Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Hansa IPA Ekstra Spesial på polet var overraskende bra!

 

Skule kjøpe noen bokser i går, og ville jo da ha 0,5 boksene.

Dem hadde dem på lageret, men hadde ikke lovt til og selge dem. Hva er greie med det? Hun på polet hadde bare fått beskjed om det av sjefen, ante ikke noe mer.

Så da ble det flere 0,33 bokser istedenfor....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hansa IPA Ekstra Spesial på polet var overraskende bra!

 

Skule kjøpe noen bokser i går, og ville jo da ha 0,5 boksene.

Dem hadde dem på lageret, men hadde ikke lovt til og selge dem. Hva er greie med det? Hun på polet hadde bare fått beskjed om det av sjefen, ante ikke noe mer.

Så da ble det flere 0,33 bokser istedenfor....

Vil anta at 0,5 l er ny tapping og det var på tide for sist jeg kjøpte denne hadde den et klart innslag av gammel (mot harsk) humle og ikke fristet til gjenkjøp, mens den tidligere har vært meget anstendig.

 

En sjekk på polets nettsider bekrefter at 0,5 l er ny vare.

Lenke til kommentar

 

Hansa IPA Ekstra Spesial på polet var overraskende bra!

 

Skule kjøpe noen bokser i går, og ville jo da ha 0,5 boksene.

Dem hadde dem på lageret, men hadde ikke lovt til og selge dem. Hva er greie med det? Hun på polet hadde bare fått beskjed om det av sjefen, ante ikke noe mer.

Så da ble det flere 0,33 bokser istedenfor....

Vil anta at 0,5 l er ny tapping og det var på tide for sist jeg kjøpte denne hadde den et klart innslag av gammel (mot harsk) humle og ikke fristet til gjenkjøp, mens den tidligere har vært meget anstendig.

 

En sjekk på polets nettsider bekrefter at 0,5 l er ny vare.

 

Gamlere utgave som har stått for lenge i hylla. Helt sikkert...

 

Dersom du ikke bor urbant så har du svaret der...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

Hansa IPA Ekstra Spesial på polet var overraskende bra!

 

Skule kjøpe noen bokser i går, og ville jo da ha 0,5 boksene.

Dem hadde dem på lageret, men hadde ikke lovt til og selge dem. Hva er greie med det? Hun på polet hadde bare fått beskjed om det av sjefen, ante ikke noe mer.

Så da ble det flere 0,33 bokser istedenfor....

Vil anta at 0,5 l er ny tapping og det var på tide for sist jeg kjøpte denne hadde den et klart innslag av gammel (mot harsk) humle og ikke fristet til gjenkjøp, mens den tidligere har vært meget anstendig.

 

En sjekk på polets nettsider bekrefter at 0,5 l er ny vare.

 

Gamlere utgave som har stått for lenge i hylla. Helt sikkert...

 

Dersom du ikke bor urbant så har du svaret der...

 

Utfra informasjonen jeg har fått er denne kun brygget to ganger. Dermed er vi nå på første "skifte" i hyllene.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt en eneste dårlig Butikk hansa IPA.

 

Men jeg har smakt gammel Hornbeers IPA på Taxfree som var føre best før dato men som skulle vært byttet ut for lengst. Samme med Kinn Vestkyst i Sverige, samt øl som Sculpin Ipa etc.. Tragisk at de ikke holder en tidligere best før dato når humle er såpass sårbar mot lagring.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

I kjøleskapet hjemme er det øl, så i kveld så skal jeg smake et par øl.

 

Det blir en citrus pale ale typ session 4,8 og en Samuel Adams imperial stout som jeg har bestilt og hamstret. Har en Innis IPA også men den kan jeg spare til neste helg.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Nye favoritter som er dukket opp den siste uken:

 

- Omnipollo Shilkmake/Milkshake Strawberry IPA: Søtlig og super IPA uten det ekstreme humlekicket

 

- Wild Beer Ninkasi: Syrlig saisonkrystallweisse er beste sammenligningen jeg kommer på

 

- Brewdog Arcade Nation: Beste Black IPA'en jeg har prøvd 

 

- Ægir Bæver Double White IPA: Beste White IPA'en jeg har prøvd

Lenke til kommentar

Jeg har gått over til litt lavalkoholige session øl og pale ales....

 

Fangsten idag bestod av en Dugges session Ipa på 4,2 og en Amerikansk økologisk blond ale som jeg ikke husker navnet på.

 

Blir ikke drukket denne helgen, men det mest staselige var 0,75 Omnipollo Belgisk Pale ale brygget med champagnejær og mye humle..

 

Leon heter den, venter noe i gaten til Kinn... 49 kr helflasken.

 

Skal nyte den imorgen til litt Kolje fisk.

Lenke til kommentar

Jeg har gått over til litt lavalkoholige session øl og pale ales....

 

Fangsten idag bestod av en Dugges session Ipa på 4,2 og en Amerikansk økologisk blond ale som jeg ikke husker navnet på.

 

Blir ikke drukket denne helgen, men det mest staselige var 0,75 Omnipollo Belgisk Pale ale brygget med champagnejær og mye humle..

 

Leon heter den, venter noe i gaten til Kinn... 49 kr helflasken.

 

Skal nyte den imorgen til litt Kolje fisk.

Bra. Nå har du gått hele runden gjennom. Du har blitt så lei av øl med masse og tydelig smak at du føler at det ekstreme havner i andre enden. Alle øl-entusiaster  har vært der. Det er en sirkel :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

En ting som forundrer meg er at jeg synes Ringnes pilsner smaker langt bedre nå enn da jeg begynte å drikke øl. Har jeg bare lært meg å sette pris på bitterheten?

Lenke til kommentar

En ting som forundrer meg er at jeg synes Ringnes pilsner smaker langt bedre nå enn da jeg begynte å drikke øl. Har jeg bare lært meg å sette pris på bitterheten?

 

Litt tosidig den kommentaren der.

Ja, du har nok lært deg å sette pris på bitterhet, men samtidig er Ringnes Pils ikke spesielt bitter, og om det er noen år siden du begynte å drikke den har den faktisk blitt en del mindre bitter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

En ting som forundrer meg er at jeg synes Ringnes pilsner smaker langt bedre nå enn da jeg begynte å drikke øl. Har jeg bare lært meg å sette pris på bitterheten?

 

Litt tosidig den kommentaren der.

Ja, du har nok lært deg å sette pris på bitterhet, men samtidig er Ringnes Pils ikke spesielt bitter, og om det er noen år siden du begynte å drikke den har den faktisk blitt en del mindre bitter.

 

 

Begynte først å drikke Ringnes pilsner for en ti års tid siden, har vel ikke blitt mindre bitter siden da?

Lenke til kommentar

Gulating Bjørr er den beste pilsneren jeg har smakt.Suverent stor smaksrikdom av ekte pilsnermalt. Den minner meg om da jeg var ung og syntes pils smakte masse. Har tilgode å finne den på kran dog.

Rema'en lokalt hadde importert Pilsner Urquell, brygget i Plzen. Så jeg måtte smake i solen. Ikke helt opp i mot Bjørr, men denne har også rikelig av den gode pilsnermalten som vanlig industripils er for dårlig på. Urquell har en slags syrlig fruktighet som ikke Bjørr hadde, og jeg vil foretrekke Gulating sin variant.  Gøy å sette pris på pils igjen, det er en stil jeg har holdt meg unna i noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...