Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg så forøvrig Romulus serien, som handler om Romerske/Europeiske hedninger og kamper osv fra stein eller bronsealderen...

Det er på latinsk språk, så må bruke tekst.

Første episode var iallefall veldig spennende og interessant.

Kona synes Last of Us hadde alt for mye lesbisk handling og ville ikke se ferdig. Jeg synes det har vært bra, men forstår henne.

Jeg synes det er greit siden Spillet vistnok hadde litt sånn handling, også passer det litt inn samt at Bella eller hva hun heter også er bifil i virkeligheten og ser litt guttejente ut.

Veldig voldelig iforhold til sesong 1 da,

stammekrig mellom militante og religiøse mennesker er litt mer grusomt enn at man dreper zombier..

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gouldfan skrev (1 time siden):

Veldig voldelig iforhold til sesong 1 da,

Jeg er ikke historiker, men jeg er tilbøyelig til å tro forskjellige grupperinger av mennesker har kriget eller sloss mot hverandre for å ha best tilgang til ressurser eller whatever helt siden før vi dannet forskjellige små samfunn og kulturer på en eller annen steppe. Og slik har vel dagan gått opp igjennom historien. Kall meg gjerne pessimist, men tror ikke en akopalypse kommer til å endre noe særlig på det. Ser man noe som kan tjene sin gruppering så reagerer grupperingen for å sikre seg selv og egen overlevelse. 

Jeg har ikke noe forhold til spillene, men skjønner godt hva konen din mener. Det er nesten litt at jeg får Star Trek Discovery vibber av det, selv om sistnevnte på mange måter var ekstremutgaven.

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Gouldfan said:

Er Handmaid's tale noe særlig eller? De har siste sesong nå, men jeg har bare sett piloten og synes det var sært og kjedelig og usannsynlig framtid.

En veldig bra serie som igrunn bare har blitt mer og mer aktuell. Første sesongen som er basert på boken er den klart beste, men fortsettelsen er også god. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet
On 5/14/2025 at 2:32 PM, Gouldfan said:

Er Handmaid's tale noe særlig eller? De har siste sesong nå, men jeg har bare sett piloten og synes det var sært og kjedelig og usannsynlig framtid.

Blir jo veldig individuelt såklart, men til tross for hvor mange lovord og priser den serien der har fått, så klarte jeg ikke mer enn to episoder sjøl. Ikke noe for meg.

Skrevet

Strengt tatt så har ikke The Handmaid's Tale vært så særlig lovpriset etter sesong 2.

Samtidig er det noe ironisk med å ha en person medlem av en sekt å lede serien, synes nå jeg da.

Serien har blitt et offer for at den måtte tyne ut historien, fremfor å levere kvalitet. Personlig ble jeg litt lei serien ganske fort etter at det hele tiden var snakk om at revolusjon ville komme, men det kommer aldri - og ser aldri ut til å komme siden en oppfølger-serie er allerede under innspilling i Canada i disse dager - basert på oppfølgeren til Margaret Atwood.

• Liker 1
Skrevet
Filmvenn skrev (7 timer siden):

Strengt tatt så har ikke The Handmaid's Tale vært så særlig lovpriset etter sesong 2.

Samtidig er det noe ironisk med å ha en person medlem av en sekt å lede serien, synes nå jeg da.

Serien har blitt et offer for at den måtte tyne ut historien, fremfor å levere kvalitet. Personlig ble jeg litt lei serien ganske fort etter at det hele tiden var snakk om at revolusjon ville komme, men det kommer aldri - og ser aldri ut til å komme siden en oppfølger-serie er allerede under innspilling i Canada i disse dager - basert på oppfølgeren til Margaret Atwood.

Muligens bedre å lese boka..

Skrevet
9 hours ago, Filmvenn said:

Det er så ille at kona klager på uthalelse av storyen, jeg har ikke orket å følge med en gang..tar opp tlf og "hører" på hva som skjer mens vi ser på siste sesongen. Nei jeg ville ikke ha anbefalt den til noen egentlig..Som det blir skrevet ovenfor S01 og S02 var bra, resten er til å hoppe over.

• Liker 1
Skrevet
On 5/16/2025 at 11:04 AM, b-real said:

Det er så ille at kona klager på uthalelse av storyen, jeg har ikke orket å følge med en gang..tar opp tlf og "hører" på hva som skjer mens vi ser på siste sesongen. Nei jeg ville ikke ha anbefalt den til noen egentlig..Som det blir skrevet ovenfor S01 og S02 var bra, resten er til å hoppe over.

