Gå til innhold

Hva vil PlayStation 3 koste +annet prat om Ps3


dioX

Anbefalte innlegg

Hmmm.. Det er vel ikke helt i utakt med MS sin policy på andre områder; Eks. Windows som aldri blir et ferdig produkt.

6635304[/snapback]

Hva ekstra har du betalt for f.eks windows for å få det et mer ferdig produkt?

6635619[/snapback]

 

Fra windows 3.11 og oppover, en god del faktisk.

 

Win 95

Win 98

Win 98 SE

Win Millenium

Win XP

 

Det er vel kanskje vel satt på spissen, men jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg noensinne har kjøpt et ferdig produkt. Stadig kjas og mas om oppgradering (gratis) inntil det blir sånn nogenlunde stabilt. -Da lanserer de en ny versjon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men da tvinger MS deg til og kjøpe premium pakken eller ekstra harddisk til 1000 lappen..

Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe de spillene som vil kreve HDD, som nok vil være en brøkdel av spillene som kommer ut og hovedsaklig MO type spill.

6635615[/snapback]

 

Hvordan i allverden kan du vite om det fremtidlig bare blir en brøkdel av spillene som krever HDD? Om MS har en poicy på dette, har de ikke brutt den med Oblivion? Er det noen som helst garantier for at de vil holde dette?

 

Hvordan kan du vite at det er hovedsaklig MO type spill som vil kjøres på HDD?

Det er nok mange andre typer spill som kan dra nytte av HDD..

 

snart kommer vel da.."HD-DVD player is required for this game"

6635271[/snapback]

Det tviler jeg sterkt på.

6635615[/snapback]

 

Dette er det faktisk litt hold i. MS har sagt at HD-DVD spilleren blir kun for film. Men jeg tviler faktisk på dette. Den dagen de utnytter kreftene og mulighetene til 360'en til fulle, trenger de mer enn den kapasiteten en DVD rommer. Da kommer det nok spill som benytter seg av HD-DVD'en. Ellers hadde ikke MS vurdert å lage en ny versjon av 360 hvor de har byttet ut DVD drevet med et HD-DVD drev.

Lenke til kommentar

MS sin strategi er jo og være billige.. og det har det klart med 360..den er jo vanvittig billig..

 

men dei tyner jo folk for penger viss dei først får deg til og kjøpe en premium pakke til 2900kr også må du kjøpe ny spiller til par tusen om et år..da tyner det forbrukerene for penger..

 

alle maser om at sony lopper folk får penger men det er jo da en engangsinvestering..den har jo alleredee next gen spiller, HDMI,harddisk osv..

 

men dette er jo da spekulasjoner, vi får da se da om MS er så modige att det lager spill som MÅ trenge HD-DVD spiller, det må da bli langt fram i tid..men da har jo sony allerede tilpasset spilla på next gen format når det gjelder optimalisering av formatet og utnyttelse av størrelsen til bluray i spill..

Lenke til kommentar
Hvordan i allverden kan du vite om det fremtidlig bare blir en brøkdel av spillene som krever HDD? Om MS har en poicy på dette, har de ikke brutt den med Oblivion? Er det noen som helst garantier for at de vil holde dette?

 

Hvordan kan du vite at det er hovedsaklig MO type spill som vil kjøres på HDD?

Det er nok mange andre typer spill som kan dra nytte av HDD..

Jeg vet ikke, det er derfor jeg også skrev "som nok vil være..". Jeg vil tro det vil være dårlig PR for MS og Xbox360 om det blir mange spill som ikke kan kjøres på core utgaven og det vil også bety tap for spill utviklerene.

Oblivion krever forøvrig ikke HDD, men drar nytte av det for dem som har en HDD slik nok mange andre spill også vil gjøre. MO type spill derimot blir nok vanskelig (men ikke nødvendigvis umulig) å gjøre uten HDD mtp karakter data og oppdateringer/innhold forandringer.

 

Dette er det faktisk litt hold i. MS har sagt at HD-DVD spilleren blir kun for film. Men jeg tviler faktisk på dette.

Det gjør ikke jeg. Det vil isåfall være veldig mange som ikke har mulighet til å kjøre disse spillene og det ville være en oppskrift for spill utviklerene å tape store penger. Jeg kan derfor ikke ser for meg at dette skjer.

 

Den dagen de utnytter kreftene og mulighetene til 360'en til fulle, trenger de mer enn den kapasiteten en DVD rommer. Da kommer det nok spill som benytter seg av HD-DVD'en.

