Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Og wtf skulle ikke det et av poengene med Frp i regjering være at de gjorde litt endringer på alkohol-lovene?

De har jo faktisk fått løsnet litt på reglene hva "reklame" for alkohol gjelder,men det er sjeldent at ett parti alene kan innføre noe som helst uten å få støtte fra andre.

 

 

Jeg bor ikke i Norge, her i Sverige er det masse alkoholreklamer i aviser etc, det jeg ser i Norge er at man på vinmonopolets sider noen ganger faktisk får lov til å se hvordan flasken ser ut..

 

Polet har vel fått lov å vise bilder av produktet nå, men har ikke fått på plass alle.

Det går hvertfall rett vei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Polet har jo hatt lov til å vise bilder alltid, men produsentene selv har ikke hatt lov til dette.

Mulig poler har hatt lov, men de var aldri interesert i å gjøre det.

 

Sverige er friere med reklame og bilder, de har lavere avgifter på system og utesteder. Samtidig har de strengere aldersregler og mindre tilgjengelighet dvs øl på system og 20 års grense for øl mens Norge har 18 for øl, vin og sterkvin.

Lenke til kommentar

Polet har jo hatt lov til å vise bilder alltid, men produsentene selv har ikke hatt lov til dette.

 

De har lov til vå vise nøytrale bilder og gi nøktern informasjon.

Det vil si at varene ikke må "fristes opp" med dugg, lystige situasjoner, pene damer eller tislvarende og at omtalen skal gå på hva ølet er og ikke hvor fantastisk eller mye bedre enn konkurentenes det er.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

 

 

Nye øltyper på polet fra 2 September, rundt 120 nye.

Handlet litt selv så blir mye smaking neste helg regner jeg med!

Finnes det en oversikt over hva som slippes? 

 

 

Yess, her:

https://www.vinmonopolet.no/nyhetslansering-september-2016

 

Takker. Må vel ta å få bestilt meg noe jeg også snart. 

Begynner å bli tomt i ølkjøleskapet. 

 

Ser det kommer noe fra Birrificio, testet et par fra dem på Oslo Microbryggfestival, morsomt italiensk bryggeri. Kan anbefales. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...