Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dere fornøyde med mobilen eller er det mye rot med de? Dårlig batteri er det ihvertfall etter hva jeg hører

8895031[/snapback]

 

Batteriet er ikke på langt nær så dårlig som mange skal ha det til.

Det er kanskje en av telefonens svake sider,

og da har kritikere en unik evne til å virkelig fyre opp under hvor dårlig det skal være, som kan forvirre mange.

 

Batteriet i seg selv holder jo ikke noe lavere standard, enn andre batteriet vi finner i andre telefoner. Det faktum at telefonen lades såpass fort ut, har mer med den kraftige maskinvaren i telefonen, stor skjerm og noen funksjoner som bokstavelig talt sluker strøm. Hadde vi puttet batteriet (BL-5F) inn i en annen mobil telefon, så ville neppe den telefonen død noe fortere.

 

Men det er jo sant som det sies, en Nokia N95 lades fortere ut enn de fleste andre telefoner på markede i dag. Dog har ingen andre noen maskinvare eller utvalg av funksjoner som er av samme kaliber heller.

Teknologien i en N95 er rett og slett fortidlig ute, da vi ikke har noen "små" batteriet som klarer å holde maskinvaren og funskjonene oppe å gå over ufattelig lang tid, før batteriet må lades opp.

 

Men det skal også sies det, at under nogen lunde normalt telefon bruk, så kan telefonen holde akseptabelig lenge, hvis du ikke fyrer opp GPS'en (som er det som virkelig sluker strøm), eller bruker WiFi flere timer om dagen.

Bare snakker 1-2timer i den, sender et par meldinger, litt musikk og litt WiFi per dag, så skal den kunne vare i 2-3dager før den må lades opp.

Noe som jeg mener er strengt tatt god nok. Burde da klare å lade telefonen en av tre netter.

 

Bruker du WiFi, eller hører på musikk med tilstrekkelig høyt volum så er nok telefonen død etter 6-8timer. Konstant GPS bruk takler den vell i ca 4timer.

 

Må jo også sies at hvis for eksempel en Sony Ericsson K810i, hadde hatt Symbian OS 9.2 (S60v3), alle de applikasjonene som kjører konstant i bakgrunden på en N95, samt hatt like stor skjerm. Og like kraftig maskinvare, så hadde den heller vart stort lengre. Om ikke kortere.

 

En enkel og grei nødløsning er å ha et ekstra batteri i baklomma..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Oki, ja kan tenke meg det er veldig mye greier trøkket inn på samme plass og batteri utviklingen ikke helt henger med i den samme utviklingen. Om to år så ler vi vel over hvor elendig batteriet idag er, som vi idag ler av gamle mursteinen til Motorola ;) Denne gpsén også kan man høre veldig mye rart om, etter en test på vg så ble det litt negativ omtale av den også

Lenke til kommentar
Er det noen som har en helt slarkefri N95 i lukket posisjon (etter minumum en ukes bruk)?

8893799[/snapback]

 

Min har slark etter ca. 1 uke :) Hehe....

8894652[/snapback]

Hehe, det hjalp ikke så mye, men takk for svaret :p

 

Absolutt ingen som har en forholdsvis slarkefri N95 etter noen dagers/ukers bruk?

Lenke til kommentar

 

 

Men det skal også sies det, at under nogen lunde normalt telefon bruk, så kan telefonen holde akseptabelig lenge, hvis du ikke fyrer opp GPS'en (som er det som virkelig sluker strøm), eller bruker WiFi flere timer om dagen.

Bare snakker 1-2timer i den, sender et par meldinger, litt musikk og litt WiFi per dag, så skal den kunne vare i 2-3dager før den må lades opp.

Noe som jeg mener er strengt tatt god nok. Burde da klare å lade telefonen en av tre netter.

 

 

En enkel og grei nødløsning er å ha et ekstra batteri i baklomma..

8895141[/snapback]

 

Jeg har et snitt på 69min samtaletid pr dag og med økonomisering av strømmen så er telefonen død før kl 13. Jeg har 5 ladere stående standby hvor jeg ferdes for ikke å gå tom for strøm. Jeg er livredd for å ta offentlig komunikasjon ettersom jeg bare har et batteri.

