Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål vedr musikkfiler. Jeg avslører vel min egen uvitenhet, men skitt au:

 

Jeg har overført en del musikk via iTunes.

 

En del av filene legger seg inn som m4p-filer. Når jeg forsøker å åpne disse starter Realplayer, med feilmeldingen "kan ikke spille av mediaklipp". Andre filer blir m4a-filer, og fungerer helt uproblematisk på telefonens musikkspiller. Dette kan skje med ulike album med samme artist. Endrer jeg navn på m4p-filene blir de ubrukelige.

 

Hvorfor er det sånn, og hva kan jeg gjøre for å få spilt alle filene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et spørsmål vedr musikkfiler. Jeg avslører vel min egen uvitenhet, men skitt au:

 

Jeg har overført en del musikk via iTunes.

 

En del av filene legger seg inn som m4p-filer. Når jeg forsøker å åpne disse starter Realplayer, med feilmeldingen "kan ikke spille av mediaklipp". Andre filer blir m4a-filer, og fungerer helt uproblematisk på telefonens musikkspiller. Dette kan skje med ulike album med samme artist. Endrer jeg navn på m4p-filene blir de ubrukelige.

 

8792202[/snapback]

 

Kan det være at disse filene er kjøpt via Itunes og dermed fungerer bare mot Ipod? I siste oppdatering av Itunes har du mulighet til å oppdatere kjøpte sanger til DRM-fri utgave for et par kroner pr. stk...

 

Kanskje det fungerer bedre da?

Lenke til kommentar
En del av filene legger seg inn som m4p-filer. Når jeg forsøker å åpne disse starter Realplayer, med feilmeldingen "kan ikke spille av mediaklipp". Andre filer blir m4a-filer, og fungerer helt uproblematisk på telefonens musikkspiller.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4_Part_1...file_extensions

 

.M4P er musikkfiler 'beskyttet' med Apples FairPlay. Det er bare iTunes og iPod som støtter avspilling av disse.

 

Det du kan gjøre er å brenne disse til vanlig CD vha iTunes og så rippe CD'ene.

 

Apple har også begynt å tilby en del spor (i første omgang fra EMI og diverse indies) DRM-fritt. Hvis du har noen av disse sangene så kan du 'oppgradere' til FairPlay-fri utgave.

Lenke til kommentar
Nokia N82 = Nokia N95 med bedre batteri og skikkelig blits.. Samt utseende ser jo helt sykt ut!

 

Kanskje jeg venter til slutten av året, og skaffer meg en N82 istedet :)

Hvert fall venter litt, og ser om "ryktene" blir bekreftet / av bekreftet..

8789782[/snapback]

Vente til slutten av året? N95 ble presentert over et halvt år før den endelig kom, og N82 er tross alt bare på spekulasjonsstadiet, så la oss heller si nærmere ett år. :)

8790856[/snapback]

 

Det passer meg ypperlig!

er rundt der jeg bytter mobil! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei,

 

Vil bare si at idag jeg har fått meg Nokia N95 Deep Plum  :dribble:

8796357[/snapback]

Gratulerer, og håper du vil kose deg med mobilen :)

 

Har den samme og i samme farge, den er lekker :p

8796422[/snapback]

 

Hehe ja den er fet... Og deilig bakdeksel :thumbup:

 

Kan noen gi meg lenke til den 4GB minnekort som passer til N95? Thaaaaaansx

Endret av romy
Lenke til kommentar

Fikk min N95 i dag og er litt skuffet over hvor mye slark det er i den, men ellers fornøyd, bortsett fra kameraet.

 

Har tatt ett par bilder ute og de ble ok, men bilder inne under gode lysforhold ble veldig uskarpe (mye dårligere enn min gamle N73), er det noen innstillinger jeg har oversett eller er det noe fysisk feil med telefonen?

Lenke til kommentar
Fikk min N95 i dag og er litt skuffet over hvor mye slark det er i den, men ellers fornøyd, bortsett fra kameraet.

 

Har tatt ett par bilder ute og de ble ok, men bilder inne under gode lysforhold ble veldig uskarpe (mye dårligere enn min gamle N73), er det noen innstillinger jeg har oversett eller er det noe fysisk feil med telefonen?

8797409[/snapback]

Tror ikke det er noen fysisk feil, men du kan jo endre innstillingene med skarphet og sånn, men tror ikke det hjelper så alt for mye.

Har en N95 selv og er kjempefornøyd med bildene og selve kameraet.

Lenke til kommentar
Fikk min N95 i dag og er litt skuffet over hvor mye slark det er i den, men ellers fornøyd, bortsett fra kameraet.

 

Har tatt ett par bilder ute og de ble ok, men bilder inne under gode lysforhold ble veldig uskarpe (mye dårligere enn min gamle N73), er det noen innstillinger jeg har oversett eller er det noe fysisk feil med telefonen?

8797409[/snapback]

Du kan blant annet oppgradere til nyeste software. Men det du burde gjøre, er å ta å bytte inn telefonen din med en gang. Om du så må vente til neste levering fra Nokia, så er det verdt det. Slarkete telefon ødelegger hele helhetsinntrykket.

