Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CaZpeR: To ting:

 

1) Hvor kjapt du får fiks (eller finner satelitter som du sier) har nix og nada med programvaren å gjøre. Det har ene og alene med hardware å gjøre.

 

2) Vær klar over at det programmet laster ned all data (kart, navigasjon, etc.) i sanntid. Så om du ikke har en fastprisavtale på datatrafikk kan det bli fryktelig dyrt å bruke.

Lenke til kommentar
CaZpeR: To ting:

 

1) Hvor kjapt du får fiks (eller finner satelitter som du sier) har nix og nada med programvaren å gjøre. Det har ene og alene med hardware å gjøre.

 

2) Vær klar over at det programmet laster ned all data (kart, navigasjon, etc.) i sanntid. Så om du ikke har en fastprisavtale på datatrafikk kan det bli fryktelig dyrt å bruke.

8822589[/snapback]

 

1.) Det fungerte kun raskt i enkelttilfelle (som da var de første gangene jeg prøvde). Så hadde sikkert noe med satelittene å gjøre at the time.

 

2. Joa, men samme er det jo med Nokia sin programvare. Den må jo koble til nettet for å laste ned kart den ikke har selv. Men kjørte det i gang på wlanet her hjemme og etter det så trengte den ikke mer datatrafikk, men igjen. Nå kommer jo 3G (eller HSDPA) abb. fra Telenor snart (fastpris. 249,- i mnd.). Så blir vel mer aktuelt å bruke det da.

Lenke til kommentar
1.) Det fungerte kun raskt i enkelttilfelle (som da var de første gangene jeg prøvde). Så hadde sikkert noe med satelittene å gjøre at the time.

8824251[/snapback]

Tipper det har noe med været å gjøre :) Godvær og klar himmel er positivt for satelitt-mottak. Har merket selv de siste par dagene at min holux gr-240 funker særdeles bra. Får fiks så fort jeg skrur den på under åpen himmel, og den holdt kontakt med 4-5 satelitter inne på kjøkkenet i går, noe jeg aldri før har opplevd.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
1.) Det fungerte kun raskt i enkelttilfelle (som da var de første gangene jeg prøvde). Så hadde sikkert noe med satelittene å gjøre at the time.

8824251[/snapback]

Tipper det har noe med været å gjøre :) Godvær og klar himmel er positivt for satelitt-mottak. Har merket selv de siste par dagene at min holux gr-240 funker særdeles bra. Får fiks så fort jeg skrur den på under åpen himmel, og den holdt kontakt med 4-5 satelitter inne på kjøkkenet i går, noe jeg aldri før har opplevd.

8824877[/snapback]

 

Ja, men her var det faktisk blå himmel både første forsøk og andre forsøk. Så jeg klør meg litt i hodet der. Men er fortsatt ikke imponert over GPS'en i N95 (ikke at jeg hadde forventa noen TomTom killer) i tanke på hvor treg den er :p

Lenke til kommentar

Noen som har greid å synkronisere e-post meldinger i fra Outlook til N95. Jeg greier bare å få med kontakter, notater og slikt, men ikke selve e-post meldingene.

 

Er det bare jeg som roter med innstillinger, eller finnes ikke muligheten i Pc Suite?

Lenke til kommentar
hei, hvordan kan man se windows desktoppen på mobilen? Sånn at man kan styre pcen via mobilen. Går det? Har både trådløs internett og blåtann...

8827660[/snapback]

Jeg linket til et stort utvalg av programmer for 3rd edititon som gjør nettopp det her. Har forøvrig ikke testet noen av de, så jeg kan ikke svare på hvilket som er best.

Lenke til kommentar
1.) Det fungerte kun raskt i enkelttilfelle (som da var de første gangene jeg prøvde). Så hadde sikkert noe med satelittene å gjøre at the time.

8824251[/snapback]

Tipper det har noe med været å gjøre :) Godvær og klar himmel er positivt for satelitt-mottak. Har merket selv de siste par dagene at min holux gr-240 funker særdeles bra. Får fiks så fort jeg skrur den på under åpen himmel, og den holdt kontakt med 4-5 satelitter inne på kjøkkenet i går, noe jeg aldri før har opplevd.

