i 8 1/2 og se om de er støre i den størrelsen enn Litchfield.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...