Jotun Skrevet 29. april Skrevet 29. april Syns de tre første episodene var fantastiske. Og de kunne klart seg ok i fjerde hvis de ikke hadde dratt inn de konspirasjonsgreiene på hardware store. Det var jo bare fjas. Og var nok litt av grunnen til at eg trodde det var en episode til. Det gav meg ingenting annet enn en forventning til at det skulle adresseres på et vis. I tillegg legger de opp til at vi skal tenke at han er uskyldig. Noe han da åpenbart ikke kan være? Ble snodig. Og min tanke er at når eg helt automatisk slår på Netflix i ettermiddag for å se neste episode og ikke skjønner hvorfor den ikke viser på "se neste"..... Da har eg enten ikke fulgt med eller så er det noe annet Og det er jo en del som tenker samme tanken så kanskje ikke bare eg som var idiot Men sesong to snakkes det jo om? Så kommer det noe videre der?
Dubious Skrevet 29. april Skrevet 29. april Jotun skrev (39 minutter siden): I tillegg legger de opp til at vi skal tenke at han er uskyldig. Noe han da åpenbart ikke kan være? Er her mye av problemet ligger... er han virkelig skyldig, eller ble han presset til å tilstå? 4 episoder med en "konklusjon" som varer i sekunder.
Jotun Skrevet 29. april Skrevet 29. april Eller innsåg han at hans tanker om at det var greit det han gjorde kanskje ikke var greit allikevel? Eller orket han bare ikke mer styr og ville bli ferdig med det da han som 13 åring innsåg at han her har tapt uansett og ville være tjent med å innrømme det og bli ferdig? Eller Eller Men sett bort fra slutten likte eg serien veldig godt.
Kjøleskap Skrevet 29. april Skrevet 29. april Nimrad skrev (På 28.4.2025 den 15.10): Lost har kanskje så mye som 20% filler-episoder. Prison Break sesong 3 og utover var bare ren melking av noe som burde vært avsluttet for lengs. Lost har maks fem episoder jeg misliker, og det er ikke dårlig for en serie på over 100 episoder. Selv om en del mer kan kalles for filler så er det likevel fornøyelig å se på siden karakterene er såpass gode. 20% filler er heller ikke mye, og jeg synes ikke det er noe mindre enn det i de nyere seriene jeg har sett med kortere sesonger. Heroes skulle bare vært én sesong, men til gjengjeld er den sesongen noe av det beste som er laget på seriefronten, og jeg ser den igjen omtrent hvert tredje år. Prison Break ble også ganske dårlig etter hvert, men jeg synes de tre første sesongene var veldig underholdende. Har uansett ingen problemer med at disse seriene holdt på for lenge, for jeg kan bare slutte å se der jeg føler for det. Uansett så savner jeg å kunne starte på en lang serie og vite at jeg har noe å kose meg med i flere måneder fremover. Nå er alt sett på en helg de få gangene jeg gidder å se en ny serie, og alt av diskusjon forsvinner innen neste helg siden alle episodene ofte slippes på en gang. Før hadde man diskusjonen gående gjennom halve året og man kunne snakke om en episode om gangen. Hva vil skje i neste episode? Nå er all diskusjon redusert til "hva vil skje i neste sesong hvis den i det hele tatt kommer". At folk synes denne nye serie-tilværelsen er bedre er meg en stor gåte. 1
Nimrad Skrevet 29. april Skrevet 29. april Dubious skrev (1 time siden): Er her mye av problemet ligger... er han virkelig skyldig, eller ble han presset til å tilstå? Hvor skulle man fått det fra at det var noe som helst press involvert her? Det var jo tidlig helt håndfast bevis, men skaperne virker å prøve å lure inn samme usikkerhet(eller håpet) som familien rundt har i oss seere. Jeg synes det var bra utført. De ønsker jo å tro, til det aller siste, og prøver å overbevise seg selv. Jotun skrev (1 time siden): Eller innsåg han at hans tanker om at det var greit det han gjorde kanskje ikke var greit allikevel? Eller orket han bare ikke mer styr og ville bli ferdig med det da han som 13 åring innsåg at han her har tapt uansett og ville være tjent med å innrømme det og bli ferdig? Eller Jeg så på det som litt av poenget at man ikke prøvde å svare ut det, fordi det er umulig å forstå. Jeg trodde ganske lenge at han selv også trodde han var uskyldig og ikke hadde gjort noe galt. Kanskje gjorde han det også. Eller første forklaringen din. 1 1