Man kunne godt ha tvunget Xbox360 ned på knærne med kapasiteten til en CD, men det ville ikke akkurat ha vært så mye unikt innhold i det spillet. En CD spiller i Xbox360 hadde vært tragisk, men poenget er at dette ikke er så veldig forbundet med hverandre.

 

Ellers hadde ikke MS vurdert å lage en ny versjon av 360 hvor de har byttet ut DVD drevet med et HD-DVD drev.

6636321[/snapback]

Og dette er bekreftet og ikke bare en rykte?

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Fra windows 3.11 og oppover, en god del faktisk.

 

Win 95

Win 98

Win 98 SE

Win Millenium

Win XP

 

Det er vel kanskje vel satt på spissen, men jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg noensinne har kjøpt et ferdig produkt. Stadig kjas og mas om oppgradering (gratis) inntil det blir sånn nogenlunde stabilt. -Da lanserer de en ny versjon!

6636244[/snapback]

Ja jeg vil også si det er vel satt på spissen da dette strengt tatt er snakk om forskjellige produkter. Men du har et poeng med eksempelvis Win98SE som ikke var en gratis oppdatering.

Lenke til kommentar
Og dette er bekreftet og ikke bare en rykte?

6636813[/snapback]

 

MS har vurdert det ja. Men hva som skjer er en annen sak.. Fra QJ.net:

 

The unusually direct statement is a straightforward denial of a report from a Japanese news service yesterday, which claimed that the company planned to launch an HD-DVD compatible Xbox 360 in 2006.

 

Microsoft, in both America and Japan, has not announced anything regarding the possibility of a next generation DVD drive being placed in the Xbox 360, a Microsoft spokesperson told IGN. There are currently no plans to release an Xbox 360 equipped with a next generation DVD player.

 

Which is fair enough, although you do wish they'd make their minds up. Back in August, Bill Gates himself said: We are looking at whether future versions of Xbox 360 will incorporate an additional capacity of an HD-DVD player or something else.

 

And just last month, Microsoft's Japanese Xbox chief Yoshihiro Maruyama said, it's a possibility although he did add that it wouldn't have anything to do with games. If the Xbox 360 uses a next-generation DVD drive in the future, it will only be used for watching movies that run on next-generation DVDs, he said.

Lenke til kommentar
Kan dere to være så snille å ta denne tafatte krangelen over PM?  :nei:

 

Mvh

 

Pumpehagle

6634371[/snapback]

 

Kutt ut du da, som etterspør Wii i en PS3 tråd?? :nei: Du er jo fullstendig on topic du..

6634625[/snapback]

 

Jeg er hvertfall nærmere topic enn det du er. Hadde jeg fått vite prisen kunne andre også fått vite det. Det dere krangler om hjelper ingen her.

Lenke til kommentar

Syns også det er teit at det blir nok en ny tråd om krigen mellom 360 og ps3.. kunne ikke denne tråden få være en tråd der det blir diskutert ps3, spill til ps3, nyheter om ps3 og ps3 generelt? UTEN at folk skal begynne å dra inn 360 og wii.. Alle vet at det ender med at denne blir stengt, slik som alle di andre trådene..

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med dere over. Men jeg liker ikke flåsete tåkepreik. Det er nok negativt sagt om PS3 som har substans om man ikke også skulle begynne å spekulere frem nye. Men nok om det.

 

Jeg har lurt litt på hvordan AV entusiastene vil se på PS3 som et alternativ til sin første Blu-Ray spiller. De som er opptatt av å sverte PS3 mener jo at dette er helt håpløst. Det blir jo selvfølgelig aaalt for dårlig kvalitet på spillerverket og så videre, for 'billig' og så videre. :hmm:

 

For å teste dette ut litt, og muligens se hva AV entusiastene egentlig mener, har jeg lagt inn en poll hos AVforum. Ta en kikk innom her!. Svaret kan jo muligens bli litt interessant. Selv om det ikke bør tas så høytidelig, er det jo en liten indikasjon på hva et markedssegment mener. ;)

Lenke til kommentar

er nok MANGE som vil få sin første bluray spiller i hus pakket inn i ps3..

 

det vil nok gjenta seg her som med ps2 og DVD..og nei det var kansje ikkje den beste dvd spilleren..men det var en DVD spiller, den spilte av DVD film..

