Gouldfan Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni """ skrev (10 timer siden): Tror kona di tar feil. Den er vel løst knyttet til Ready or Not via et bilde på en vegg, ellers ingenting. Det eneste som kobler den opp mot Discovery of Witches er vel at en av skuespillerne i den serien har en cameo i Abigail, dog som en helt annen karakter. Har aldri sett Discovery of Witches, så mye mulig det er en spin off. Men tror virkelig ikke det. Synes Abigail var overraskende kul. Skulle gjerne sett at den var enda mer blodig, voldelig, grotesk og over the top, men koste meg skikkelig lell. Hun mente bestemt at Abigail het datteren til Vampyren og Heksa, men jeg vet ikke for jeg har bare så vidt sett første episoden.
ilpostino Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni Jotun skrev (6 minutter siden): Ifølge nettet er det ingen sammenheng mellom de to. I motsetning til deg har hun sett dette selv.
Skurupu Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni On 5/30/2025 at 3:38 PM, Kjøleskap said: Tar gjerne en gratis Hateful Eight. Det verste han har laget er vel heller Death Proof og Jackie Brown. 😮 Jeg ser på Jackie Brown som en av hams beste. Kan være enig i at Death Proof er hans svakeste, men jeg liker den fortsatt veldig godt. Få regissører som har like mye kvalitet film etter film. Selv de største har en bommert av og til, men ikke Tarantino. 2
Gouldfan Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni (endret) Jotun skrev (33 minutter siden): Ifølge nettet er det ingen sammenheng mellom de to. Jeg vet ikke jeg, men datteren het iallefall det samme som hun i Filmen ifølge kona, og vampyren var samme skuespiller som i serien. Jeg hater at Google bruker den jævla AI men den derre roboten sa dette... Sökresultat AI-översikt AI-översikt +3 Yes, there is a subtle connection between the movie "Abigail" and the "A Discovery of Witches" TV series. Matthew Goode, who played the vampire Matthew Clairmont in "A Discovery of Witches," also appears in "Abigail" as a character named Kristof Lazar, who is heavily implied to be Dracula and Abigail's father, according to Entertainment Weekly and Reddit. While the connection is not explicitly stated, the same actor playing a vampire in both shows, and the "cameo signalling" of his dramatic reveal in "Abigail," suggests a potential link or homage. Endret 4. juni av Gouldfan
Jotun Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni Chat gpt har vel noe lignende: Ja, Abigail og A Discovery of Witches har en viss tilknytning – men ikke direkte i form av at Abigail er en karakter i A Discovery of Witches. La meg forklare: 1. Hvilken "Abigail" mener du? Hvis du sikter til TV-serien "Abigail" (2024) produsert av Universal Pictures (en vampyrgrøsserfilm), så har den ingenting direkte å gjøre med A Discovery of Witches. De er separate produksjoner, med forskjellige univers, karakterer og historier. Hvis du mener en karakter som heter Abigail i A Discovery of Witches-universet (boktrilogien All Souls av Deborah Harkness), så finnes det ingen sentral karakter ved det navnet i hovedhistorien. 2. Likheter eller koblinger: Det er noen tematiske likheter mellom "Abigail" og A Discovery of Witches: Begge omhandler overnaturlige vesener – spesielt vampyrer. Begge har en mørk, mystisk og overnaturlig atmosfære, med innslag av magi, hekser og gamle hemmeligheter. Begge har vært populære blant seere som liker urban fantasy og gotiske historier. 3. Ingen felles univers eller skapere A Discovery of Witches er basert på bøker av Deborah Harkness, mens "Abigail" (2024) er en originalfilm regissert av Matt Bettinelli-Olpin og Tyler Gillett (kjent fra Scream-filmer). De tilhører forskjellige franchises og produksjonsselskaper. Oppsummert: Nei, Abigail og A Discovery of Witches hører ikke sammen eller deler karakterer/univers, men de kan appellere til det samme publikummet på grunn av sjanger og stemning.