Nimrad Skrevet 29. april Skrevet 29. april Kjøleskap skrev (30 minutter siden): Lost har maks fem episoder jeg misliker, og det er ikke dårlig for en serie på over 100 episoder. Selv om en del mer kan kalles for filler så er det likevel fornøyelig å se på siden karakterene er såpass gode. 20% filler er heller ikke mye, og jeg synes ikke det er noe mindre enn det i de nyere seriene jeg har sett med kortere sesonger. Jeg synes det er mindre fyll i flere nyere serier, men det er jo alltid noen som har litt vel mye. Poenget var vel uansett at du skrev at ingen av disse seriene hadde en eneste filler-episode, og det er jeg sterkt uenig i. Lost varer 2-3 ganger så lenge som Game of Thrones, som jeg mener har mye mer kjøtt på beinet. Kjøleskap skrev (36 minutter siden): Nå er alt sett på en helg de få gangene jeg gidder å se en ny serie, og alt av diskusjon forsvinner innen neste helg siden alle episodene ofte slippes på en gang. Før hadde man diskusjonen gående gjennom halve året og man kunne snakke om en episode om gangen. Hva vil skje i neste episode? Nå er all diskusjon redusert til "hva vil skje i neste sesong hvis den i det hele tatt kommer". At folk synes denne nye serie-tilværelsen er bedre er meg en stor gåte. For å starte med der jeg ikke kjenner meg helt igjen: Serier ble kansellert før også. Kyle XY, Fringe og Surface brant seg fast hos meg som ble kansellert med mye ubesvarte spørsmål husker jeg. Jeg har ikke noe inntrykk av at det skjer noe oftere nå for tida. Faktisk kommer jeg ikke på noen serier jeg har fulgt tett som har blitt kansellert de siste 10 årene Jeg skjønner dette med diskusjoner om serier fra uke til uke. Det var en egen tid akkurat rundt Lost og Heroes-æraen på akkurat det. Spesielt Lost. Men det kan funke med kortere sesonger også. Tidligere nevnte Game of Thrones ble jo så poppis at det til og med var snakkisen rundt lunsjbordet på jobben og der var det jo kun 10 episoder i slengen. Ellers er det god kok på div nerde-forum fortsatt, men det er liksom forbeholdt mystiske serier som Severance o.l. 1
Sjørøver Skrevet 29. april Skrevet 29. april Hcilke serier treffer virkelig deres nisje? Gjerne noe sært som ikke har vært så heldig populært. Og hvilke serier var veldig nær å være veldig god, men bare var det ikke?
Reg2000 Skrevet 30. april Skrevet 30. april On 4/29/2025 at 9:25 PM, Nimrad said: Jeg synes det er mindre fyll i flere nyere serier, men det er jo alltid noen som har litt vel mye. Poenget var vel uansett at du skrev at ingen av disse seriene hadde en eneste filler-episode, og det er jeg sterkt uenig i. Lost varer 2-3 ganger så lenge som Game of Thrones, som jeg mener har mye mer kjøtt på beinet. Personlig ble jeg hekta på første sesongen av Lost, men falt ganske fort fra og gadd aldri se de siste sesongene. Lost, Heroes og Prison break er vel seriene som for meg er kroneksemplene på serier som aldri innfridde potensialet de hadde i første sesong. Synes jevnt over kvaliteten på serier har økt selv om det er noen klassikere som er vanskelig å slå som feks The Wire. 2
Gouldfan Skrevet 30. april Skrevet 30. april Uansett jeg storkoste meg med Reacher sesongen... Binget den i tre fire runder. Bra story, og god handling som er spennende. Mye action.
