Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet
Enceladus skrev (40 minutter siden):

Hvordan sjekker jeg on Netflix faktisk har det jeg vil se her i landet? 

Har opplevd tidligere at det ikke alltid stemmer at noe er der, selv om det ser slik ut når jeg søker på det og får treff.

Har for tiden ikke abonnement. 

Edit:

Og for andre leverandører også. Hvordan vet jeg at de viser i Norge?

Enceladus skrev (31 minutter siden):

Og hvorfor kan jeg ikke søke på innhold på sidene deres uten abbo? Ikke Netflix og heller ikke Max. Så irriterende!

Derfor laster jeg ned alt jeg vil se.
Finner alt jeg har lyst å se på samme plass. 
Strømmetjenester ligger milevis etter brukervennligheten til piratsider. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Enceladus skrev (15 minutter siden):

Rart at det ikke finnes, eller finnes det?

iTunes og Google Play? Helt sikkert flere. Problemet er, "ingen" bruker det lenger.

Skrevet
15 hours ago, Enceladus said:

Hvordan sjekker jeg on Netflix faktisk har det jeg vil se her i landet? 

Har opplevd tidligere at det ikke alltid stemmer at noe er der, selv om det ser slik ut når jeg søker på det og får treff.

Har for tiden ikke abonnement. 

Edit:

Og for andre leverandører også. Hvordan vet jeg at de viser i Norge?

Og hvorfor kan jeg ikke søke på innhold på sidene deres uten abbo? Ikke Netflix og heller ikke Max. Så irriterende!

justwatch.com

image.thumb.png.cba3e099f7f79a944b237ef44fe1dd5f.png

Lag deg en profil (gratis) så kan du enkelt plukke ut hvilke tjenester du vil se innhold fra (eller hvor/om innholdet finnes)

• Innsiktsfullt 2
Skrevet

En ting er å finne hvor ting skal streames. Det irriterer meg mer at man skal være så jævla hemmelighetsfulle rundt lanseringsdatoer på stream/blu-ray/nedlasting. Jada, jeg skjønner de ikke vil kannibalisere kino-salget, men jeg har ikke tid til slikt lenger. Skulle ønske de heller kunne selge fysisk medie en stund før streaminglansering hvis det er pengene det står på. De bør jo tjene relativt likt her sammenlignet med en kinobillett, hvis ikke mer?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
ilpostino skrev (På 27.11.2025 den 21.59):

Jeg så nettopp Predator Badlands på kino og jeg elsket den. 

Den var overaskende bra, beste i Predator serien.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Forjævlig trist hva som skjedde med Rob Reiner og kona. 

En mann som har vært med å gi oss mange av de filmene på 80-tallet og 90-tallet som fremdeles lever fullt i dag.

Han er nok en mann som var en av de som var med å gjøre at jeg ble en stor filmnerd. Tror det å se Stand By Me hjalp med å bygge opp mye av min interesse for film. Vennskap og oppvekstfilm rundt barn så bra lagd spesielt for sin tid. Tror kanskje også hans måte å fortelle manuset til Aaron Sorkin i A Few Good Men kan ha vært med å gjøre at jeg likte både politiske og spesielt juridiske drama bedre, og etter hvert både filmer fra The Verdict til serier som The West Wing.

Endret av Filmvenn
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Så nettopp at de har lagt til 'One battle after another' på Hbo, vet det har vært snakk om den her inne, så da vet folket det. 👍😉

Edit* Digger at HBO er forholdsvis kjappe med å legge ut storfilmer til strømming. ❤️

Endret av Duriello
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Duriello skrev (6 timer siden):

Så nettopp at de har lagt til 'One battle after another' på Hbo, vet det har vært snakk om den her inne, så da vet folket det. 👍😉

Edit* Digger at HBO er forholdsvis kjappe med å legge ut storfilmer til strømming. ❤️

One Battle After another har vært tilgjengelig siden 13.11. for meg. Har den ikke kommet til Norge før nå?

Skrevet
Nimrad skrev (2 timer siden):

One Battle After another har vært tilgjengelig siden 13.11. for meg. Har den ikke kommet til Norge før nå?

Mener nok 'tilgjengelig gratis' for abbonementer, i stedet for 'kjøp/leie'

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Nimrad skrev (5 timer siden):

Aner ikke, så det kun ved tilfeldighet rett før jeg la ut post. 👍🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Apropos sannferdighet, jeg har valgt å IKKE se Blücher filmen av manglende sådan.