VifteKopp Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni Woff skrev (3 timer siden): Jeg startet den med intensjoner om å bestille denne på 4K, men denne kommer ikke i nærheten av MIN samling nei! Jeg er ikke rasehater, men denne filmen var svart! Og vampyrinnslagene ødelegger MYE! Var det ubehagelig å se en film med nesten bare svarte mennesker? Godt det kom noen hvite vampyrer etterhvert. 1
Woff Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni VifteKopp skrev (9 minutter siden): Var det ubehagelig å se en film med nesten bare svarte mennesker? Mulig du har det litt vanskelig i hodet? Nei, jeg har ikke noe i mot svarte folk som du kunne ha lest. Men filmen var svart i minst to retninger og ikke noe jeg ønsker å bruke penger på. En del av mine favorittskuespillere er faktisk svarte, det var sågar et par av de i den nevnte filmen.
VifteKopp Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni Woff skrev (8 minutter siden): Mulig du har det litt vanskelig i hodet? Nei, jeg har ikke noe i mot svarte folk som du kunne ha lest. Men filmen var svart i minst to retninger og ikke noe jeg ønsker å bruke penger på. En del av mine favorittskuespillere er faktisk svarte, det var sågar et par av de i den nevnte filmen. Du sier filmen er for svart, men samtidig at du ikke har noe i mot svarte mennesker. Det er litt selvmotsigende. 1
Woff Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni VifteKopp skrev (3 minutter siden): Du sier filmen er for svart, men samtidig at du ikke har noe i mot svarte mennesker. Har du sett filmen? Er dette bare for å kverulere? Nei, denne filmen bruker ikke jeg penger på som nevnt..
VifteKopp Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni (endret) Woff skrev (11 minutter siden): Har du sett filmen? Er dette bare for å kverulere? Nei, denne filmen bruker ikke jeg penger på som nevnt.. Du siterte et innlegg hvor jeg skrev en mini-anmeldelse av filmen. Så ja, jeg har åpenbart sett den. Det er interessant at du så åpenlyst sier at du har noe i mot en film med for mange svarte mennesker. Endret 4. juni av VifteKopp 1
Delvis Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni Woff skrev (47 minutter siden): Men filmen var svart i minst to retninger Her tror jeg det er flere av oss som bare lurer litt hva du mener her, en liten forklaring skader vel ikke ☺️ 1
Duriello Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni VifteKopp skrev (1 time siden): Godt det kom noen hvite vampyrer etterhvert. Fikk meg til å tenke på "gamle" Eddie Murphy filmer, der skurkene "alltid" var hvite. 😅
Sjørøver Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni (endret) Woff skrev (5 timer siden): Jeg er ikke rasehater, men denne filmen var svart! Og vampyrinnslagene ødelegger MYE! Er det virkelig nødvendig å røpe en film som fortsatt går på kino? Fjols Angående Abigail så klarer ikke jeg å se en sammenheng heller, og jeg har sett begge. Forskjellige navn på karakterene. Han er vel også Dracula i abigail. Endret 4. juni av Sjørøver 3
Jotun Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni ilpostino skrev (5 timer siden): I motsetning til deg har hun sett dette selv. Siterer deg sånn at du ser. Hva mener du her?
DukeRichelieu Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Har lyst å se en skikkelig bra film i kveld. Noen tips? Om ikke blir det fort Fight Club for ørtende gang.
skaftetryne32 Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni DukeRichelieu skrev (15 timer siden): Har lyst å se en skikkelig bra film i kveld. Noen tips? https://www.imdb.com/title/tt0070511/?ref_=nv_sr_srsg_3_tt_6_nm_2_in_0_q_papillon 3
Delvis Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni (endret) DukeRichelieu skrev (17 timer siden): Om ikke blir det fort Fight Club for ørtende gang. Den der har jeg aldri forstått hvordan er bra. Har prøvd, men forstår bare ikke filmen helt tror jeg 🙄Skal nå prøve igjen.. Den som skaftetryne32 linker til derimot, den kan jeg skrive under på å anbefale. Endret 7. juni av Delvis 1
skaftetryne32 Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Delvis skrev (30 minutter siden): Den der har jeg aldri forstått hvordan er bra. Har prøvd, men forstår bare ikke filmen helt tror jeg 🙄Skal nå prøve igjen.. Den som skaftetryne32 linker til derimot, den kan jeg skrive under på å anbefale. Personlig synes jeg de er 10/10 begge to 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå