Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 7/26/2025 at 2:55 PM, Nimrad said:

Smaken er som baken. Entourage ville aldri slått an i dag spør du meg. 1,5 interessante karakterer og dårlig story line. Buffy var kanskje ikke gigantisk, men CSI-seriene var virkelig store.

Er ganske enig i det. Jeg synes derimot fortsatt Entourage har noe for seg. 

Så på Exit sesong 1 som et alternativ til den.

Skrevet
Sjalottløk skrev (6 timer siden):

Nye Dexter er faktisk ganske bra. Ble overasket over den.

Greier ikke helt tro på det, men nå er du den andre i tråden som snakker positivt om den. Må sjekkes ut. :) 

Var det noen som så ferdig den prequel-serien om Dexter? Original Sin?

Tror jeg så noen i tråden som mente den også var (overraskende) bra.

Skrevet
DukeRichelieu skrev (30 minutter siden):

Greier ikke helt tro på det, men nå er du den andre i tråden som snakker positivt om den. Må sjekkes ut. :) 

Har hørt en del bra om Original Sin. Jeg så den mini serien, New Blood, og det var total katastrofe.  Det eneste jeg husker fra den serien var slutten og at mange sett var krise dårlige.

Kjøpte meg en streaming boks nettopp, xiaomi mi 3. Sinnsykt bra opplegg. Responsiv og den har alle stømmetjenestene. Anbefales.

Skrevet

Er mye bra på SkyShowtime. Både jeg og dama likte Sjakalen ekstremt godt. Likte også Mobland. Er vel bare 1 episode til igjen der, så vet ikke helt hva vi skal se etterpå. Noen tips? 

Noen som har sett Landman? Vi har vel absolutt alt av strømmetjenester men syns SkyShowtime har mye bra og nytt i forhold til feks Netflix. 

Skrevet
iGlenn skrev (2 timer siden):

Er mye bra på SkyShowtime. Både jeg og dama likte Sjakalen ekstremt godt. Likte også Mobland. Er vel bare 1 episode til igjen der, så vet ikke helt hva vi skal se etterpå. Noen tips? 

Noen som har sett Landman? Vi har vel absolutt alt av strømmetjenester men syns SkyShowtime har mye bra og nytt i forhold til feks Netflix. 

Holder på med Untamed nå, ganske solid så langt. Krim med Eric Bana og Sam Neill, satt til Yosemite nasjonalpark. 

Skrevet
thomassit0 skrev (20 minutter siden):

Noen som har sett Landman?

Helt grei underholdning, men langt fra den beste serien som finnes. Billy Bob er alltid en liten højdare da.

• Liker 1
Skrevet
On 7/30/2025 at 9:51 AM, DukeRichelieu said:

Den forrige sesongen var skikkelig dårlig. Jeg kan derimot være tilbøyelig å si at den første episoden var godkjent. Jeg husker ikke engang om jeg datt av eller så alle episodene. Det forteller nok sitt.

Det er litt tull i den nye sesongen også, men selve handlingen er ganske interessant og minner om gode gamle Dexter synes jeg

• Liker 1
Skrevet
Sjalottløk skrev (På 1.8.2025 den 23.00):

Den forrige sesongen var skikkelig dårlig. Jeg kan derimot være tilbøyelig å si at den første episoden var godkjent. Jeg husker ikke engang om jeg datt av eller så alle episodene. Det forteller nok sitt.

Det er litt tull i den nye sesongen også, men selve handlingen er ganske interessant og minner om gode gamle Dexter synes jeg

Kult. Får sjekke det ut etter hvert. :) 

Så ferdig Squid Game sesong 3 i går. Synes jeg leste litt negative kommentarer her og der, men synes det var en grei sesong, jeg. Sesong 1 står nok allikevel igjen som den beste.

Har noen sett siste sesong av The Bear? Kan ikke huske å ha lest noe her.

Elsket sesong 1 og 2, så tenkte prøve meg på sesong 3 i kveld.

Skrevet
Sjørøver skrev (2 timer siden):

Noen som har erfaring med allente og/eller strim? Vurderer å bytte over til det, prisen er egentlig god. Men får man 4k på de, eller koster det ekstra?

Strim: +70 kroner for 4K, Atmos og reklamefri, ifølge roboten så er det kun for HBO da ingenting annet sendes i 4K, bortsett fra enkelte fotballkamper om du betaler for ekstrapakken med fotball..
Så billigste pakke blir 439 kroner. Kan ikke si at det er noen god pris. 

Ser ikke ut som at Allente har noe valg for reklamefri, og ingen info om 4k, bare HD. 
Reklameversjonen av HBO er i HD på Strim, så jeg tipper de ikke har 4k. 

Men null erfaring da jeg bruker gratisversjonen av alle strømmetjenester, uten reklame. 

Skrevet

Korreksjon. Jeg mente sesong 4 av The Bear. Jeg skrev riktignok siste sesong av The Bear, men skrev også at jeg skulle prøve meg på sesong 3. Den har jeg alt sett. Googlet litt etter jeg skrev dette og ser mange er negative til sesong 3, men synes huske jeg likte den like godt som de forrige. Kritikerne mener visst dog at sesong 4 var et løft fra sesong 3, så det lover jo godt. :) 

Skrevet (endret)

Det skal visstnok lages en serie av The Blade Artist av Irvine Welsh, det er altså med karakteren Robert "Begbie" Francis en karakter Kjent fra blant annet Trainspotting, en av tidenes beste film psykopater i mine øyne, høres spennende ut 😁

Glemte å nevne at det visstnok er med Robert Carlyle som tross alt er litt viktig å få med her. 

Endret av skaftetryne32
  • Liker 2
Skrevet

Ble en lang kveld foran TV-en i går. Binget 7 episoder av The Bear S4. Av det kan man kanskje lese at jeg synes dette fortsatt er en solid og unik serie som skiller seg ut fra mye annet, men gjør dine egne konklusjoner. :) 

Skrevet

Resident Alien S4 er dårligere enn de forrige sesongene. 

Jeg så sesong 1,2, og 3 om igjen før 4, men tviler på at jeg kommer til å se 4 om igjen. 

Skrevet
Megaoctane skrev (På 4.8.2025 den 8.43):

The Bear for min del ga meg ingenting. Så to sesonger, og skjønner ikke hvorfor det er så mye hype rundt denne serien.

Jeg sa det samme etter sesong 2 var ferdig. Den ga meg absolutt ingenting. Jeg liker ikke karakterene heller. Men det var noen her i tråden som ga en god forklaring på hvorfor den var god. Og at det var spesielt den familie episoden som skilte seg ut å viste hva familien sleit med. 

Endret ikke mitt syn på serien, og jeg synes den episoden med familien var totalt kaos. Den ga meg bare avsmak om noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...