Sjørøver Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Noen som følger med på Andor? Fikk kjørt hele følelsregisteret på de siste episodene. Føler meg bra teit nå som mente dette var en unødvendig serie siden vi allerede vet hvordan det ender. For et mesterverk. 2
Mala Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Sjørøver skrev (4 timer siden): Noen som følger med på Andor? Fikk kjørt hele følelsregisteret på de siste episodene. Føler meg bra teit nå som mente dette var en unødvendig serie siden vi allerede vet hvordan det ender. For et mesterverk. Blåste igjennom de 9 første episodene i løpet av en dag på onsdag. Helt ypperlige greier ja!
Tomeito Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) Andor er knallbra! Vil også nevne at The Righteous Gemstones hadde seriefinale denne uka. Også en knallbra serie. Kommer til å savne dem alle sammen, særlig Baby Billy! Endret 10. mai av Tomeito 1
Sjørøver Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai ilpostino skrev (6 timer siden): Ikke startet på Andor enda. For meg så overgår det breaking bad. Til og med sopranos, tror jeg. Planen var egentlig å lage 5 sesonger, men de lager sesong 2 om til 4 mini serier på 3 episoder. Det gjør ting ekstremt kompakt. Det er mye å ta inn på kort tid. Jeg må nok se det en gang til i vinter for å virkelig ta det inn. Siste episode skal være slik at du kan skru på Rogue One rett etterpå og det skal være ekstremt tett på. Der for meg et maraton med Andor->Rogue One->episode 4
Neptun1 Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Sjørøver skrev (På 20.4.2025 den 10.48): Du burde skrive hva den heter, for jeg får bare error på youtube linken du har vedlagt. Men med litt søking så tror jeg du lenker til murderbot? Er det bare jeg som synes bosch legacy er noe ræl? Digget Bosch, det er det første av politi/Krim jeg har satt på av egen fri vilje. Men legacy er kjedelig. Datteren er ikke så interessant synes jeg. Bosch noe ræl? Absolutt ikke, Bosch er konge og holder koken i Legacy-sesongene også. Noe som også bekreftes i imdb selv om man selvsagt ikke kan benytte dem som fasit for ens egen smak. Datteren derimot er jeg sånn passelig begeistret for. Komplisert som de fleste kvinner, om man tør si det Alle ord blir tolket ofte i verste mening, så de må veies på gullvekt før man ytrer dem.
Sjørøver Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Neptun1 skrev (20 timer siden): Bosch noe ræl Vanlig Bosch er helt konge. Legacy er noe ræl. Dynamikken og det jeg likte med bosch er borte. Masse fokus på det jeg ikke synes er viktig. Det har jo alltid vært flere bøker per sesong, men jeg synes at i Legacy så er det ekstremt oppdelt og forstyrrende. Vanlig Bosch er den desidert beste krim/detektiv serien jeg har sett, aldri funnet noe jeg likte før eller etter. 1
Wheeljack Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai 21 hours ago, Neptun1 said: Noe som også bekreftes i imdb selv om man selvsagt ikke kan benytte dem som fasit for ens egen smak. At man ikke liker noe som har en høy score betyr nødvendigvis ikke at det er "feil". Det betyr bare at mange liker det. Jeg er storfan av Bosch og anser det som noe av det beste jeg har sett på lenge, så der stemmer scoren for min del, men jeg klarte ikke komme meg igjennom to episoder av Succession f.eks (som har vinni masse awards og har en ganske høy score på IMDB) før jeg fant ut at det her var ikke noe for meg.
Sjørøver Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai Ferdig med Andor nå. De tre siste episodene holdt ikke intensiteten til de forrige, men det var steike bra for det om. Det var ikke som forventet, hadde ikke klart å forutse noe av det som skjedde selv om man vet hvordan det går til slutt. Akkurat nå tenker jeg at det må være noe av det beste jeg har sett. Mer tilfredsstillende enn de første sesongene med GOT, sopranos og breaking bad.
Gouldfan Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai Er Handmaid's tale noe særlig eller? De har siste sesong nå, men jeg har bare sett piloten og synes det var sært og kjedelig og usannsynlig framtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå