Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sinners er på MAX og jeg må si det er lenge siden jeg har opplevd en drama/skrekkfilm så dedikert til historiefortelling 👌🙏

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så F1 the movie på IMAX i Oslo i dag. Jeg har ikke noe forhold til F1 eller racing i det hele tatt, men digget klippingen, lydbildet++ Enkelte elementer i plottet var litt klassisk (og kanskje litt lite overraskende), men over alt en film jeg likte veldig godt. 

Skrevet

24 x 14 meter, som lerretet er der, skutt med durabelige laserprojektorer (bedre lys med 3D p.g.a doble projektorer) som fungerer samtidig er bra.

Du finner nok neppe noe bedre her til lands i den nærmeste tid.

Skrevet
sofiemyr skrev (På 9.7.2025 den 11.51):

Sinners er på MAX og jeg må si det er lenge siden jeg har opplevd en drama/skrekkfilm så dedikert til historiefortelling 👌🙏

Såg denne igår, forfriskende fortelling!

Jeg leste ingenting om filmen før jeg såg den, så det ble litt av en reise

• Liker 2
Skrevet (endret)

The Old Guard 2 var tragisk dårlig. Trist at de får så lite ut av legender som Charlize Theron og Uma Thurman. Det hjelper vel ikke at hele filmen var en eneste stor cliffhanger.

Endret av Reg2000
  • Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Så Happy Gilmore 2 og det var igrunn en ganske stor skuffelse, spesielt den siste halvdelen av filmen. Den første filmen var vel ikke akkurat stor filmkunst men var underholdende nok. Den nye var igrunn bare full av dårlig fanservice, og pinlig dårlig skuespill. Men kanskje jeg bare er blitt for gammel.

• Liker 1
Skrevet
Reg2000 skrev (8 timer siden):

Så Happy Gilmore 2 og det var igrunn en ganske stor skuffelse, spesielt den siste halvdelen av filmen. Den første filmen var vel ikke akkurat stor filmkunst men var underholdende nok. Den nye var igrunn bare full av dårlig fanservice, og pinlig dårlig skuespill. Men kanskje jeg bare er blitt for gammel.

Helt enig med deg.

Skrevet (endret)
sofiemyr skrev (På 9.7.2025 den 11.51):

Bra den

Kona elsket Happy Gilmore fordi den er en happy crazy famile komedie...

Tok av litt for mye med den "nye" golfen da.

Happy Gilmore den første gikk på repeat på vhs i vaktbua i militæret, der jeg arresterte en person etter mye kaffe og firkantede øyer.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Skrevet

Jurassic World Rebirth er samme historien som i alle de andre "World" filmene, med nye monster. 

De klarer rett og slett ikke å tenke nytt. 

Skrevet (endret)
39 minutes ago, Dubious said:

Jurassic World Rebirth er samme historien som i alle de andre "World" filmene, med nye monster. 

JP bruker selve grunnplottet innen filmskaping.

Overcoming the Monster

The protagonist sets out to defeat an antagonistic force (often evil) that threatens the protagonist and/or protagonist's homeland.

Det er begrenset for nyskapende det kan være, spesielt hvis det omhandler monstre i en dinosaurpark. Her må man vel nesten gi de respektpoeng for at de har holdt seg til konseptet.

I Terminator-sagaen greide Cameron å få det til å spore helt av ved å gjøre skurken til en action-helt i nr. 2. Ingen gode filmer har kommet etterpå i serien og med en stadig eldre Schwarzenegger. En av mange filmserier som burde ha gitt seg etter første film, men penger snakker høylytt.

Endret av BadCat
Skrevet

Starten på Rebirth med forskerne var mer interessant enn resten av filmen. 
Stort sprang mellom starten og filmen, ville gjerne sett mer av starten, forskningen og hva som gikk galt. 

Resten er skrevet i spoiler, da det er spoilere, doh!

Spoiler

Og de ville ikke kræsjet båten på land om de ikke hadde hatt en idiot som skyter på dyr som ikke angriper.  Og hvorfor skal det være uskyldige unger i hver eneste film? Hadde vært mye bedre uten den ekstra familien. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
BadCat skrev (På 5.8.2025 den 16.05):

Her må man vel nesten gi de respektpoeng for at de har holdt seg til konseptet.

Uansett MÅ den kjøpes på plate da.. Har jo alle de andre på 4K.. 😊

Skrevet
Dubious skrev (På 5.8.2025 den 15.28):

Nå er jeg virkelig spent på denne, for Jurassic World-filmene hadde jo faktisk ganske forskjellige historier. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Så Greyhound sjøkrigsfilmen med Tom Hanks på Apple TV+… historien om første dramatiske amerikanske leveransen av Konvoier av tropper og forsyner til England og Europa under 2.verdenskrig.

Jeg fikk veldig Saving Private Ryan vibber, Private Ryan er episk da med D-Dagen og all realisme.

Men Greyhound har også fordeler med lyd og bilde, om man f.eks tenker på film som Master & Commander og all kul lyd med sjøvær og kanoner..

Endret av Gouldfan
Skrevet

Mission Impossible Final Reckoning er tydeligvis ute for strømming nå...

Det er 17 "versjoner" å velge mellom for å laste ned, i 4k.  Minst like mange i andre format. 
Helt vilt. Vanligvis er det bare 1-2 versjoner. 

Skrevet
Dubious skrev (8 timer siden):

Mission Impossible Final Reckoning er tydeligvis ute for strømming nå...

Har hentet den ned og ser på den nå, riktignok ikke i 4K.. 😊
Jeg har bestilt plata fra Platekompaniet på 4K, den skal nytes med skikkelig lyd! Kommer rundt 24/10 hvis datoen stemmer..
Og ja, jeg foretrekker fysisk media! 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...