Sikkert delte meninger, kona mener det er den beste sesongen av alle :)

• Hjerte 3
Skrevet (endret)
b-real skrev (På 16.5.2025 den 11.04):

Vi datt av på sesong 2 sånn ca. Kule konsepter og slikt men det ble for kjedelig. Har sett at en del amerikanske kvinner mener at vi nærmer oss slike tendenser veldig..😅

Wheel of time er kansellert etter sesong 3. Jeg fullførte aldri sesong 2 selv, jeg var nok ikke målgruppen. Noen som ser på det som et stort tap? 

https://screenrant.com/wheel-of-time-season-4-canceled-prime-video/

Endret av Sjørøver
Skrevet
Sjørøver skrev (3 timer siden):

Wheel of time er kansellert etter sesong 3. Jeg fullførte aldri sesong 2 selv, jeg var nok ikke målgruppen. Noen som ser på det som et stort tap? 

Ja det er et stort tap, sesongene ble gradvis bedre og sesong 3 var god. vi trenger noen gode fantasy serier på tv, og Wheel of time er blandt de største og beste som er skrevet.

• Liker 1
Skrevet

Wheel of time må bli plukket av noen seriøse aktører en gang i fremtiden. 
Så halve sesong 1. null av sesong 2. hele sesong 3. 

Serien er poster child for woke. Jeg er utlending selv. Og har absolutt ikke noe imot mørke skuespillere. Men man må ikke presse inn 6 forskjellige etnisiteter i en liten landsby som Two Rivers er. 
og Aielene. Skulle tro de var en etnisitet. Men her var de alt mulig rart. 
kjøpte det ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Romulus på Hbo fytti katta så spennende...

Som sagt er basert på de gamle romerne tror fra bronse eller jernalder...

Og baserer seg på opprinnelses sagnet til byen Roma.

Tror kona også ville likt denne, men hun er ikke så glad i tekstet og den snakkes på tror gammel latinsk.

• Liker 1
Skrevet
Megaoctane skrev (10 timer siden):

Wheel of time må bli plukket av noen seriøse aktører en gang i fremtiden. 
Så halve sesong 1. null av sesong 2. hele sesong 3. 

Serien er poster child for woke. Jeg er utlending selv. Og har absolutt ikke noe imot mørke skuespillere. Men man må ikke presse inn 6 forskjellige etnisiteter i en liten landsby som Two Rivers er. 
og Aielene. Skulle tro de var en etnisitet. Men her var de alt mulig rart. 
kjøpte det ikke. 

Er dette virkelig det som er problemet med serien? For da ville vel resten ha fungert bra? Plot, manus, skuespill, kulisser osv?

Orker ikke å gå inn i dette, men mangfoldet i castingen var ikke av seriens større problemer - sier jeg som likte serien for hva den var og skulle ønske den fortsatte

• Liker 2
Skrevet

Mangfold for mangfoldets skyld gir meg ingenting. 
Jeg har lest alle bøkene, og de første 4 bøkene har jeg lest flere ganger. Tv serien var helt jævlig i forhold til bøkene. 
De eneste karakterene jeg likte var Lan og Moiraine. Resten var for svake. 

• Liker 1
Skrevet

Der er vi delvis uenige - Lan synes jeg de kasta bort og ikke fikk til i det hel tatt. Moiraine var god ja, ikke så rart med Rosamund Pike. 

Også har jeg ikke noe i mot mangfoldet. Null stress. Men det passer bedre i tråden om woke i moderne undersholdningsindustri

• Liker 2
Skrevet
On 5/24/2025 at 9:13 PM, Tomeito said:

Er dette virkelig det som er problemet med serien? For da ville vel resten ha fungert bra? Plot, manus, skuespill, kulisser osv?

Orker ikke å gå inn i dette, men mangfoldet i castingen var ikke av seriens større problemer - sier jeg som likte serien for hva den var og skulle ønske den fortsatte

Problemet er vel heller at de fleste skuespillerne i serien er virkelig dårlige. Spesielt han som spiller Rand. Det eneste unntaket er vel hun som spiller Moiraine. I tillegg er serien basert på bøker med notorisk dårlige skrevne karakterer. Dessverre har mange lest bøkene når de var 14 og har ikke helt skjønt hvor dårlige karakterene i bøkene er skrevet. Det gjør det ikke akkurat lettere for skuespillerne.

Skrevet
On 5/16/2025 at 1:13 AM, Filmvenn said:

Personlig ble jeg litt lei serien ganske fort etter at det hele tiden var snakk om at revolusjon ville komme, men det kommer aldri - og ser aldri ut til å komme siden en oppfølger-serie er allerede under innspilling i Canada i disse dager - basert på oppfølgeren til Margaret Atwood.

Tja den første boken som serien er basert på er jo en dystopi med en svært så tvetydig slutt. Det er jo bare den første sesongen som faktisk er basert på boken. Det har vel vært klart fra første stund at serien neppe kom til å få en tradisjonell lykkelig slutt. Så den store revolusjonen som man håper på kommer aldri.

Det er jo først i den andre boken som er satt noe sånt som 20 år etter den første med helt andre karakterer at Gilead faller. 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...