Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg synes det bare er komisk hvordan Michael Moore og hans likesinnede fremstiller Norge, som et slags liberalsosialistisk utopia. Jeg mener det var han som sa at nordmenn bare drikker øl fordi de vil redde planeten. Hadde han gjort litt mer enn å cherrypicke solskinnshistorier ville han funnet nok av problemer å ta tak i, men selvfølgelig så fremmer ikke det hans agenda i USA. Ikke at det ikke går til en god sak, for organisasjonene og menneskene Moore er ute etter å ta er gjerne langt verre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

This must be the Place var sånn film jeg følte var så lite minneverdig at jeg glemte den med en gang jeg så den ferdig. Og ikke tenkte på den igjen før jeg leste kommentaren din. Merker forresten jeg har sett for lite Sean Penn-filmer ved unntak av Milk og Mystic River (som er vel hva de fleste er hans beste filmer).

 

Vet ikke helt hva jeg synes om Youth utifra den traileren.

 

Håper vi får noe trailer for MacBeth med Michael Fassbender og Marion Cotillard under Cannes. Spent på den. Litt rart å tenke på at Fassbender, Cotillard og Justin Kurzel jobber sammen igjen på Assasins Creed-filmen i 2016. Går liksom fra en prestisjefilm til en mulig blockbuster så fort sammen. 

Lenke til kommentar

Jeg så Mad Max i går, og fy faen. For et beist av en film. Dette er en av filmene hvor jeg har vært så fokusert og interessert i hva som pågår at jeg ikke har tenkt på noe annet under filmen. Dette er en film som ikke stopper opp, selv når ting faktisk roer seg ned litt.

 

Føler også at filmen gjorde det veldig bra med de kvinnelige rollene, noe ikke blockbustere eller actionfilmer gjør så bra, eller i nærheten. Jeg er så lei av å se menn være de tøffe og sånt i hver eneste kinofilm for tiden, mens de kvinnelige karakterene blir enten underbrukt eller/og dårlig skrevet. Max, Immortan Joe og Nux o.s.v. er kule dem også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser ut som The Sea Of Trees av Gus Van Sant ble slaktet i Cannes, til og med buet på :p

 

Jeg gremmes litt over det at filmkritikere i Cannes står å buer tradisjon eller ei. Det er slik man forventer av disse idiotene som trodde American Sniper var en hardcore actionmovie.

 

Greit nok å ikke like Sea of Trees, eller den filmen som ble buet ned i fjor også, eller Pulp Fiction når det skjedde på 90-tallet. Men hvorfor ikke gå ut av kinosalen som et normalt menneske, og heller skriv som kritiker/kinogjenger meningen din på nettet heller? Å bruke unnskyldningen av at det tradisjon blir bare teit, blir som at britene skulle gjeninnføre dødsstraff fordi det var tradisjonelt før.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...