Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

0laf skrev (8 timer siden):


Tror ikke "3 Body Problem" blir kansellert, men man vet jo aldri?

Jeg så første episode, og synes det var bare surr, og hadde ikke tenkt til å fortsette, men Netflix har jo hypet den serien i evigheter, så satte på noen episoder til, og det blir faktisk bedre utover i serien, og kom meg gjennom hele sesongen.
 


Hva med Shogun ... den fra 1980 vel og merke.
Omtrent samme serien, men originalen er også særdeles bra.

Det er nok ikke så mange serier som ligner på Shogun, men Marco Polo var vel i nærheten, også basert på historiske hendelser osv. men ble kansellert etter to sesonger ( og var ikke i nærheten like bra ).

For mer "japansk", og omtrent samme tidsalder, så er jo Kurosawa-filmer aldri feil, særlig RAN.
Kanskje også Twilight Samurai, med noen av de samme skuespillerne som Shogun.
 

 

Takk. Prøvde meg på Kingdom på netflix. Men den viste seg til å ikke være så historisk korrekt kan man si 😄 Det utviklet seg mer i retning The walking dead 😆

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 3/24/2024 at 6:03 PM, Dubious said:

"Halo" sesong 1 var spennende, og jeg så hele sesongen uten pause.

Sesong 2 er søppel, kunne vært en hvilken som helst dårlig action serie. 
Har ingen sammenheng med sesong 1. 



Det er fordi de rebootet serien etter en sesong 1 som fikk svært hard medfart av fans og seere. Så det er stikk motsatt for min del. Jeg synes rebooten var en suksess. Sesong 2 lever nesten opp til potensialet Halo har som serie.

 

On 4/3/2024 at 8:53 AM, Dubious said:

"Constellation" startet bra, så ble det bare rot, så jeg hoppet over alt etter episode 3 og leste oppsummering av serien, bare for å bli ferdig med serien. 

Serien minnet meg på "Interstellar", og kunne vært en god film, men serien blir dratt ut til kjedelig møl. 

 

Constellation er en av de seriene som egentlig er familiedrama, som pakkes inn i scifi for å forsøke å apellere til kvinners kjærester :p

 

On 4/3/2024 at 3:00 PM, Dubious said:

Ser på "Person of Interest" og hovedpersonen mangler "situational awareness", som tyder på at personen ikke er trent av CIA, selv om serien er basert på at han er ex-CIA.
Sesong 1 var grei nok, men i sesong 2 så var det et irritasjonsmoment, og i sesong 3 har jeg sluttet å bry meg.
Jeg vil bare bli ferdig med serien. 

 

(situasjonsforståelse på norsk men det høres så dumt ut.)

 

Du MÅ ikke se ferdig serier du ikke liker, vet du :p

På hvilken måte mangler han situasjonsbevissthet?

 

On 4/3/2024 at 4:17 PM, 0laf said:


Tror ikke "3 Body Problem" blir kansellert, men man vet jo aldri?



Netflix har lagt ned mye prestisje i den, som taler imot en kansellering, men serien har vært ekstremt dyr, og har dårlige seertall, og det vil vanligvis tale kraftig for kansellering.

 

On 4/4/2024 at 12:20 AM, OddZen said:

Takk. Prøvde meg på Kingdom på netflix. Men den viste seg til å ikke være så historisk korrekt kan man si 😄 Det utviklet seg mer i retning The walking dead 😆

 

Haha, nei Kingdom er absolutt ikke historisk korrekt på noen måte. Det er en zombieserie, men satt til tidlig opplysningstid eller Joseon-perioden i Korea.

Personlig ville jeg gjerne likt å se fler zombie-serier og filmer satt til andre tidsperioder.

Middelalderske taktikker, rustninger og våpen ville nok vært svært effektive :p

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (27 minutter siden):

Du MÅ ikke se ferdig serier du ikke liker, vet du :p

På hvilken måte mangler han situasjonsbevissthet?

Jeg må se ferdig alle serier; men de aller dårligste hopper jeg til siste episode, og leser om serien for å bli ferdig med den.

