Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal være mulig å kopiere over alt innhold ja. Hvis du har en minnekortleser for MiniSD ville jeg brukt denne, slik at du får med alle filer. Alle filer og mapper skal ligge på roten til micro-sd-kortet.

 

Spørsmål...mulig det har blitt tatt opp før:

Jeg skal koble mobilen til PC'en. Hvordan kan jeg unngå at det interne modemet kobler opp med 3G/GPRS, og heller bruker et bestemt access point, f.eks en wi-fi-kobling?

Lenke til kommentar
Verktøy-> Innst. -> Generellt -> Sikkerhet -> Tlf og sim -> Automatisk systemlås -> Ingen.

 

Er som å gå i en labyrint når man skal finne frem til noen innstillinger :p

8869601[/snapback]

 

Takker :) Men er det mulig å få til at en legger på i en samtale bare ved å "lukke" mobilen, slik som på N80? Irriterer meg mye at samtalen ikke blir avsluttet når mobilen sklir sammen :hrm:

Lenke til kommentar

Info fra min n95 sier at jeg har v 10.0.018/15-03-07/RM159/(03.01). Ved søk ser jeg at oppdatering ligger ute på nett. Mener bestem at jeg følger "oppskriften" for oppgraderingen.

1. Klikket på Oppgradering i PCsuite, og fikk lastet ned Nokia Software Updater. og kjører prog.

2. Ser at prog. kobler seg opp - etter ca 15-20 min får jeg svar om at det ikke finnes oppgraderinger til min tlf.

Kobler til via usb, og har norsk meny på tlf.

Noen som har løsning på dette?

Lenke til kommentar
Møkkatelefon! Jeg skulle lage en såkalt Muvee og bladde gjennom hele galleriet for å finne de bildene jeg ville bruke. Satt igjen med ni stykker, så får jeg beskjed om at det er for lite minne, vennligst lukk noen programmer og prøv igjen. Jeg hadde ingen andre programmer gående! Drit!

8875784[/snapback]

 

Har du oppdatert telefonen?

Var en kjent "bug" før den siste oppdateringa

Lenke til kommentar

Har lest et par tester angående lydkvaliteten på musikk-avspilleren.

Og den skal vist være noe av det aller beste vi finner på noen mobiltelefon per dags dato, gjennomsnittlig havner den alltid blant top 3 i alle tester av forskjellige "top-class" musikk-telefoner. Eneste haken er jo batteri levetiden, hvor telefonen varer i knappe 6-7timer med fult volum. Vil trolig vare 8-9timer med konstant musikk-avspilling på mer "normale" lyd nivåer. Kommer selvsagt mye ann på hvor tungdrevne hodetelefoner du bruker.

 

Dog har ikke jeg planer om å ta meg noen joggeturer som varer såpass lenge,

så jeg kan fint lade telefonen etter 1-2timer med musikk-avspilling, pluss at jeg skal ha et ekstra batteri.

 

Har alltid ønsket å vite hvordan kvaliteten på lyden har vært.

Ikke bare lese at telefonen er dårlig til musikk-avspilling på grunn av batteriet..

Når det kommer til lyden, så snakker vi noe av det aller beste vi har sett i en mobil.

Og det kan helt klart sammenlignes med Creative Zen og iPod.

Lenke til kommentar

Mhm, lyden er meget bra. Etter over en måneds bruk sitter jeg igjen med kun to ulemper på hele telefonen, noe jeg anser som meget bra:

 

1. Slark, omg irriterende!

 

2. Konstant suselyd fra prosessoren når telefonen er i bruk. Dette er litt ubehagelig under samtaler, så pleier å ta på høyttaler :p

 

 

 

Er det foresten noen som ikke har slark i det hele tatt når telefonen er lukket? Altså, kan du pikke med fingertuppen på høgresiden av telefonen uten at det kommer lyd? Isåfall; si ifra! For da skal jeg få byttet min.

Lenke til kommentar

Noen som kunne tenke seg å komme med noen innspill rundt min "Nokia N95 handlevogn" ? :)

 

For øyeblikket ser den slik ut:

 

Fra Expansys.no:

 

1x Shure SE530PTH (Ørepropper)

1x Krusell Nokia N95 Dynamic with Multidapt

1x Proporta Nokia N95 Crystal Case

1x NLU Products BodyGuardz Nokia N95 Protective Film

 

------------------------------------------

 

Sum: NOK3,578.86

Frakt + moms (225 + 894.715)

Totalt: 4698.575

 

 

 

Fra CDON.com:

 

1x Nokia N95

1x Nokia CP-191

1x Nokia DC-4 Bil-Lader

1x Nokia CA-100 USB-Lader

1x BL-5F Batteri

1x SanDisk MicroSDHC 4GiB

 

-------------------------------------------

 

Sum: 6935.00 kr

Frakt: 29.00 kr

Total: 6964.00 kr

 

Noe dere mener jeg mangler, og burde vurdere å anskaffe meg?

Noe dere kanskje syntes er "tullete"?

Sånn som "NLU Products BodyGuardz Nokia N95 Protective Film", er det noe poenget i å anskaffe seg det? Er det noe tess i det hele tatt?

 

Også er jeg litt skeptisk om jeg klarer å få telefonen, "armert" med et "Proporta Nokia N95 Crystal Case" til å passe inn i "Krusell Nokia N95 Dynamic with Multidapt" og/eller "Nokia CP-191", men det finner jeg lett ut av..

Har valgt to "vesker", så kan jeg variere litt, det praktiske med Krusell sin, er jo at skjermen er synlig, og at hele telefonen er fult funksjonell selv inni veska.

 

Ellers er det jo praktisk med en USB-lader og en bil-lader.. Særlig med tanken på at telefonen kan fort komme ned på et kritisk batterinivå hvis du tar den en lang biltur.

 

Ekstra batteri, til nød egentlig. Blir jo litt upraktisk, i og med at jeg ikke kunne finne noen egen lader for batteriet, så begge batteriene må lades i selve telefonen, som gjør hele lade-prosessen veldig tungvindt.

 

MicroSDHC minnekort på 4GiB, av den enkle grunn at jo større kapasitet, jo bedre.

Ser selv på 4GiB som et "must", når jeg skal proppe telefonen full av losseless musikk-filer. Håper bare CDON, eller en annen norsk butikk får inn et par på lager før jeg skal handle alt den 24. Juli. (Da jeg kommer hjem ifra Tyrkia).

Hvis ikke, så tror jeg neppe jeg klarer meg uten minnekort til telefonen, så da må jeg hvert fall gå til innkjøp av et SanDisk Ultra Mobile II 2GiB minnekort til MicroSDHC kortene kommer hit til lands.

 

Også sist men ikke minst, øreproppene da.

Ikke så mye å si om de egentlig, noe av det aller aller beste som er der ute.

Stort bedre lydkvalitet får du ikke, samt som at øreproppene er dønn isolerte, hører ikke en ting av omgivelsene rundt meg, som gjør at jeg lever meg inn i musikk mye mer, samt ikke skjemmer andre. Pluss at jeg ikke trenger å ha så høyt volum på telefonen, i og med at når lyden blir så konsentrert trengs det ikke på langt nær like mye volum til, som det må hvis du hører mye støy samtidig. Noe som både er bra for hørselen, og batteri levetiden på telefonen :)

 

Gjenstår bare å finne en måte å kunne spille av FLAC-filer på telefonen nå :hmm:

Med Shure SE530PTH, så vil losseless formater gi meg en mye bedre lyd-opplevelse enn hva MP3-filer vil for eksempel, vil høre tapet av kvalitet med ørepropper av denne klassen ved avspilling av MP3. Også støtter ikke RealPlayer'n i N95 FLAC, som er det beste losseless alternative når du tenker på størrelsen på musikk-filene, som er litt viktig, i og med at 4GiB ikke akkurat er enormt med plass.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Fungerer MSN på Nokia N95?

8892696[/snapback]

 

Nja.. Den ustabile klienten fra Djuice har vell ikke støtte for N95 så vidt jeg vet..

Virker jo helt merkelig at vesentlig svakere telefoner skal ha støtte, og ikke Nokia N95.

Men det er nå engang sånn, tror det er forsøk på dårlig salgstriks fra Telenor sin side.

 

Dog så har vi en offisiell klient, som du kan finne hos blant annet mess.be og en rekke asiatiske sider.

Det triste er, at denne klienten for en eller annen grunn merkelig grunn er blitt sperret for "ikke-asiatiske" land.

 

Da står du igjen med tre alternativer egentlig.

 

1#:

http://mobile.live.com/wlm/imcl.aspx

Prøv den linken med nettleseren din på mobilen

 

2#:

http://mobile.msn.com/pc/en-us/mw_messenger.aspx

Prøv denne linken, gitt av microsoft selv, for å sette opp Live Messenger på mobilen

 

3#:

Du må finne et annet type program, som TurboMSN og benytte deg av det inntil videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...