 

Hvor/hvordan kan jeg få kjøpt/ende opp med Nokia N95 (uten abonnement) billigst idag?

8797643[/snapback]

Du kan f.eks. sjekke i prisguiden.

Lenke til kommentar
Hehe ja den er fet... Og deilig bakdeksel  :thumbup:

 

Kan noen gi meg lenke til den 4GB minnekort som passer til N95? Thaaaaaansx

8796602[/snapback]

 

Det spørs nå om N95 vil støtte 4GB MicroSD kort da. Har sett vi har fått varenummer (og pris) fra leverandøren våres på Sandisk sin, men den heter så mye som: "Sandisk HC MicroSD 4GB". HC står for "High Capacity" og jeg vet ikke om N95 vil støtte denne. Mener å ha lest på Nokia sine hjemmesider at telefonen støtter MicroSD opp til 2GB.

 

Men skal ikke se bort ifra at en software update kan fikse det ;)

 

Fikk meg forresten en N95 i helga som gikk nå... Gratis vel og merke :p Var ute å testa GPS med bilen i stad... Håper det vil komme noen flere updates på den delen for min var altfor treg å starte i gang.

Lenke til kommentar
Det spørs nå om N95 vil støtte 4GB MicroSD kort da. Har sett vi har fått varenummer (og pris) fra leverandøren våres på Sandisk sin, men den heter så mye som: "Sandisk HC MicroSD 4GB". HC står for "High Capacity" og jeg vet ikke om N95 vil støtte denne. Mener å ha lest på Nokia sine hjemmesider at telefonen støtter MicroSD opp til 2GB.

8800821[/snapback]

 

Nokia N95 er blant en av enhetene som står under "supported devices" for SanDisk MicroSDHC 4GiB.. Så regner med at det funker :D

 

EDIT:

 

 

Product Compatibility (SanDisk MicroSDHC 4GiB)

 

Nokia

 

Mobile Phones

3230 3250 3300A

3300B 3650 3660

5200 5300 5500

6085 6125 6131

6151 6230 6233

6265i 6270 6280

6288 6315i 6600

6630 6680 6681

6682 7373 7390

7610 7710 9290

9300 9500 E50

E60 E61 E62

E70-1 N-Gage N-Gage QD

N70 N71 N73

N80 N90 N93

N93i N95

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Det spørs nå om N95 vil støtte 4GB MicroSD kort da. Har sett vi har fått varenummer (og pris) fra leverandøren våres på Sandisk sin, men den heter så mye som: "Sandisk HC MicroSD 4GB". HC står for "High Capacity" og jeg vet ikke om N95 vil støtte denne. Mener å ha lest på Nokia sine hjemmesider at telefonen støtter MicroSD opp til 2GB.

8800821[/snapback]

 

Nokia N95 er blant en av enhetene som står under "supported devices" for SanDisk MicroSDHC 4GiB.. Så regner med at det funker :D

 

EDIT:

 

 

Product Compatibility (SanDisk MicroSDHC 4GiB)

 

Nokia

 

Mobile Phones

3230 3250 3300A

3300B 3650 3660

5200 5300 5500

6085 6125 6131

6151 6230 6233

6265i 6270 6280

6288 6315i 6600

6630 6680 6681

6682 7373 7390

7610 7710 9290

9300 9500 E50

E60 E61 E62

E70-1 N-Gage N-Gage QD

N70 N71 N73

N80 N90 N93

N93i N95

8800910[/snapback]

 

Nydelig. Dvs. den vil støtte 8GB når den tida sku komme (mener samsung hadde greid å snekre sammen en sånn en). Men kjipt å ikke se Nokia E65 på lista. Har en sånn en liggende også som i min mening er en kongetelefon (ikke at Nokia N95 er det :p);)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Fikk meg forresten en N95 i helga som gikk nå... Gratis vel og merke :p Var ute å testa GPS med bilen i stad... Håper det vil komme noen flere updates på den delen for min var altfor treg å starte i gang.

8800821[/snapback]

 

Sjekk GPS-tråden for tips om hvordan du kan få dette kjappere.

8802207[/snapback]

 

Ser det står tett opp til 10 min. Litt latterlig det. Sånn selv så skulle jeg gjerne brukt den til bilkjøring. Og jeg kom meg fra Ålesund Sentrum til Hareid... Da kicka satelittene inn.

 

Kart fra Ålesund Til Hareid her.

 

Og da mister det veldig sin mening når det tar så lang tid. Men når jeg prøvde å skifte målesystemer fra Metrisk til Britisk da kom den med en gang.... (og dette var på en dag med helt blå himmel og sol så skyer skulle iallefall ikke være noe problem).

 

Men ellers en knakende god telefon ;)

Lenke til kommentar

Mener at den flash-versjonen som youtube bruker ikke støttes på S60 telefoner.

 

MEN det finnes en "youtube mobile videos" tjeneste under "Videosenter". Gå til "Programmer, Videosenter, Legg til nye tjenester" og velg "youtube....". Fungerte fint hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...