Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutes ago, Kjøleskap said:

Tar gjerne en gratis Hateful Eight. Det verste han har laget er vel heller Death Proof og Jackie Brown.

Hehe, jeg liker Death Proof og Jackie Brown, men ser hvordan sistnevnte ikke nødvendigvis leverer dersom man ønsker seg en Tarantino-film, men det er en god film på sine egne premisser synes jeg.
Hateful eight likte jeg også, jeg tror kanskje den jeg satt minst pris på er Inglorius basterds, uten at jeg dermed mener det er en dårlig film.

Jeg pleide være veldig glad i Quentins filmer, men kjenner etterhvert som jeg blir større, at jeg synes det kan bli veldig mye gimmick og lite substans, og at dialogen som tidligere slo meg som så brilliant, nå virker litt mer kunstig og tidvis pubertal.
Det betyr ikke at jeg ikke liker ham lenger, men jeg synes han har blitt mer slitsom med årene.

• Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (1 time siden):

Nei fysj. Hateful eight er en kjedelig drittfilm. Idiotisk og elendig, det verste Tarantino har laget. Den kan du få gratis av meg.

Den dårligste filmen til Tarantino er Death Proof, men den har sine gullkorn den også.

Synd at vi ikke kunne byttet..

Bone Tomahawk skulle jeg kastet i søpla...

Men hadde gjerne byttet den mot Hateful Eight som har glimrende filming og dialog.

Skrevet
On 5/30/2025 at 3:56 PM, Atib Azzad said:

Hateful eight likte jeg også, jeg tror kanskje den jeg satt minst pris på er Inglorius basterds, uten at jeg dermed mener det er en dårlig film.

Inglorious basterds er ok, men etter mitt syn en veldig overvurdert film. Tarantino får ofte litt for mye kred for å kopiere andre.

Skrevet
4 minutes ago, Reg2000 said:

Inglorious basterds er ok, men etter mitt syn en veldig overvurdert film. Tarantino får ofte litt for mye kred for å kopiere andre.

Ja, det er bare min subjektive mening.
Jeg opplever også litt motstand til dette hevn-aspektet han trekker inn i sin alternative historiefortelling, det gir meg ingenting i verken inglorius basterds eller once upon a time, se de torturerer disse nazistene eller Manson-kulten til døde.
Men jeg reagerer ikke like mye på det i Django, så det er ikke helt konsekvent, jeg føler kanskje at det kler filmen litt bedre, jeg vet ikke..

• Liker 1
Skrevet
Reg2000 skrev (2 timer siden):

Hvem har han kopiert her? 

Skrevet (endret)
2 hours ago, Sjørøver said:

Hvem har han kopiert her? 

Det er masse scener i den filmen som er kopiert fra andre. Feks er åpningsscenen der Hans Landa besøker bonden som har skjult jøder i kjelleren en direkte kopi av "the good the bad and the ugly" i scenen der Lee Van Cleef sin karakter blir introdusert. Det er vel kanskje den mest omtalte scenen i filmen.

Endret av Reg2000
  • Hjerte 1
Skrevet

Er det noen som vet om websider hvis formål er å identifisere filmer.

Jakta fortsetter til tross for 30 år med uforrettet sak.

Skrevet
BadCat skrev (34 minutter siden):

Er det noen som vet om websider hvis formål er å identifisere filmer.

Jakta fortsetter til tross for 30 år med uforrettet sak.

Du spørr her eller på Reddit etc. 

Skrevet (endret)

Jeg og kona så en Vampyrfilm bak betalingsmur på Amazon. Den falt i smak, med unntak at det var litt for mye splatter og blod.

Abigail heter den, kona mente den var en spinoff fra en serie hun elsker som handler om vampyrer og hekser og kjærlighet og alt det der.

Discovery of Witches mente hun...

Endret av Gouldfan
Skrevet
Nimrad skrev (På 1.6.2025 den 21.10):

Ingen som har sett Sinners?

Sett den. Likte den ganske godt. Horror-delen fungerte kanskje ikke helt for meg, men soundtracket er noe av det beste jeg har hørt. 

Litt overrasket over at den har gjort det så enormt bra, men det er gledelig at originale filmer fremdeles kan tjene penger på kino i dette superhelt-oppfølger-remake-marerittet vi har levd i det siste tiåret. 

• Liker 1
Skrevet
Kjøleskap skrev (På 30.5.2025 den 15.38):

Tar gjerne en gratis Hateful Eight. Det verste han har laget er vel heller Death Proof og Jackie Brown.

Jackie Brown er en film som vokser på deg når du forstår den bedre, mye bra mørk komedie i den, og Robert de Niro spiller fremragende i en rolle man ikke er så vant til å se han i....

Skrevet (endret)
Gouldfan skrev (12 timer siden):

Jeg og kona så en Vampyrfilm bak betalingsmur på Amazon. Den falt i smak, med unntak at det var litt for mye splatter og blod.

Abigail heter den, kona mente den var en spinoff fra en serie hun elsker som handler om vampyrer og hekser og kjærlighet og alt det der.

Discovery of Witches mente hun...

Tror kona di tar feil. Den er vel løst knyttet til Ready or Not via et bilde på en vegg, ellers ingenting. Det eneste som kobler den opp mot Discovery of Witches er vel at en av skuespillerne i den serien har en cameo i Abigail, dog som en helt annen karakter. Har aldri sett Discovery of Witches, så mye mulig det er en spin off. Men tror virkelig ikke det.

Synes Abigail var overraskende kul. Skulle gjerne sett at den var enda mer blodig, voldelig, grotesk og over the top, men koste meg skikkelig lell.

Endret av """
Skrevet
VifteKopp skrev (21 timer siden):

Sett den. Likte den ganske godt.

Jeg startet den med intensjoner om å bestille denne på 4K, men denne kommer ikke i nærheten av MIN samling nei!
Jeg er ikke rasehater, men denne filmen var svart! Og vampyrinnslagene ødelegger MYE! 
Men pengene jeg sparer får garantert bein å gå på, Mission: Impossible - The Final Reckoning er allerede bestilt! 🙂 Og den trenger jeg IKKE å se for å kjøpe siden jeg har alle foregående. 

Skrevet
21 minutes ago, Woff said:

Jeg startet den med intensjoner om å bestille denne på 4K, men denne kommer ikke i nærheten av MIN samling nei!
Jeg er ikke rasehater, men denne filmen var svart!

wtf?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...