Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

funcom: http://www.hegnar.no/bors/article355402.ece

 

Celina Midelfart gjennom sitt selskap Midelfart Invest eier nå ca: 325.000 aksjer i funcom.

 

Er det noe som skjer med funcom? hun som alle andre ville ikke invistert en mill i funcom uten at hun tjente på det.

 

Blir spennede å se hva som skjer med funcom nå. Mulig de blir kjøpt opp?

Endret av Seaman1
Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt mine første aksjer, en børspost i Statoil, så får tiden vise om det var så veldig lurt av meg :wee:

 

Tenkte å kjøpe en børspost ved hver lønning, Telenor og Statoil, hørtes det lurt ut?

 

Edit: En børspost ved hver lønning såfremt kursen er noe lignende den er i dag.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Da har jeg kjøpt mine første aksjer, en børspost i Statoil, så får tiden vise om det var så veldig lurt av meg :wee:

 

Tenkte å kjøpe en børspost ved hver lønning, Telenor og Statoil, hørtes det lurt ut?

 

Edit: En børspost ved hver lønning såfremt kursen er noe lignende den er i dag.

Visst børsposten i fremtiden skal ligge på den samme verdien i dag så vil vell det si 0 % avkastning :tease:

Lenke til kommentar

Hehe. Nei, men det er en god ide å sette av penger til og kjøpe børsposter jevnlig. Så lenge du har et langt perspektiv vil du garantert få en god avkastning på tunge selskaper på oslo børs av typen statoil, yara, telenor, acergy, seadrill og aker osv. Selskapene er lavt priset i forhold til i fjor, men det er jo ingen fasit for at den skal opp til neste år.

Lenke til kommentar
Hva tror folk om subsea 7? Vurderer å gå inn der. Noen som har noen erfaringer med tipsene/analysene til DnB NOR Markets forresten?

 

Den ligger i det nedre sjiktet i en trend på mellom 35-50 som antageligvis blir brutt på nedsiden i morgen. Enten så snur det nå, eller så går det videre ned. Utviklingen i selskapet ligner de fleste selskapene som driver med olje.

Lenke til kommentar
Stygg dag over dammen. Nå spørs det bare om det er best å kaste kortene ved første og beste anledning, eller bli med på reisen og håpe at det bunner ut snart. Kan ikke si jeg er særlig fornøyd med oksene jeg kjøpte for 32 kroner akkurat nå. :cry:

Nei, nå må du ikke gjøre den tabben.

 

Sitter selv med okser inngang 26kr. Satt med dem helt rolig når børsen gikk under 200 og omsider bunnet på 188. Satt også med dem rolig når børsen gikk opp til 250. Akkurat som jeg skal sitte med dem rolig nå. Sannheten er at vi ikke vet hvor bunnen er. Det er langt ifra usannsynlig at 188 var bunnen.

 

Vi kan gå kraftig ned i morgen ved OSE åpning, men så starte en klatring som tar oss mot 270-300 igjen. Eller vi trenger faktisk ikke gå så kraftig ned ved åpning i morgen. Eller vi kan gå mot 200 igjen. Men vil vi virkelig gå under 188 igjen? Jeg tviler, men er innstilt på det verste. Worst case må være 150.

 

Jeg sitter uansett rolig. Om noe, så fisker jeg ut flere penger å går inn i bull igjen. Evt. aksjer som DNB (som nok er markedets beste kjøp, bare å følge skikkelig med når man tror den bunner), REC eller den mer sikre STL. Men jeg går ikke inn med mer om ikke OSE går under 200. Hadde jeg hatt cash nå, så hadde jeg gått inn 50% i morgen tidlig etter sell-off - å reservert de resterende 50% til tilfelle hvor OSE skulle stupe framover.

 

De gyldne reglene i dette markedet for investorer er: "kjøp på rødt, selg på blått" og "du har ikke tapt før du har solgt". Legg planer, å FØLG DEM. Bestem deg raskt, å følg avgjørelsen. Ellers lar du følelsene styre deg. Personlig tror jeg vi skal ned litt til, før vi starter en opptur. Folk frykter Q4 som helvete nå. Selv om nedgangene på OSE og i USA var på meget tynnt volum. Er shorting, manipulering og spekulering. Jeg tror ikke vi går under 200 nå! Dessuten burde du se på det positivt. Markedet har nå priset inn ragnarok ved Q4. Da har man mye mer å vinne, mye mindre å tape på resultatene som vil legges fram.

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
Under 8000 igjen ja. Obama-effekten er nok brukt opp.

Nja.

 

Husk at det er gjort på meget tynnt volum. Vær også klar over at det er sleipe shortere som har slått til. Å det skal de ha for, de har virkelig vært flinke med timingen. Men effekten av Obama vil nok vise seg å bli meget bra. Men dette selvsagt etter at han har fått satt seg inn ordentlig. Dette har det blitt lagt tilrette for at skal skje ekstra fort under disse omstendighetene. Gi det et par uker - så skal du se Obama klarer å vekke optimisme.

 

Men det kommer selvsagt ikke noe Obama effekt før han har satt seg inn, slik man har fått inntrykk av mange plasser. Dette inntrykket og denne forventningen har som sagt shorterne virkelig klart å utnytte i dag. Credit were credit is due! Så får vi se hvor mange som mister hodet. Er jo alltid amatørene som selger når det ser som verst ut. Mens de flinke hamstrer aksjer på samme tidspunkt.