8824877[/snapback]

 

Ja, men her var det faktisk blå himmel både første forsøk og andre forsøk. Så jeg klør meg litt i hodet der. Men er fortsatt ikke imponert over GPS'en i N95 (ikke at jeg hadde forventa noen TomTom killer) i tanke på hvor treg den er :p

8825411[/snapback]

 

Kan du prøve å la telefonen ligge helt i ro mens den søker satellittene?

Lenke til kommentar
Kan du prøve å la telefonen ligge helt i ro mens den søker satellittene?

8831882[/snapback]

 

Prøvd. Er like om og men der. Noen ganger kommer den raskt og noen ganger tar det lang tid. Men er veldig kjedelig når man skal bruke det som bil-navigasjon når man kanskje ikke har tida til å stå rolig og vente på at GPS'en skal komme.

Lenke til kommentar
Det var rart MacBain, for jeg leverte min inn og fikk den reparert, og når jeg slider den ut er det umulig å rikke den til noen av sidene eller opp og ned, og den er myyye bedre også når den er lukket (men dunker du på høyresiden av telefonen, nede, så hører du at den ikke er 100% tight, men kanskje 95%).

 

Så rart at noen på Nokias servicekontor sier det :hmm:

8804713[/snapback]

 

Ønsker å "stramme" opp min N95 også.

Kan du fortelle meg hvor du fikk reparert telefonen?

Gikk det på garanti evt. hvor mye måtte du betale?

Det burde selfølgelig gå på garantien, men.....

Lenke til kommentar

Hold dere fast, her kommer jeg med en del spørsmål :p

 

1# Prisguide.no ser ut til å ha blitt litt uoversiktelig, hvis den ikke alltid har vært det.

Der ligger billigste Nokia N95 på 6400kroner, men El-Price selger jo den for 6000..

Er den enda billigere i noen andre butikker? Hørte også noe om et "Active Talk" triks eller noe, hva går det ut på?

 

2# Noen som har noen anbefalinger av kvalitets vesker til mobilen?

Jeg har hørt at hvis lukkemekanismen på veska er av magnettypen, så forstyrrer det eller i verstefall skader selve telefonen.. Noe som jeg selvsagt ikke vil ha noe av..

Når det gjelder hva slags type veske, om det skal være på belte osv..

Så har jeg et sånt lite dilemma, så hvis noen av dere kan komme opp med den ultimate løsning, så spytt ut!

Ønsker helst en "belte-løsning" tenkte jeg, da har vi jo den som går rundt belte (som sitter dønn solid), og denne "klaps" løsningen, som fort kan dette av hvis jeg jogger/løper med telefonen.. Jeg jogger mye, så er litt redd for at "klaps" løsningen fort ender med å ramle av.. Sitter den rundt belte, er jo det helt umulig..

Men på den andre siden, kan jeg ikke feste den på en joggebukse, siden den ikke har noe belte.. Klapsen derimot vil enkelt feste seg på kanten av buksa.. Men så var jo spørsmålet da, vil den falle av?

Noen som har noen anbefalinger/løsninger for meg?

 

#3 Hvis jeg kjøper meg et ekstra batteri (til nødstilfeller), er det mulig å anskaffe seg en ekstern-lader til batteriet? Eller må jeg sitte å lade telefonen dobbelt opp?

Utrolig irriterende om jeg må lade det ene batteriet, så ta det ut og putte inn det andre for så å la det lades fullt opp..

 

#4 Når det gjelder beskyttelse for mobilen..

Så vurderte jeg denne her:

Nokia N95 Crystal Hard Case

Tror dere den duger? Eller har dere noe annet å anbefale?

 

#5 Jeg har mange slags rykter om at USB og bil-ladere kan skade batteriet, svekke levetiden.. På grunn av batteriet lades med gale spenninger eller noe.. Er dette tilfelle, eller bare rent oppspinn? Vurderer hvert fall å anskaffe en bil-lader, i og med at mobilen fort i overlever en lang tur når jeg fikler med den hele veien..

Noen grunner til å anskaffe en USB-lader? Bortsett fra muligheten for å lade fra PC-en? (har du en PC tilgjengelig så har du som oftest en stikkontakt også :p )

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...