Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Mener at den flash-versjonen som youtube bruker ikke støttes på S60 telefoner.

 

MEN det finnes en "youtube mobile videos" tjeneste under "Videosenter". Gå til "Programmer, Videosenter, Legg til nye tjenester" og velg "youtube....". Fungerte fint hos meg.

8803368[/snapback]

 

Skjønner ikke hva jeg gjør feil da :hmm:

Gjort alt du sa, kobla den opp mot hjemme-nettverket.

Men så kommer det en feilmelding.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leverte telefonen inn til ett av nokias serviceverksteder i oslo for å få dem til å fjerne den irriterrende slarkingen i dekselet, de sa dem kunne fikse det på timen for 250,-.

 

Når jeg så hentet telefonen var den akkurat like slarkete som da jeg leverte den inn, de på verkstedet sa dem hadde bytta selve "slide" mekanismen, men att alle N95 var av like bedriten kvalitet (litt rart at dem ikke opplyste meg om dette da de sa att feilen kunne fikses).

 

Uansett, her benytter jeg meg av angreretten, kan ikke akkseptere att en telefon til 6000,- er byggd like dårlig som en leketøysmobil (disse er vel strengt tatt av bedre byggekvalitet).

 

Har i etterkant sett att de mange må fikse dette selv ved å bryte garantien på telefonen og legge teip inn i selve "slidearmene", men jeg ville ikke klart å leve med en telefon som først blir brukbar etter en "teip" fiks.

 

Dette blir siste gang jeg kjøper en Nokia før de får orden på byggekvaliteten.

Fy skam seg Nokia :tease:.

 

Ps. Varmen bidrar litt til dette krasse innlegget :)

Lenke til kommentar
Leverte telefonen inn til ett av nokias serviceverksteder i oslo for å få dem til å fjerne den irriterrende slarkingen i dekselet, de sa dem kunne fikse det på timen for 250,-.

 

Når jeg så hentet telefonen var den akkurat like slarkete som da jeg leverte den inn, de på verkstedet sa dem hadde bytta selve "slide" mekanismen, men att alle N95 var av like bedriten kvalitet (litt rart at dem ikke opplyste meg om dette da de sa att feilen kunne fikses).

 

Uansett, her benytter jeg meg av angreretten, kan ikke akkseptere att en telefon til 6000,- er byggd like dårlig som en leketøysmobil (disse er vel strengt tatt av bedre byggekvalitet).

 

Har i etterkant sett att de mange må fikse dette selv ved å bryte garantien på telefonen og legge teip inn i selve "slidearmene", men jeg ville ikke klart å leve med en telefon som først blir brukbar etter en "teip" fiks.

 

Dette blir siste gang jeg kjøper en Nokia før de får orden på byggekvaliteten.

Fy skam seg Nokia :tease:.

 

Ps. Varmen bidrar litt til dette krasse innlegget :)

8804495[/snapback]

 

Hehe... Skjønner deg der. Jeg har både N95 og E65 og de er så forskjellige som det går an å få blitt når det kommer til byggekvalitet. Hadde ingen fortalt meg om speccs eller pris så ville jeg gjetta at E65 var den dyreste av den enkle grunn at den er bygget i store deler stål og skinnimitasjon. Selve slidemekanismen er en drøm og hele telefonen i helhet føles og ser ut som en virkelig kvalitetstelefon.

 

Og så har vi N95 i full plastdrakt og slark i slide og ingenting som beskytter forann LCD.... Nei... De sku virkelig laget N95 i litt bedre materiale.... E65 er jo beviset på at de greier det, men spørs litt på viljen (og sikkert produksjonskostnader).

Lenke til kommentar

Det var rart MacBain, for jeg leverte min inn og fikk den reparert, og når jeg slider den ut er det umulig å rikke den til noen av sidene eller opp og ned, og den er myyye bedre også når den er lukket (men dunker du på høyresiden av telefonen, nede, så hører du at den ikke er 100% tight, men kanskje 95%).

 

Så rart at noen på Nokias servicekontor sier det :hmm:

Lenke til kommentar

Prøver å oppdater telefonen til siste firmware, men Nokia Software Updater stopper opp på 2/3 med følgende beskjed liggende på skjermen: Registrere Telefonen.

 

Har forsøkt å reinstallere NSU, slå av og på telefonen, koble til i ulike modus, ta ut minnekort, slå av firewall og restarte pc. Ser uansett ikke ut til at jeg kommer noe lenger.

 

Kjører Vista på maskinen min.

 

Noen som vet hva jeg har gjort feil.

 

(Beklager hvis dette er diskutert tidligere, søk ga ingen resultat)

Lenke til kommentar

når det kommer til n s opdater så har jeg gjort følgende.

 

installert på vista, pogrammet starter bare en gang, så er det bare å avinstallere det. har prøvd både å kjøre det som admin osv både brannmur osv og kompabilitet.

 

ringte nokia og fikk fortalt at jeg kunne levre den inn for å la dem gjøre jobben.

 

prøvde så på en xp maskin, og da virker iallefall pogrammet. husk å ha av brannmur og viruspogram.

 

så hengte pogrammet seg opp på forbereder installasjon, ikke slå av eller bruk tlf.

 

ringte nokia og de sa at man må ha tlf stående åpen, ha tastatursperren helt av og ikek bruke usb på framsiden av en maskin, pgr av at nokia støtter ikke det.

 

enden på de var at jeg allikavel måtte dra kabelen ut av tlf, for det er ikke noe knapp til å avslutte pogrammet når den er kommet så langt.

