Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i mye. Jeg er dog av den oppfatning at en IPA burde være på over 5,5 (ca.) %. Alt under burde betegnes som session.

 

Om det står session på ølen er det helt greit for min del.

 

Jeg synes det er hyggelig at man kan få en 4,7% IPA stil med grei humle på butikken i Norge til prisen for en god pils.

 

Det var på tide også.

 

Selv foretrekker jeg Haandbryggeriet pale ale, men det koster vel litt mer enn en pils også, men var det ikke sånn at mye av det ølet har blitt beskyldt for å ha 6-7% uten at man var klar over det?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

21kr faktisk....med vanlig "Norsk Grådighet" ville denne havnet på ca. 80-90kr her?

I Sverige ligger imperial stouts på 39-40 kr på småflasker. Så det er nærmere halve prisen eller det man gir for en gjennomsnittlig pale ale med lav prosent.

 

Så en imperial stout 9,2% til 21 kr 337ml flaske og som faktisk er god er en n kjempedeal.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

21kr faktisk....med vanlig "Norsk Grådighet" ville denne havnet på ca. 80-90kr her?

En svensk imperial stout fra slottskällans kostet vel i sin tid 59,90kr på polet. Svensken har trend til mindre ölflasker mens normalen i Norge er halvliter.

 

Samuel Adams Imperial Stout tåler meget godt sammerligning med Slottskällans version.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Mistenker jeg har pådratt meg et nytt favorittbryggeri den siste tiden: Cervisiam

 

Satanic Panic (Imperial Stout): Perfekt kaffe- og sjokoladebalanse med mye sødme, lite brent malt og deilig viskositet. Norsk Founders Breakfast Stout/Mikkeller Cocoa Shake kombo

 

Jungle Juice (DIPA): Funky, fruktig og god humlebombe uten for mye west coast preg. Super, lett maltsmak mot god humlemix

 

Toxic Alevenger (APA): Ny favoritt i en stil jeg ellers har lite til overs for. Smaker og lukter ferskensmågodt! Tilogmed dama likte denne

 

Salty Surprise (Gose): Fruktig gose, super kombo

 

Tatt på Fersken (Wit): Svakeste av de jeg har smakt, men helt OK wit. 

Lenke til kommentar

Ble en akkevitt og pepsi og en akkevitt bar shott. til kvelds,. samt en Stilnoct søvnmedisin.her d betyr at jeg stod opp igjen

strømstad kommer det hele tiden store chevyer, volvoer og americanere med de råeste subwooferne i bilen, kanskje derfor jeg tydde til 'stilnoct.....jeg føler meg som jokke i 'action. Dama er våken og ungen sover....etc snart skal hele denne byen gå på jobben, alle unntat meg skal gå på jobben de myldrer ur som maur med blodskutte aur, mens jetg venter på action.

 

Dette er ringelyden min for evig...¨¨

 

 

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble en akkevitt og pepsi og en akkevitt bar shott. til kvelds,. samt en Stilnoct søvnmedisin.her d betyr at jeg stod opp igjen

strømstad kommer det hele tiden store chevyer, volvoer og americanere med de råeste subwooferne i bilen, kanskje derfor jeg tydde til 'stilnoct.....jeg føler meg som jokke i 'action. Dama er våken og ungen sover....etc snart skal hele denne byen gå på jobben, alle unntat meg skal gå på jobben de myldrer ur som maur med blodskutte aur, mens jetg venter på action.

 

Dette er ringelyden min for evig...¨¨

 

 

 

Lol...høres ut som om du var ute på kjøret da :) Masse gærninger der kveld har jeg hørt :)

Lenke til kommentar

 

Ble en akkevitt og pepsi og en akkevitt bar shott. til kvelds,. samt en Stilnoct søvnmedisin.her d betyr at jeg stod opp igjen

strømstad kommer det hele tiden store chevyer, volvoer og americanere med de råeste subwooferne i bilen, kanskje derfor jeg tydde til 'stilnoct.....jeg føler meg som jokke i 'action. Dama er våken og ungen sover....etc snart skal hele denne byen gå på jobben, alle unntat meg skal gå på jobben de myldrer ur som maur med blodskutte aur, mens jetg venter på action.

 

Dette er ringelyden min for evig...¨¨

 

 

 

Lol...høres ut som om du var ute på kjøret da :) Masse gærninger der kveld har jeg hørt :)

 

 

 

Var masse politi og ambulanser som lappet sammen ungdommer. et titalls kids fra to grupper med volvoer og chevyer braket sammen i masseslagsmål, grinende damer og gaulene gutter politi hos naboene og det kom tilogmed på nyhetene.

 

Greia med meg er at selv om jeg bare drikker 4 enheter så får jeg søvnproblemer.

 

Jeg koste meg i går. Jeg drakk en innis&Gunn Ipa og en Samuel Adams Imperial stout.

 

Samt to eller tre små laffe 10 og hørte på jokke på BW P5 fra huawei Y6.

 

 

Det er så rart med meg for jeg får ikke sove når jeg drikker litegrann. Men det var mye dunk dunk hos naboene igår, så da tenkte jeg at jeg skulle ta en drink og en shot og en sovetablett.

 

Vel vel det funket.

 

Politiet låta av Tom Mathisen var pga polisen hos harryungene, og Jokke med action var fordi jeg ikke fikk sove..

 

Tenkte jeg tar en snus og en drink og en dram og en sovetablett, og da tenkte jeg det var like greit med noe billig akevitt. Var ikke akkurat noen pjolter, men en akevitt pepsi maxboks....

 

Chevyer med Subwoofere lager helt rå lyd, motoren konkurerer med bassen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Vel vel ungdom er ungdom.

 

Forhåpentligvis skjerper de seg med alderen.

 

Var ellers stille og rolig i Strømstad, flesteparten oppførte seg pent selvom et fåtall kom i fyllearesten, eller fikk bot for å henge ut av vinduet uten belte eller sitte på taket på bilen i fart.

 

Var bare nabolaget her som hadde masseslagsmål.

Lenke til kommentar

Gouldfan, er du dagbladets sportskommentator Morten Pedersen?

 

Det skulle ikke overraske meg.

 

Men,

 

hvem vet.

 

 

Etter Sverige så har jeg av naturlige årsaker desverre mistet all informasjon om norsk sport.

 

Jeg savner norsk sport men finner ingen måte å holde meg oppdatert annet enn aviser nettsider og kamerater.

 

 

Utover det så forstår jeg ikke om det er en fornermelse eller ei, jeg bare nevnte ting som skjedde i forbindelse med påsken..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...