 

Jeg har ikke hatt noen telefon som klarer 2 arbeidsdager uten lading. Men 1-2 timer smataletid pr dag i 2-3 dager er imponerende er dette noe som kan bekreftes?

Lenke til kommentar

En enkel og grei nødløsning er å ha et ekstra batteri i baklomma..

8895141[/snapback]

 

Jeg har 5 ladere stående standby hvor jeg ferdes for ikke å gå tom for strøm. Jeg er livredd for å ta offentlig komunikasjon ettersom jeg bare har et batteri.

 

Denne kan jo være kjekk å ha ute i 'felten' når en ikke har tilgang på lader til N95'en:

http://www.gadgets.no/product_info.php?products_id=740

(Har kjøpt en slik på ebay selv).

Lenke til kommentar
Er det noen som har en helt slarkefri N95 i lukket posisjon (etter minumum en ukes bruk)?

8893799[/snapback]

 

Min har slark etter ca. 1 uke :) Hehe....

8894652[/snapback]

Hehe, det hjalp ikke så mye, men takk for svaret :p

 

Absolutt ingen som har en forholdsvis slarkefri N95 etter noen dagers/ukers bruk?

8896694[/snapback]

For å sitere Zodiac Norge som er ett nokia versted i Oslo så sier dem att alle N95'er er slarkete. Selv etter att dem monterte ny slidemekanisme så slarket min noe helt forferdelig.

Syntes telefonen var såpass dårlig satt sammen att det gikk meg på nervene å bruke den, så jeg benyttet meg av angreretten og returnerte telefonen.

Kjøpte meg en SE w880i istedet, denne er i en helt annen liga med tanke på byggekvalitet.

Ikke noe mere skitkvalitets nokiaer på meg :tease:.

Syntes Nokia burde ta det til etteretning når folk må fikse sine 6000,- mobiler med teip for å fjerne slarkingen, da er det kanskje på tide med litt kvalitetskontroll.

Lenke til kommentar
Jeg har et snitt på 69min samtaletid pr dag og med økonomisering av strømmen så er telefonen død før kl 13.  Jeg har 5 ladere stående standby hvor jeg ferdes for ikke å gå tom for strøm. Jeg er livredd for å ta offentlig komunikasjon ettersom jeg bare har et batteri.

 

Jeg har ikke hatt noen telefon som klarer 2 arbeidsdager uten lading. Men 1-2 timer smataletid pr dag i 2-3 dager er imponerende er dette noe som kan bekreftes?

8898436[/snapback]

Har testet min telefon, og med 20-30 minutters telefonbruk og ikke noe annet holder batteriet til nesten nøyaktig 4 døgn.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Enten er ikke jeg så veldig sensitiv på "slark" eller så har kompisen min vært ufattelig heldig.

 

Han kjøpte sin N95 hos Expert.no. Bestilte den for 3uker siden,

så gav Expert han beskjed om at han selv måtte komme å hente den.

Hos Expert så hadde vist de tre N95 de skulle ha hatt på lager bare forsvunnet.

Så han fikk utstillings-modellen, og kunne bytte den inn igjen når de da endelig fikk flere inn på lager.

 

Utstilligs-modellen har visst stått i butikken i flere uker, mange har sett på den, dratt sliden mye opp og ned osv.

 

De manglet også headsettet som skulle følge med telefon, som erstattning fikk han et SanDisk MicroSD UltraMobile II 2GiB minnekort, og en bluetooth handsfri.

 

Men poenget er, når han tok med telefonen på jobb idag, så skulle jo jeg få se på den, siden jeg har drømt om det i en god stund, og ikke får bestilt min før i juli.

 

Jeg skulle overføre kontakter fra hans N70, over på den osv.

Og sliden på denne satt temmelig godt å stramt, jeg merket ikke det minste tegn til slark engang.. Når jeg hadde sliden igjen, prøvde jeg å vrikke og vri litt på den, for å se om det i det hele tatt bevgde seg, men den satt dønn fast.

 

Så enten er han bare ufattelig heldig, eller så trenger ikke jeg å beskymre meg så mye for slarking, for da betyr det at det skal grusomt mye slark til, for at jeg i det hele tatt skal merke at en telefon slarker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...