Gå til innhold

Hva vil PlayStation 3 koste +annet prat om Ps3


dioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller at M$ fant opp den der gyrohåndkontrolltingen men innså at det var et latterlig produkt, og Sony 7-8 år senere børster støv av ideen når patentet er blitt foreldet.

6604393[/snapback]

 

Jeg mener å erindre at Nintendo har hostet opp en prototype av en gyrokontroll som var laget før MS sin greie igjen. Dreamcasten hadde også en prototype. Men det har egentlig lite å si. Rett teknologi til rett tid, det er det som er avgjørende tror nå jeg. Teknologien var ikke moden for dette for 10-7 år siden.

 

Eyetoy og diverse dansematter, trommer, gitarer og andre greier har siden vist at man godt kan gjøre litt mer ut av et spill enn å bare sitte å kope på skjermen mens man veiver med tomlene.

Dette har Nintendo plukket opp. Hvilke andre metoder kan vi bruke for å aktivere brukeren og gjøre det litt mer gøy? Jo vi lager en kontroller som fungerer på bevegelse.

Så lurer Sony litt på hva de skal gjøre med høla der de hadde 'dualshockene' før, og kikker litt på hva Nintendo gjør. Hvorfor ikke?

 

Jeg kan lett identifisere meg med Sony her.. Hadde de levert de nye kontrollerene uten noe nytt, da hadde det blitt leven da..

Lenke til kommentar

Nå ville jeg ikke starte enda en diskusjon om hvem som kopierer fra hvem...

Poenget var bare at alle kopierer fra alle, til syvende og sist, så er det forhåpentligvis vi forbrukerer som tjener på at de prøver å lage konkuransedyktige løsninger, og evt. forbedre produktet i forhold til konkurenten.

Ingen PC-brukere som er tjent med at Microsoft skal slutte med Windows-designet på OS'et og gå tilbake til MS Dos, fordi det var på Macintosh først, f.eks.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Nå ville jeg ikke starte enda en diskusjon om hvem som kopierer fra hvem...

Poenget var bare at alle kopierer fra alle, til syvende og sist, så er det forhåpentligvis vi forbrukerer som tjener på at de prøver å lage konkuransedyktige løsninger, og evt. forbedre produktet i forhold til konkurenten.

Ingen PC-brukere som er tjent med at Microsoft skal slutte med Windows-designet på OS'et og gå tilbake til MS Dos, fordi det var på Macintosh først, f.eks.

6609190[/snapback]

 

MSDos var basert på QDos som var laget av en kar som het Tim Paterson. Han jobbet ikke for MS :D

 

Men, det støtter vel bare poenget vårt Mala..

 

Uansett, back on topic..

 

Jeg tror PS3 kommer til å gå for rett under 6000 lappen jeg. Og jeg tror den kommer til å være ubetinget verd det. Mitt bombastiske utsagn begrunner jeg som følger:

 

XBox 360 - veiledende pris ved lansering:

Premium: 3.400,- (Stemmer dette noenlunde?)

 

PS3 - forventet pris:

Premium: 6.000,- (Konservativt anslag)

-HD Videospiller 2.000,- (forventet lanseringspris for MS HD-DVD add on??)

-40GB 2,5" HD 300,- (Konservativt anslag. 20GB 2,5" HDer selges knapt.)

= 3.700,- (Redusert til tilsvarende system som X360)

 

+Onlinetjenester som etter sigende for Sony blir gratis. Tilsvarende hos MS koster peng..

 

Det vil si, at for å bringe en PS3 Premium (eller hva de kommer til å kalle det) ned på det nivået X360 ble lansert på, er ikke PS3 mye dyrere. Den er bare bedre utrustet, noe som koster mer.

 

I mitt syn er noe som er dyrt urimelig. Dvs at prisen er urimelig høyt satt i forhold til hva en gjenstand er verd. Kanskje det bare er i min lille verden det. Med mitt 'leketøysanslag' over, selv om det muligens kan reguleres oppover og nedover, tror jeg at vi muligens kan se litt bort fra det stempelet PS3 har fått på seg.

 

PS3 inneholder mer, og koster dermed mer. Den er IKKE dyr.

 

For the sake of good order:

-Jeg jobber ikke for Sony

-Jeg er ikke en Sony fanboy

-Jeg skal -ikke- kjøpe PS3 ved launch. (Jeg ville fått deng av kjerringa :D )

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
XBox 360 - veiledende pris ved lansering:

Premium:              3.400,- (Stemmer dette noenlunde?)

 

PS3 - forventet pris:

Premium:              6.000,- (Konservativt anslag)

-HD Videospiller    2.000,- (forventet lanseringspris for MS HD-DVD add on??)

-40GB 2,5" HD          300,- (Konservativt anslag. 20GB 2,5" HDer selges knapt.)

