Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, liker du procedurals er Limitless ok. Men du burde forvente deg litt for mye humor kanskje til tider. Men enig med denne kommentaren jeg så på AVClub. Serien har blitt en sånn mini-erstatter for Person of Interest i uker det ikke er mye å se på, som også er sjelden. Derfor jeg ikke har sett de episodene i år.  

 

I've read criticisms about how this show turned into a cartoon. A number of people were expecting this to be more like the movie in terms of tone, so there's been a bit of a backlash to the goofiness. The series premiere pandered quite a bit to the serious expectations (some scenes were direct mirrors of movie scenes), so I'm not surprised there's been a bit of a recoil from what the series eventually pursued.

However, I really like this series because of its cartoonish humor. I typically don't devote time to comedy series (my hours are limited and I'd rather spend that time watching genre fare), but this show snuck in its jokes amidst its sci-fi procedural trappings. I came for the nootropics, mystery, and action angles, but I've stayed because Jake McDorman is absolutely killing it as Brian Finch.

I do experience some tonal whiplash whenever Brian's doofiness butts up against Morra's machinations (and Sands's dangerous presence), but I like that the show is servicing both halves of its premise.

 

Lenke til kommentar

Den siste uka har dett gått mye tid på 3 serier. Jeg vil starte med å anbefale Master of None med Aziz Ansari fra Parks and Recreation. Var alene hjemme på fredag kveld og browset Netflix da jeg bestemte meg for å gi MoN en sjanse og ble hooked med en gang. Slukte 7 episoder den kvelden og så resten dagen etter.

 

I tillegg til det har jeg og kona sett på Moaning of Life med Karl Pilkington. Serien er i grunn ganske lik de andre seriene hans, blant annet An Idiot Abroad. Forskjellen er at denne gangen handler mer om filosofiske tema som penger, livet, døden, kunst osv i stedet for konkrete destinasjoner. Utrolig hvor mye rart folk i verden driver med. Anbefaler også denne serien, spesielt om man har sansen for Karl Pilkington.

 

Så til det siste jeg har sett på, Billions. Vet ikke helt hva jeg synes om denne serien. Den prøver veldig hardt å være bra, men jeg vet ikke om jeg tror helt på det. Alle skal være så utrolig kyniske og selvopptatte. Veldig slitsomt i lengden. Paul Giamatti er glimrende dog. Bare sett 4 episoder så langt og synes det tok seg opp litt i den siste episoden. Kommer antagelig til å se ferdig denne sesongen i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så første episode av Jonathan Strange and Mr Norrell.

 

Serien forvirret meg, i starten går folk rundt i tricornes og klær fra 1770/1780 tallet.

Så plutselig er det folk i flosshatt og klær fra tidlig 1800 tallet den såkalte Regency perioden.

Tydligvis for å vise de store kontrastene mellom nord og sør England går de i nord med 30 år gammal mote.

 

Men det verste er at den stakkars bicornen (en hatt som ble brukt mellom tricorne og flosshatt, sånn fra 1790 til 1805) ikke er med, selv om det er historiens kuleste hatt!

 

Ellers var serien rar og sær. Men den skal vist være meget bra i følge de som har sett hele, så får vel holde ut et par episoder til.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Flere som har fått sett 11.22.63? Liker den godt! Spennende historie og håper kvaliteten holder seg. :)

Begynte på boken for lenge siden, men kom av en eller annen grunn aldri helt i gang. Likte det jeg leste bedre enn serien pga flere detaljer, mer utdyping osv, men serien er absolutt godkjent i mine øyne. :)

 

På den annen side har vi Fuller House. Prøvde å se første episode, men klarte å holde ut ca 8 minutter. Det sier jo sitt. :p Maken til pinlig lavmål skal man lete lenge etter. Er noe av det verste mølet jeg har sett på lenge. Hele greia starter med å introdusere en etter en av de gamle folkene, så publikum får tid til å juble for hver enenste skuespiller som dukker opp. Det er helt flaut å se på. Men hvor er Michelle? "She's busy in New York." Hele gjengen snur seg mot kamera og gliser. Er omtrent nøyaktig det samme de gjorde i finalen av Two and a half men. ("I'm amazed you've made so much money on so poor jokes.") Når man kopierer Two and a half men blir det vel neppe verre. :p

Lenke til kommentar

Hva dreier House of Cards seg om, egentlig? Har hørt "alle" skryte av dem, men har ikke peiling på hva det egentlig er. Tror det er noe krimgrier, eller kanskje mafia.