 

så alt i alt det nærmeste du kommer er å installere det på xp ha alt av sikkerhet av, og så laste ned kabeldrivere for seg selv, så installere den, så koble til tlf i suite modus og la den bli skikkelig installert, så laste ned og inst n s opdater, så prøve.

 

syns ikke dette var godt nok av nokia på og til en slik ny tlf.

 

skal nå inn å avisntallere kabeldriver å prøve på nytt.

Lenke til kommentar

tenkte å få lagt inn litt på mobilen, hvilke pogrammer er dem jeg bør ha? er det slik at det er vanlig å ha et antivirus pogram på tlf?

 

kan godt betale for pogrammene slik at man vet de er skikkelige osv. helst hvis det er mulig å betale via tlf eller sms. er dette mulig?

Lenke til kommentar
tenkte å få lagt inn litt på mobilen, hvilke pogrammer er dem jeg bør ha? er det slik at det er vanlig å ha et antivirus pogram på tlf?

 

kan godt betale for pogrammene slik at man vet de er skikkelige osv. helst hvis det er mulig å betale via tlf eller sms. er dette mulig?

8814342[/snapback]

 

Det samme tenkte jeg på..

Noen anbefalte programmer?

 

Og finnes det forøvrig en Windows Live Messenger Mobile til telefonen?

Som da er gratis.. Slik at jeg kan benytte den gratis over WiFi..

Eller er det bare det møkket fra Djuice som er den eneste utvei hvis jeg ønsker den offisielle Windows Live Messenger?

 

Hva annet trenger man?

Skrive program?

AntiVirus?

Nettleser? (Finnes sikkert noe som er bedre enn default som følger med)

Media-avspiller? (finnes det en med støtte for *.FLAC?)

Skype? (mulig å ringe gratis over WiFi?)

 

Ting kan gjerne koste penger :)

Lurer på hva dere vil kategorisere som det "beste" skrive programmet, nettleser osv..

Uavhengig av pris..

Lenke til kommentar

Kan noen sjekke hvor mye ledig ram de har rett etter oppstart med kun ventemodus i gang. Min er helt nede i pluss minus 200 000, syns det er litt lite jeg når den tross alt står i stby. Har ikke blåtann, wi.fi etc i gang..

 

Når jeg feks er inne på VG.no via wi-fi så får jeg beskjedd om at det er for lite minne til å kjøre filmsnutter angående diverse nyheter og at jeg må lukke noen programmer og prøve på nytt...

 

Anyone??

Lenke til kommentar
Kan noen sjekke hvor mye ledig ram de har rett etter oppstart med kun ventemodus i gang. Min er helt nede i pluss minus 200 000, syns det er litt lite jeg når den tross alt står i stby. Har ikke blåtann, wi.fi etc i gang..

 

Når jeg feks er inne på VG.no via wi-fi så får jeg beskjedd om at det er for lite minne til å kjøre filmsnutter angående diverse nyheter og at jeg må lukke noen programmer og prøve på nytt...

 

Anyone??

8817720[/snapback]

 

 

når jeg har fått dn mld ang noen sider har jeg holdt inne menyknappen og lukket div pogrammer. men dette var vel ikke noe til noe hjelp:)

Lenke til kommentar

ser ut til at netcom også har kastet seg på bølgen om msn, og det er jo bra. men vil ikke denne pogramvaren støtte våre tlf ?

 

https://netcom.no/tjenester/msn.html

 

 

og hvorfor står det datoer langt fram i tid om når div mobiler er kompatible med msn deres?

 

SonyEricsson W200i, W880i, W810i, K610, K750i Nå

 

Nokia 5200, 6230i, 6131, 6233, 5300, 6280, 6111, 3110c Nå

 

 

Det kommer kontinuerlig nye telefoner som støtter tjenesten og de finner du i listen under.

Tilgjengelig fra Leverandør Telefontype

 

Juli 07 SonyEricsson W660, K810, Z530, Z310i, K550, W610i, K800i

 

Juli 07 Nokia 6300, 6151, 6085

 

Juli 07 Samsung x640

 

August 07 SonyEricsson W850i, W580i, W800, Z610i

 

August 07 Nokia 6288

 

August 07 Samsung U600

Endret av stewie28
Lenke til kommentar

Kunne noen tatt seg tid til å prøve ut denne:

Windows Live Messenger Mobile (544)

Skal virke på Nokia N95.. Og siden jeg ikke har fått min enda, så er det litt vanskelig for meg å teste.. Vil gjerne vite hvordan denne fungerer over W-Lan/WiFi, om den gjør det i det hele tatt..

 

How to:

Transfer the .jar or .sis(x) file to your phone via USB, infrared or Bluetooth and install the app.

 

I mellomtiden så skal jeg prøve ut denne:

Windows Live Messenger Mobile (384)

For:Motorola E375, E398, L7, U6, V3, V300, V303, V500, V600, V80

SonyEricsson K610c, K700, K750, K758, W550, W550c, W600c, W700c, W710c, W800, W810c, W850c, Z550c, Z710c

På min W800i, dog er dette sikkert en mye mer lettdreven og svakere versjon enn den til Nokia N95.. Samt jeg har jo ikke W-Lan/WiFi, så jeg er dømt til trege hastigheter og teleskritt..

 

 

Også har vi denne:

Windows Live for Mobile

Der ligger det en guide for Windows Live Messenger Mobile BETA, som virker som en nettleser utgave.. Noe som jeg stiller meg litt skeptisk til..

Men om noen kunne koble opp W-Lan/WiFi og teste den også ville det vært flott..

 

 

Venter spent på tilbake meldinger hvis noen gidder å ta seg tid til å teste :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...