=                          3.700,- (Redusert til tilsvarende system som X360)

 

+Onlinetjenester som etter sigende for Sony blir gratis. Tilsvarende hos MS koster peng..

 

Det vil si, at for å bringe en PS3 Premium (eller hva de kommer til å kalle det) ned på det nivået X360 ble lansert på, er ikke PS3 mye dyrere. Den er bare bedre utrustet, noe som koster mer.

 

Du får mye når du kjøper en PS3 og man kan argumentere for at det da er en grei pris. Problemet er at jeg ikke er interessert i å betale 2000kr ekstra for en Blu-ray spiller når jeg bare er interessert i en spillmaskin. Som en spillmaskin er den sinnsvakt dyr, men som mediamaskin er det vel en grei pris ja. For meg er det uaktuelt å kjøpe denne før den kommer ned i pris på et nivå som for mitt bruk føles akseptabelt.

Lenke til kommentar
Du får mye når du kjøper en PS3 og man kan argumentere for at det da er en grei pris. Problemet er at jeg ikke er interessert i å betale 2000kr ekstra for en Blu-ray spiller når jeg bare er interessert i en spillmaskin. Som en spillmaskin er den sinnsvakt dyr, men som mediamaskin er det vel en grei pris ja. For meg er det uaktuelt å kjøpe denne før den kommer ned i pris på et nivå som for mitt bruk føles akseptabelt.

6609728[/snapback]

 

Joda.. Men som jeg har sagt tidligere, industrien kommer nok til å fremtvinge at du gjør et valg av enten en BR eller HD spiller. Det er krevende å piratkopiere disse formatene vet du. Det er rett og slett fordi formatene er store, og tar mye maskinkraft og rippe og mye båndbredde å distribuere, dersom man vil beholde kvaliteten.

 

Dette konseptet eeeelsker de store distribusjonsselskapene. Så det blir nok bare et tidsspørsmål tror nå jeg..

 

 

Umm.. Jeg burde si at om noen er sterkt uenig i tallene jeg opererer med over, kan jeg godt redigere de..

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Men innen den tid hvor distributørene tvinger på deg det valget med hvilket HD format du skal gå for, vil spillerene være mye billigere enn de er nå. Det vil ikke skje ved lanseringen av PS3.

Disse nye spillerene er så dyre at å tvinge dem frem ved å bare gi ut filmer på HD-dvd og blu-ray ville være mer ødeleggendes for bransjen enn piratkopiering er nå.

Lenke til kommentar
xbox 360 vil ikkje lide samme skjebne som dreamcast...

 

 

Microsoft...ftw..!!

 

hvorfor skulle den egentlig floppe..??

 

den viser jo knallgrafikk, driitbra online tjeneste.

 

tror sony får det verre mot 360 enn dei trur..

6531802[/snapback]

 

Off topic:

Kan noen fortelle meg hva "ftw" betyr? Har sett dette flere plasser før, men det virker som alle bør kunne det...

Lenke til kommentar
xbox 360 vil ikkje lide samme skjebne som dreamcast...

 

 

Microsoft...ftw..!!

 

hvorfor skulle den egentlig floppe..??

 

den viser jo knallgrafikk, driitbra online tjeneste.

 

tror sony får det verre mot 360 enn dei trur..

6531802[/snapback]

 

Det vil den nok neppe. Den er langt fra så unik og forut sin tid som Dreamcast var :D

 

Men man må jo innrømme at det er en god del likheter:

 

Sega Dreamcast:

-Var hvit :D

-Ble lansert et år før PS2

-Hadde mer eller mindre tilsvarende grafikk PS2

-Var billigere enn PS2

-Hadde ikke DVD spiller (ekstern DVD var planlagt)

-Var den første konsollen som hadde en online løsning (abbonement)

-10,6 millionder uniter solgt totalt.. Mesteparten i løpet av en 2 års periode..

 

Xbox 360:

-Er også hvit :D

-Ble lansert et år før PS3

-Har mer eller mindre tilsvarende grafikk som PS3

-Er billigere enn PS3

-Har ikke HD-DVD spiller (ekstern HD-DVD kommer snart)

-Har en online løsning (abbonement)

-5 millioner uniter solgt til nå..

 

Situasjonen MS er i er mer eller mindre den samme som Sega var i før launchen av PS2. Men det er en vesentlig forskjell.. Microsoft er et bunnsolid selskap som slett ikke går dukken dersom salgstallene til Xbox 360 skulle gå nedover.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Ps sin online tjeneste har vært gratis i flere år nå og tror de fortsetter med det! Men eneste problemet er at vi ikke får samme "overvåkning" som MS har på XBL.....Uansett så ser jeg på prisen til PS3 som helt rimelig for min del og den vil ikke svi i lommeboka pga. oppsparte penger og en meget godt betalt jobb...Og den vil som sagt selge som "is på en varm sommerdag" og være utsolgt i flere mnd'er fremover etter release....