 

Så for øvrig at Prison Break kommer tilbake med noen nye episoder. Har ikke sett en eneste episode ennå, men to av hovedpersonene spilles av Wentworth Miller og Dominic Purcell. Dem kjenner jeg godt fra The Flash og Legends of Tomorrow, som Captain Cold og Heat Wave. Frister å se Prison Break bare for å se dem i noenlunde andre roller. :) Brandon Routh spiller jo Ray Parker/The Atom i Arrow og Legends of Tomorrow, så frister med et gjensyn med Superman Returns. Eller ta noen episoder av Smallville med Supergirl i reprise, siden Laura Vandervoort dukker opp i Supergirl i neste episode - men som skurk.

 

Og når vi først er inne på det anbefaler jeg Oz på det sterkeste. Det er ikke bare en seriøst bra serie, men det er veldig mange kjente fjes der fra diverse tv-serier i helt andre roller. Hva med J.K. Simmons som sadistisk nazist? Eller Harold Perrineau som fange i en rullestol? BD Wong som prest? Christopher Meloni er nok best kjent fra Law & Order: Special Victims Unit, der han spiller en veteran i politiet. I Oz? Not so much. Heller stikk motsatt. :p Er mange flere kjente fjes her også, så er bare å nyte. Men vær obs på at det er rimelig voldelig til tider (allerede i første episode blir en fyr bundet fast til sengen og satt fyr på), og det er en den nakne folk her av begge kjønn. Og da snakker vi full frontal. :p

Lenke til kommentar

Hva dreier House of Cards seg om, egentlig? Har hørt "alle" skryte av dem, men har ikke peiling på hva det egentlig er. Tror det er noe krimgrier, eller kanskje mafia.

 

Så for øvrig at Prison Break kommer tilbake med noen nye episoder. Har ikke sett en eneste episode ennå, men to av hovedpersonene spilles av Wentworth Miller og Dominic Purcell. Dem kjenner jeg godt fra The Flash og Legends of Tomorrow, som Captain Cold og Heat Wave. Frister å se Prison Break bare for å se dem i noenlunde andre roller. :) Brandon Routh spiller jo Ray Parker/The Atom i Arrow og Legends of Tomorrow, så frister med et gjensyn med Superman Returns. Eller ta noen episoder av Smallville med Supergirl i reprise, siden Laura Vandervoort dukker opp i Supergirl i neste episode - men som skurk.

 

Og når vi først er inne på det anbefaler jeg Oz på det sterkeste. Det er ikke bare en seriøst bra serie, men det er veldig mange kjente fjes der fra diverse tv-serier i helt andre roller. Hva med J.K. Simmons som sadistisk nazist? Eller Harold Perrineau som fange i en rullestol? BD Wong som prest? Christopher Meloni er nok best kjent fra Law & Order: Special Victims Unit, der han spiller en veteran i politiet. I Oz? Not so much. Heller stikk motsatt. :p Er mange flere kjente fjes her også, så er bare å nyte. Men vær obs på at det er rimelig voldelig til tider (allerede i første episode blir en fyr bundet fast til sengen og satt fyr på), og det er en den nakne folk her av begge kjønn. Og da snakker vi full frontal. :p

House of Cards er en politisk serie som handler om Frank Underwood's kyniske og i en del tilfeller ulovlige reise fra partiets "whip" til president.

Lenke til kommentar

Tøft å se Laura Vandervoort i Supergirl i dag. :) Hun spilte som kjent Supergirl i Smallville, men denne gangen var hun en villain. Ikke for å spoile noe, men ting har begynt å ta seg opp en god del. Her snakker vi løpsk atomrakett, og enda er det en god del igjen av sesongen. Kan bli interessant, dette. :p Kanskje spesielt med tanke på kommentaren "Hell is coming to Earth". Tør vi håpe det var et hint til tegneserien "He'el on Earth"? Ikke lest den selv ennå, men skal visstnok være rimelig heftig, med både Superman, Supergirl og Superboy i kamp mot en rimelig badass villain. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...