Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
The Avatar skrev (23 timer siden):

Kom nyleg over den norske serien Beforeigners har blitt tilgjengeleg på Sky Showtime etter at den forsvant heilt frå nett etter at HBO Nordic vart til Max.

Husker jeg helt feil om at den var på NRK i starten?

Skrevet
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Husker jeg helt feil om at den var på NRK i starten?

Er ganske sikker på at den var HBO eksklusive, og at kritikken når HBO fjerna serien var at den vart heilt utilgjengeleg i Norge, normalbakken er det nettopp ved slike overgangar at serier blir lisensiert ut til andre. 

Mulig NRK var delvis involvert på produksjonssida eller med tilrettelegging sidan produksjonen foregikk i Norge og Oslo. 

Skrevet
On 3/28/2025 at 11:24 PM, Subara said:

Svensk krim.

Rebecka Martinsson 2. sesong, TV2Play.
En fremgangsrik poitiadvokat reiser til hjemtraktene nord i landet i en sykemeldingsperiode og får fortiden litt for nært innpå livet. Hun blir fort engasjert i en ny drapssak, selv om hun egentlig skal ta det med ro.
Jeg liker godt miljøskildringene og den nord-svenske dialekten, fra en bygd der tiden har stått stille, både i interiør- og personskildringer.

Takk for tipset, liker slike serier.

Merker jeg blir skikkelig irritert når sesongene til en serie ligger på forskjellige strømmetjenester... ser ut som ses. 1 ligger på Prime GRRR

Skrevet (endret)
bzzlink skrev (9 timer siden):

Takk for tipset, liker slike serier.

Merker jeg blir skikkelig irritert når sesongene til en serie ligger på forskjellige strømmetjenester... ser ut som ses. 1 ligger på Prime GRRR

Enig. Jeg har tatt et standpunkt om å holde meg til NRK, TV2play og Netflix. Men det er jo mange flere strømmetjenester, og ofte vil man se noe som ligger bak betalingsmur. Jeg går glipp av mye bra film.

Jeg har sett 1. sesong av Rebecka Martinsson, som er årsaken til at jeg ville se 2. sesong. I 1. sesong hadde Ida Engvoll hovedrollen. Ganske ulike personligheter som betyr mye for serien. Hvis jeg husker riktig, var nok Rebecka 1 med Ida Engvoll enda mer dramatisk i skuespillet, selv om det er nok av dramatikk i begge sesonger. Engvoll har en en litt kjøligere utstråling og utrykksfulle,"isblå"øyne. 

Tenker at sesong 2 med Sascha Zacharias i hovedrollen er litt mer "feel-good". Hun er på en måte litt mykere i trekkene/skuespillet, synes jeg.

Endret av Subara
Skrevet

Mythic quest hadde så mye potensiale men...huff..nei jeg klarer Poppy (Charlotte Nicdao) i hovedrollen...sett ut S04 nå og...vel..greit lettbent underholdning men ikke noe mer en det.

Skrevet
21 hours ago, ChopperRead said:

Takk for svar! 

Har begynt på Sjakalen, jævlig bra etter 2 episoder iallefall. 

Skulle si denne men ser du har startet allerede. Kos deg! Helt fantastisk bra serie. 

• Liker 1
Skrevet
Dubious skrev (9 timer siden):

Så det er en HBO Nordic serie som ikke er/var tilgjengelig på Nordic?

Mener den var på HBO Nordic i en god stund, men HBO hadde en "purge" i fjor eller hva det var, hvor de fjernet masse innhold. 

Skrevet
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Apple er det oppskrytt? The Foundation elsker jeg, men er ikke så mye annet interessant der hva jeg vet...

Anbefaler å gi For all mankind en sjanse.👍🙂

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Gouldfan skrev (11 timer siden):

Apple er det oppskrytt? The Foundation elsker jeg, men er ikke så mye annet interessant der hva jeg vet...

Kommer selvsagt an på hva din kopp te er men hvis du ikke smiler av Ted Lasso (8.8) så er du rimelig kjølig, Shrinking (8.1) er tidvis skikkelig gøy og Severance (8.7) er virkelig noe for seg selv :)

Endret av sofiemyr
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
sofiemyr skrev (28 minutter siden):

Kommer selvsagt an på hva din kopp te er men hvis du ikke smiler av Ted Lasso (8.8) så er du rimelig kjølig, Shrinking (8.1) er tidvis skikkelig gøy og Severance (8.7) er virkelig noe for seg selv :)

Sjekket, jeg liker ikke han skuespilleren.. Han som spiller Ted.

Skrevet
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Sjekket, jeg liker ikke han skuespilleren.. Han som spiller Ted.

Ikke jeg heller - men serien er knall ;)

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Sesongavsluttning av The Pitt, hva skal jeg nå gjøre hver fredag? 🙄🙄

Hater normalt sykehusserier, men denne fenget noe voldsomt. Mulig greia er at det er fokus på jobben som gjøres, og ikke  "who is dr grey f-ing?" greier.. 😅

En av de første seriene på mange år der jeg ikke har fiklet med mobilen mens jeg har sett den. Kudos!

https://m.imdb.com/title/tt31938062/

Skrevet

The Rookie S01 er kjempebra, og S02 er fortsatt bra, men jeg synes serien har blitt utvannet med for mye som skjer i hver episode, uten en fullverdig konklusjon i episodene. 

Skrevet
Duriello skrev (11 timer siden):

Sesongavsluttning av The Pitt, hva skal jeg nå gjøre hver fredag? 🙄🙄

Hater normalt sykehusserier, men denne fenget noe voldsomt. Mulig greia er at det er fokus på jobben som gjøres, og ikke  "who is dr grey f-ing?" greier.. 😅

Om det frister med mer i noenlunde samme sjanger, litt undervurdert denne føler jeg, er normalt sett ikke glad i typisk sykehusdrama selv, men denne er bra. Steven Soderbergh har regi i alle 20 episoder.

Kan ses på max. 

https://www.imdb.com/title/tt2937900/?ref_=nm_flmg_job_1_cdt_t_18

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...