Lenke til kommentar
Ps sin online tjeneste har vært gratis i flere år nå og tror de fortsetter med det! Men eneste problemet er at vi ikke får samme "overvåkning" som MS har på XBL.....Uansett så ser jeg på prisen til PS3 som helt rimelig for min del og den vil ikke svi i lommeboka pga. oppsparte penger og en meget godt betalt jobb...Og den vil som sagt selge som "is på en varm sommerdag" og være utsolgt i flere mnd'er fremover etter release....

6611941[/snapback]

 

Får bare håpe at de klarer å utvikle denne online tjenesten sin til samme nivå som MS uten å ta betalt for det..

Men jeg tror ikke de kommer til å undervurdere styrken i online tjenester slik de gjorde med PS2.

Lenke til kommentar

Nei det tror ikke jeg heller. Jeg tror de kommer til å satse på noe alá MS sin tjeneste ved bruk av gamerpoints, download content, features osv osv. Og enkelte ting kommer til å koste, som da skal finansiere servere og "staff" for deres jobb og utvikling. Men jeg må si meg fornøyd med det de klarte å levere på Ps2, selv om det er enkelte feil som :

 

- Servere nede til tider

- Online stats blir ikke oppdatert

- Patcher kommer sjelden

- og enkelte småting

 

Men de har blitt flinkere til å hjelpe oss gamere via online tjenesten så jeg ser fremover med en positiv holdning til Ps3's onlinefunksjon..

Lenke til kommentar

Har PS2 noen online tjeneste ala xbox live da ? Trodde det var servere som spillutgiverene selv driftet som brukes til PS2, og at det er det som gjorde at det ikke ble noe særlig proft.

 

Trodde også at det var bekreftet at spilling online med PS3 skal koste penger, mens "basic" tjenester som demoer osv skal være gratis. Her hørt begge deler akkurat på dette punktet.

Lenke til kommentar
Har PS2 noen online tjeneste ala xbox live da ? Trodde det var servere som spillutgiverene selv driftet som brukes til PS2, og at det er det som gjorde at det ikke ble noe særlig proft.

 

Trodde også at det var bekreftet at spilling online med PS3 skal koste penger, mens "basic" tjenester som demoer osv skal være gratis. Her hørt begge deler akkurat på dette punktet.

6612929[/snapback]

 

 

Fra Wiki:

 

On March 15, 2006 at the PlayStation Business Briefing, Sony confirmed that they are preparing for an Xbox Live-like online service tentatively named PlayStation Network Platform with free online play and better network adapter sequencing.

 

The full list of planned services for the PlayStation Network Platform is as follows.[1]

 

Communication/Community:

 

Account created through user registration

Lobbies/Matchmaking

Scores/Ranking

Game data upload/download

Presence/Friend List/Avatar

Voice/Video Chat

Messaging

Commerce

 

Shops (can be accessed from inside games)

Content Download

Game boot from HDD

Subscription

Selling item by item

Micropayment

Entitlement Management

Account

 

User Registration

Login ID/Handlename issue

[edit]

Comparison to Xbox Live

Unlike Xbox Live (a service provided for the Microsoft Xbox and Xbox 360 consoles, which has proved to be the most succesful so far), Sony will offer a PNP "basic" service comparable to the Xbox Live Silver service, except that it will additionally allow users to play games online for free, however the downloading of extra content is likely to require a fee.

Lenke til kommentar
Tingen jeg lurer på er om PS3 kommer med en eller annen form for web browser ? Wii kommer med opera og x360 har ingenting noe som er utrolig dårlig pr dags dato..

6597128[/snapback]

 

Det er ikke ett problem. Mangler det så er det bare å kode det på veldig kort tid. PS3 er rimelig åpen for sånne ting. Tror vi kommer til å se VELDIG mye 3rd party applikasjoner som man kan laste ned til PS3.

Lenke til kommentar
Tingen jeg lurer på er om PS3 kommer med en eller annen form for web browser ? Wii kommer med opera og x360 har ingenting noe som er utrolig dårlig pr dags dato..

6597128[/snapback]

 

Det er ikke ett problem. Mangler det så er det bare å kode det på veldig kort tid. PS3 er rimelig åpen for sånne ting. Tror vi kommer til å se VELDIG mye 3rd party applikasjoner som man kan laste ned til PS3.

6630279[/snapback]

Som først må gjennom SONY, som skal ha 54564643$ av de som har laget applikasjonen, og da går (de som har laget det) konk, SONY gjør som før, kopierer, og selger akkurat det samme over nettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...