 

Dette kan snu i morgen eller overmorgen. Snur utrolig fort.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt skjønt hva som skal være så himmelsk med obama som president. Selv om sloganet hans er "change" har jeg ikke intrykk av at det blir noe særlig forandring.

 

Har snudd ganske bra i troen på markedet siden i vår. Fra nå av skal jeg sette sparepengene mine på sidelinjen (Kr evt. gull) til børsen har priset inn en depresjon. Jeg ser ingenting som kan bedre USA sin situasjon i det korte perspektiv før dollaren er null verdt eller de har tilbakebetalt gjelden. Begge deler tilsier sparemodus for amerikanerne, og som verdens største konsument vil det påvirke markedet i høyeste grad.

 

Jeg skal dog sitte på papirene jeg eier nå, stort sett oljerelatert, for risiko og spenning. Og det kan godt være jeg endrer mening igjen om noen måneder. Det kommer sikkert an på hvem jeg velger å høre på, heh : )

Lenke til kommentar

Jeg tror fort det kan bli verre før det blir bedre når man innser at Obama ikke er noen mirakelmann. Utelukker absolutt ikke under 200 igjen. Jeg sa sommeren 2008 at vi skal ned mot 160 og ser fortsatt ikke bort fra det.

 

Fra 2.halvår vil det nok se noe bedre ut igjen. Opp mot 300 poeng.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående aksjehandel i Dollar på NYSE via Nordnet.

Beklager om det er noe jeg burde funnet ut på egenhånd - jeg har i hvert fall prøvd å tenke litt, men det er altså ikke mitt felt.

 

Jeg har en konto med x kr NOK. Jeg har 0 dollar. Ved forsøk på kjøp i dollar får jeg beskjed om hvor mange aksjer jeg kan kjøpe ut ifra dagens kurs.

 

Er det mulig å kjøpe nå, og veksle senere? Dvs. at jeg står i minus på dollar-kontoen, uten at det automatisk veksles over fra NOK?

 

Håper jeg forklarte meg godt, setter pris på forklaring av hvordan det funker :)

Lenke til kommentar
Stygg dag over dammen. Nå spørs det bare om det er best å kaste kortene ved første og beste anledning, eller bli med på reisen og håpe at det bunner ut snart. Kan ikke si jeg er særlig fornøyd med oksene jeg kjøpte for 32 kroner akkurat nå. :cry:

Nei, nå må du ikke gjøre den tabben.

 

Sitter selv med okser inngang 26kr. Satt med dem helt rolig når børsen gikk under 200 og omsider bunnet på 188. Satt også med dem rolig når børsen gikk opp til 250. Akkurat som jeg skal sitte med dem rolig nå. Sannheten er at vi ikke vet hvor bunnen er. Det er langt ifra usannsynlig at 188 var bunnen.

 

Vi kan gå kraftig ned i morgen ved OSE åpning, men så starte en klatring som tar oss mot 270-300 igjen. Eller vi trenger faktisk ikke gå så kraftig ned ved åpning i morgen. Eller vi kan gå mot 200 igjen. Men vil vi virkelig gå under 188 igjen? Jeg tviler, men er innstilt på det verste. Worst case må være 150.

 

Jeg sitter uansett rolig. Om noe, så fisker jeg ut flere penger å går inn i bull igjen. Evt. aksjer som DNB (som nok er markedets beste kjøp, bare å følge skikkelig med når man tror den bunner), REC eller den mer sikre STL. Men jeg går ikke inn med mer om ikke OSE går under 200. Hadde jeg hatt cash nå, så hadde jeg gått inn 50% i morgen tidlig etter sell-off - å reservert de resterende 50% til tilfelle hvor OSE skulle stupe framover.

 

De gyldne reglene i dette markedet for investorer er: "kjøp på rødt, selg på blått" og "du har ikke tapt før du har solgt". Legg planer, å FØLG DEM. Bestem deg raskt, å følg avgjørelsen. Ellers lar du følelsene styre deg. Personlig tror jeg vi skal ned litt til, før vi starter en opptur. Folk frykter Q4 som helvete nå. Selv om nedgangene på OSE og i USA var på meget tynnt volum. Er shorting, manipulering og spekulering. Jeg tror ikke vi går under 200 nå! Dessuten burde du se på det positivt. Markedet har nå priset inn ragnarok ved Q4. Da har man mye mer å vinne, mye mindre å tape på resultatene som vil legges fram.

Trodde sikkert at børsen ganske raskt skulle opp til 300 - 320 før nedgangen eventuelt fortsatte, og håpet å gjøre noen raske penger på det. Nå ser det ut til at vi kan se langt etter 300- tallet den nærmeste tiden, og det gjør meg litt usikker.

 

Det smarteste nå er nok å se langsiktig på det, og heller plukke litt mer hvis det kommer noen knallrøde dager. Hvis papirtapet blir i største laget får jeg vel bare trøste meg med at en inngang på 32 kroner kan vise seg å bli svært lønnsomt når børsen når ny ATH. :)

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål angående aksjehandel i Dollar på NYSE via Nordnet.

Beklager om det er noe jeg burde funnet ut på egenhånd - jeg har i hvert fall prøvd å tenke litt, men det er altså ikke mitt felt.

 

 

 

Er det mulig å kjøpe nå, og veksle senere? Dvs. at jeg står i minus på dollar-kontoen, uten at det automatisk veksles over fra NOK?

 

Korrekt og skal det lønne seg over litt tid må krona styrke seg mer relativt til dollar enn det du betaler i renter for lånet i dollar, inntil du har vekslet over, som du kan gjøre 3 ganger om dagen tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...