 

det samme blir det her..blir sikkert ingen top notch BD spiller, men den spiller bluray filmer i bluray kvalitet..og alt til en pris av kun 6000 spinkle kroner.. :)

Lenke til kommentar
er nok MANGE som vil få sin første bluray spiller i hus pakket inn i ps3..

 

det vil nok gjenta seg her som med ps2 og DVD..og nei det var kansje ikkje den beste dvd spilleren..men det var en DVD spiller, den spilte av DVD film..

 

det samme blir det her..blir sikkert ingen top notch BD spiller, men den spiller bluray filmer i bluray kvalitet..og alt til en pris av kun 6000 spinkle kroner.. :)

6638279[/snapback]

 

Ja, og alternativene som jeg har sett annonsert ligger over 10000 lappen.

Lenke til kommentar
Siden vi er inne på AV-entusiasme, så må jeg bare legge til at Kraftwerk sin nye (doble) Super Audio CD er rett og slett fantastisk.

Absolutt å anbefale hvis du har tenkt å ha ett skikkelig surround-anlegg på PS3, eller om du allerede har ett bra anlegg som støtter SACD.

6638500[/snapback]

 

Toooootalt off topic, men jeg har den (tror jeg) "Im the operator with my pocket calculator" :D

Lenke til kommentar

Kvaliteten på blu-ray filmene som kommer bør bli enda litt bedre før PS3 kommer. De som har kommet så langt har i følge det jeg har lest ikke vært like bra som deres HD-DVD utgaver. De har av en eller snodig grunn brukt mpeg-2 komprimering i stedet for H.264 som på HD-DVD. Rett og slett uforståelig.

 

HD DVD by a nose

 

Er det noen som vet om dvd spilleren i PS3 eller X360 er sonefri? Det er helt avgjørende hvis jeg skal erstatte dvd-spilleren min med en av dem. Har noen Sone 1 filmer i samlingen som jeg nødig vil gå glipp av. Ellers så gleder jeg meg til den dagen enten HD-DVD eller Blu-Ray stikker av med formatseieren. Da først vil jeg føle at det er en god investering med en spiller. Jeg frykter dessverre at formatene vil leve side om side i lang lang tid. Og når LG, som er den eneste produsenten som hadde planlagt en Blu-ray/HD-DVD kombispiller, har skrinlagt planene ser det ut til at innkjøp av spiller lar vente på seg :(

Lenke til kommentar

Hvis man ønsker si noe, eller spørre om noe spesifikt relatert til et bestemt spill, så er man velkommen til å starte en tråd om det man har på hjertet. Vi ønsker ikke en haug med store samletråder for ulike produkter på forumet, fordi det er uoversiktelig og lite brukervennlig.

 

Jeg aner ikke hvorfor tråden ikke har blitt stengt før, og siden den nå er oppe i 11 sider velger jeg å flytte den til Off-Topic-delen av forumet, i stedenfor å stenge den. Mistenker at trådstarter har endret emnefeltet etter at tråden først ble opprettet, og at tråden siden har sklidd ut.

Lenke til kommentar

Synes nå egentlig at det hadde vore greit med en tråd om PS3 i 'Diskuter spill og tilbehør - Konsoll', er jo egntlig OK å ha en tråd om det der, siden konsollen kommer ut om ett par månder.

 

De har av en eller snodig grunn brukt mpeg-2 komprimering i stedet for H.264 som på HD-DVD.

 

Alle bluray-spillerer har innebygd støtte for både MPEG2, MPEG4-AVC (H.264) og SMPTE VC-1 (Basert på Microsoft sitt WMV), men det er opp til filmselskapene å velge hvilket format dem vil lisensere på de forskjellige filmene.

 

Er det noen som vet om dvd spilleren i PS3 eller X360 er sonefri?

 

Tror ikke Sony eller Microsoft har lov å lage sonefri DVD-film-spiller på konsollene, og mener å tro at DVD-sonene blir intakte på film til 360 og PS3.

HD-DVD har samme soneformat som på DVD, mens Bluray har fått redusert antall soner til 3, uten at det hjalp oss Europeere noe særlig siden vi havnet ilag med Afrika (regner med at afrikanerene er er like dårlig som oss Europeere å lage film, men lurer litt på hva det vil koste å importere filmer fra Afrika).

 

Til spill derimot kommer alt til å være sonefritt, så får vi bare håpe at det blir engelsk tekst. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...