Castingansvarlig må jo ha fått beskjed av sjefen sin om å skaffe en hovedrolleinnehaver som så lite som mulig ligner på den aktuelle kommandanten 9 april 1940.

Oberst Eriksen som var kommandant på Oscarsborg fremstod som relativt høy, blond og snakket etter all sannsynlighet mest østlandsdialekt. Og hva har de castet i hans skikkelse? En bøtteknott av en same med svart hår og klarer i beste fall å snakke gebrokkent østlandsk, som for så vidt kunne være noe tilfelle. Likevel, altså Bjørn Sundquist. For utseendemessig ellers? Ingen felles likhet i det hele tatt.

Hvis engasjementet i filmen for en riktig fremstillingen av historien er på samme nivå(temmelig skeptisk nemlig)så kommer jeg bare til å ende i dårlig humør. Den sjansen tar jeg ikke.

Endret av Sovna
Skrevet (endret)

Vi så One Battle after Another på Hbo Max.

En film både jeg og kona likte, men skremmende mtp den politiske temperaturen og skillet i Usa, som vi begynner å se ellers i verden også.

Den er filmistisk genial, men synes ikke det er ok at left "terrorister" osv blir romantisert.

Mens høyre-siden er noen rike kkk rasister. I gutteklubben grei.

Det må heller sees som en veldig bra filmet moderne Western... Stilen minner litt om Tarantino eller Sergio Leone, med close up kamera og filming med tematisk musikk.

At både jeg og kona likte den, dvs at den var spennende og bra filmet er litt sjelden...

Men som sagt se den som en fantasifull action western inspirert med kjeltring helter og enda verre bad guys, istedenfor som en politisk kommentar..

Endret av Gouldfan
Skrevet
Sovna skrev (6 timer siden):

Bjørn Sundquist. For utseendemessig ellers? Ingen felles likhet i det hele tatt.

Han ligner kanskje ikke 100%, men han har fått veldig positiv omtale for prestasjonene han gjorde i filmen. 

• Liker 1
Skrevet

Er det flere filmer som One battle after another? Synes det var veldig tidsaktuell, kanskje litt vell ivrig på rasefronten, men det speiler kanskje samfunnet i USA slik det er nå om dagen? 

• Liker 1
Skrevet
disk skrev (1 minutt siden):

Er det flere filmer som One battle after another? Synes det var veldig tidsaktuell, kanskje litt vell ivrig på rasefronten, men det speiler kanskje samfunnet i USA slik det er nå om dagen? 

Civil War, muligens. 

• Liker 1
Skrevet
ilpostino skrev (47 minutter siden):

Han ligner kanskje ikke 100%, men han har fått veldig positiv omtale for prestasjonene han gjorde i filmen. 

Ja, har lagt merke til det. Men jeg er 110% forutinntatt på den fyren uansett, uavhengig sekser-terninger fra filmkritikere. Sett så mye dårlig skuespill av han tidligere at jeg blir helt matt.

Skrevet

Såg akkurat Mother! (2017)

Starter som lett ubehagelig, og beveger seg sakte men sikkert over i vannvidd. Det tar noe tid å omstille seg til forteller-stilen, men etterhvert som jeg skjønte hva de ulike samhandlingene og hendelsene representerer så var det lettere å gi seg hen (vil ikke spolere hvordan jeg tolket det).

Midt på treet for min smak, og anbefalt for de som vil ha en annerledes film med dypere mening, ikke anbefalt for de som ikke liker abstrakt fortellerstil.

p13809835_p_v10_ao.jpg

• Liker 1
Skrevet
Gouldfan skrev (På 27.12.2025 den 14.19):

Vi så One Battle after Another på Hbo Max.

En film både jeg og kona likte, men skremmende mtp den politiske temperaturen og skillet i Usa, som vi begynner å se ellers i verden også.

Den er filmistisk genial, men synes ikke det er ok at left "terrorister" osv blir romantisert.

Mens høyre-siden er noen rike kkk rasister. I gutteklubben grei.

Det må heller sees som en veldig bra filmet moderne Western... Stilen minner litt om Tarantino eller Sergio Leone, med close up kamera og filming med tematisk musikk.

At både jeg og kona likte den, dvs at den var spennende og bra filmet er litt sjelden...

Men som sagt se den som en fantasifull action western inspirert med kjeltring helter og enda verre bad guys, istedenfor som en politisk kommentar..

Håper den tar seg opp. Har sett rundt en time nå, veldig langdryg film. Ikke vits å lage 3 timers filmer, når det du har vist på en time kunne du klart fint på 20 minutter. Får se om vi ser den ferdig i dag eller senere i uken >.<

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...