Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Den private låneveksten i Kina er på vei oppover, M2 steg i desember. Det er mot trenden i de fleste land. Jeg tror grunnen er at Kina har en økonomi hvor pengene multipliseres raskt, fordi de har så lav gjeld til å begynne med.

 

Kina sin økonomi reagerer positivt på rentekutt og stimulerende tiltak, det er ikke som i USA der det kan være et psykologisk problem med å få pengene ut i økonomien fordi pengene blir hos bankene. Om dette er starten på en trend kan det være mulig det kinesiske aksjemarked nå er på vei oppover som Nikkei mellom 1975-1989, korreksjonen mellom 1973-1975, var den eneste store korreksjonen før 1989. I den perioden gikk nikkei raskt oppover fra 3000- 40000. Om kineserne kombinerer dette med å la RMB styrke seg, vil resultatet bli mye inflasjon på importerte varer.

 

http://www.forbes.com/afxnewslimited/feeds...afx5911988.html

 

"Banks extended 772 billion yuan in new yuan loans in the month, much more than November's total of 476.9 billion yuan, offering further evidence that the central bank's efforts to stimulate credit in support of the government's economic pump-priming are having an effect.

Endret av festen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg inn i BWG pga tips fra 7 dresskledde fra toget som jeg overhørte en samtale fra XD

 

Kjøpte meg inn for 3 spenn aksjen, oppe i 4,40 nå. Hvor langt tror dere den går?

 

 

Den kan gå høyt hvis det kommer en flodbølge av likviditet tilbake i markedet. Jeg ser ikke bort fra at det skjer.

Lenke til kommentar
I dag gikk jeg tungt inn i OBXEXDBULL. Kommer til å bli sittende en stund, ettersom jeg er gått lei av daytrading.

Vurderer å gå inn i det samme. Men har et spørsmål i den sammenheng: Hva skjer hvis indeksen faller 50%? Taper man da alle pengene man har satt inn?

 

Sikkert et rimelig usannsynlig scenario etter et så stort fall som vi har sett de siste månedene, men det er jo greit å vite det for det.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar

Jeg fikk høre at BEAR/BULL blir justert hver morgen. Det vil si at hvis børsen øker 50% på to måneder vil bullaksjene dine kanskje bare øke 30% (og ikke 100% som mange tror).

 

Vurderer med dette å kun sitte med bull når jeg mener vi har en markant oppgang på gang, og heller sitte med noen andre risikoaksjer i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Jeg har 50k i banken og er 16år. Hva bør eg gjøre for at de skal vokse raskest mulig med ikke for høy risiko? Fond? Høyrentekonto? Bør jeg vente til økonomien begynner å gå opp igjen? Er det dumt å kjøpe aksjer der alle andre sier at man bør kjøpe?

 

Finn ut hvor lang tidshorisont du har. hvor mange år er det til du skal bruke disse pengene? Mer enn 3 år sett dem i aksjer eller fond.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Jeg har 50k i banken og er 16år. Hva bør eg gjøre for at de skal vokse raskest mulig med ikke for høy risiko? Fond? Høyrentekonto? Bør jeg vente til økonomien begynner å gå opp igjen? Er det dumt å kjøpe aksjer der alle andre sier at man bør kjøpe?

 

Ikke kjøp aksjer med mindre du har råd til å tape pengene. Det er den første regelen du bør lære deg. Nå i disse tider kan man få en veldig gunstig inngang dersom man har et tidsperspektiv på noen år.

Lenke til kommentar

Aksjemarkedet i Ukraina.

 

http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=PFTS%3AIND

 

Det som er skummelt er at markedet er ned 95 %, og teknisk sett ser ut som det skal oppover samtidig som landet er på stø kurs på konkurs, ved at investorerer i statsobligasjoner ser ut som de vil kreve 26 % renter, mer enn når Argentina gikk konkurs i 2001, da krevde de 18 %. Det kan nok bli en kald vinter om de ikke har penger til å betale gassen.

 

Jeg lurer på om det er en generell trend, globalt, som enda er i startfasen. Først kollapser aksjemarkedet, og folk blir redde, aksjer er skummelt, osv, så putter de alle pengene inn i madrassen, så kollapser det også.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Ukraina har mye bra billig å handle på råvare siden i fysiske verdier.. plasserte for noen uker siden en stor sum risiko kapital i en av landets største banker. Leter etter gode muligheter der for de vil komme! Var der for noen uken siden, jævla korrupt land vertfall... aldri opplevd maken..

Endret av joakim1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...