Han blir "tatt på fersken" av amatører med våpen hele tiden, kun fordi manuset sier så. 
Ingen ekte CIA person vill ha blitt tatt på fersken av bestemor med pistol. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 minutt siden):

Er vel det samme? 

Nei. Overhodet ikke.

Tatt på senga: Å bli overrumplet, svært overrasket.

tatt på fersken betyr at man blir tatt i gjerningsøyeblikket mens men man holder på med aktiviteter man ikke skal.

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (13 timer siden):

Han blir "tatt på fersken" av amatører med våpen hele tiden, kun fordi manuset sier så. 
Ingen ekte CIA person vill ha blitt tatt på fersken av bestemor med pistol. 

Enda verre enn det du nevner er hvordan det sikkert minst 30-40 ganger i serien er noen som blir siktet på og så kommer noen helt ut av det blå fra siden/bak og redder dagen i siste sekund. Det skjer hele tiden. Klisjéer er lov å bruke, men her blir det misbrukt alt for mye.

Jeg synes likevel Person of Interest var en kanonbra serie. Startet litt tregt og repetitivt men tok seg opp. Slutten er også bra.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (8 timer siden):

Enda verre enn det du nevner er hvordan det sikkert minst 30-40 ganger i serien er noen som blir siktet på og så kommer noen helt ut av det blå fra siden/bak og redder dagen i siste sekund. Det skjer hele tiden. Klisjéer er lov å bruke, men her blir det misbrukt alt for mye.

Jeg synes likevel Person of Interest var en kanonbra serie. Startet litt tregt og repetitivt men tok seg opp. Slutten er også bra.

Jeg har tatt pause fra den serien, og ser nå på Resident Alien, må ha litt humor i hverdagen.

Sett ferdig sesong 1 og 2, har ihvertfall sett sesong 1 før, holder nå på med 3.
1 er veldig bra, 2 er hakket lavere, men fortsatt bra. 

Sesong 3 har mer drama og mindre humor, så sesongene er en trapp, S01 er 9, S02 er 8 og S03 er 7 stjerner, så får jeg vente å se om det kommer en sesong 4, og hvor god den er. 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Da er Curb-finalen sett! For en serie :D Trist at det er over, men den leverte hele veien. Skal ikke si noe om hva jeg synes om finalen for å ikke spoile noe, men anbefaler å se den for dere som følger med. 

Gruer meg veldig. Trist at en sånn serie tar slutt, men den har jo holdt på i evigheter så til slutt må de jo nesten gi seg.
Takk for ingen spoilers, jeg har den siste igjen. Har jo gjettet i mitt stille sinn hva som kommer til å skje i siste episode

Spoiler

Funderte på om de skal avslutte med at Larry blir fengslet. Jeg klarte jo å "spoile" episodetittelen "No lessons learned" som jo er den perfekte tittel!

 

OddZen skrev (40 minutter siden):

Er det denne? 

Imdb - Curb your enthusiasm

Holder de første sesongene nivå?

Det er den ja. Alt er verdt å se hvis man liker den typen serier og humor. 

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (9 timer siden):

Da er Curb-finalen sett! For en serie :D Trist at det er over, men den leverte hele veien. Skal ikke si noe om hva jeg synes om finalen for å ikke spoile noe, men anbefaler å se den for dere som følger med. 

Aiai, da rakk jeg finalen. Veldig bra.

Spoiler

Likte godt seinfeld-referansene

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (2 minutter siden):

Moren til Ronja Røverdotter i den nye serien på Netflix spilte i Beforeigners. Synes det var noe kjent ved henne.

Blir det noen fortsettelse på den serien? Syns siste episode bra, vil ha mer. 

 

 

Har sett avatar the last airbender anime serien. Synes den var helt OK. Det er jo en barneserie, men jeg ble interessert etter å ha sett den nye netflix live action serien. Det kommer film og flere serier snart, da de har opprettet et eget studio for å fokusere kun på dette. SkyShowtime. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...