Gå til innhold

Hva vil PlayStation 3 koste +annet prat om Ps3


dioX

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke vitsen med å kjøpe noen som helst konsoll ved lansering. Overpriset, få spill, barnesykdommer... viss jeg skulle kjøpe meg konsoll i høst (noe jeg ikke kommer til å gjøre), hadde jeg gått for en 360, ventet til PS3 kom ned til 3-4000, og så kjøpt den. Mer for pengene, bedre spillbibliotek, og færre "feil".

 

Selvfølgelig også en Wii, men så er den noe for seg selv også :)

 

Edit: pluss at jeg tror det kan ta en stund før PS3-spillene oppnår sitt fulle potensiale. Cell er en uhyre komplisert arkitektur å programmere for, og det kommer til å ta en stund før API'et og programmerinsteknikkener er full-optimaliserte.

 

Dette gjelder forsåvidt også 360, trippelkjerne er komplisert å programmere for, men når de først får det til, kan vi vente oss spektakulære spill fra begge konsollene :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig hvordan noen kan reagere på trådstarters spørsmål.

 

Men sånn ontopic så er vel prisen satt til 599 euro i europa, noe som vil si sånn cirka 5000 kroner. Noen her snakker om at Norge har så mange mer skatter og avhifter på konsoller osv enn hva de har i resten av Europa. Dette stemmer til en viss grad etter hvilket land det sammenlignes med. Men forskjellen er ikke spesielt stor siden butikker i Norge (Elkjøp, Lefdal og tildels Siba) priser konsollene ganske lavt.

Jeg har sjekket spill i mange land som Luxembourg, Frankrike, Nederland, Danmark, Tyskland, England, Polen og Belgia. På konsoll siden virker det som om butikkene i Norge har hatt de beste prisene og til og med mens vi har 25% moms og flesteparten av de andre landene jeg nevnte har en moms prosent på ca. 16-20%.

Så ved lansering vil du mest sannsynlig kunne få en PS3 til cirka 4500 kroner (1000 mer enn Xbox 360 ved lansering) for den med 60gb i Norge (da på Elkjøp/lefdal osv.).

Lenke til kommentar

Men dere har kanskje ikke tenkt på at en gjennomsnittlig nordmann tjener mer enn enkelte andre nasjonaliteter....Prisen er stiv ja, men man har råd til det og for å sitere et kjent ordtak : "har man lyst, har man lov".........Og det er hundrevis av nordmenn som står klare til å få kloa i Ps3 og som ikke klarer å vente og sånn er det alltid. Om de opplever barnesykdommer så får det være slik men det tror jeg ikke blir fatalt. Har hatt: PsX, Ps2, Xbox og Xbox 360 siden de kom ut på markedet(release) og har aldri opplevd en "barnesykdom" enda på disse maskinene! Det er en minoritetsgruppe som opplever det og ting som blir laget kan fikses igjen!

Lenke til kommentar
Det er en minoritetsgruppe som opplever det og ting som blir laget kan fikses igjen!

6561174[/snapback]

 

Korrekt. Og dem som opplever at ting går galt, skriker også ofte høyest, no vi har merket med xbox 360. Når PS2 ankom markedet avr vel forumaktivitetet betraktelig lavere enn i dag, og ved PS1 var den vel så godt om intet-eksisterende. Med så mye fokus som det var/er på 360/PS3 står det duket for overskrifter internett over etc.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer, hvis man bestiller fra utlandet, da kommer toll + avgifter i tillegg. Vet noen om hva tollen er på og hvilke avgifter man må betale? Som et eksempel, hvis jeg bestiller en PS3 til 5000 kr, hva og hvor mye kommer i tillegg. Nå antar vi at pakken ikke går rett igjennom uten å få noe krav fra staten? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor importere en konsoll til 5000,- når den kommer til å koste mindre her ?

 

Men uansett så vil vel prisen bli 5000 + 25 prosent moms + 150 i fortolling som vil tilsi en pris på  6400,-

6565265[/snapback]

 

Hvis du mener prisene på gamezone (4999) så var det for den "billige" vesjonen av PS3, med 20 gig harddisk. Den fulle versjonen kostet 5999. I tillegg er det tvilsomt om den "billige" PS3-versjonen kommer til Europa.

 

Uansett så evnter jeg til prisene synker.

Lenke til kommentar

Hva er det som blir lanseringsspill da? Skal ikke se bort fra at jeg setter meg i en stol utenfor elkjøp fra klokka 03.00 om morran for å slå kloa i denne, så sant det kommer noen fete titler på lanseringsdagen. En konsoll uten titler (xbox360 f.eks. :D ) er ikke verdt en dritt!

 

Heavenly sword og en ny Grand Turisimo hadde vært fett!

 

Til 360's fordel kan man jo si at gears of war virker ganske fett. Ellers så savner jeg et skikkelig rallyspill til den konsollen.

 

Hvis det ikke kommer noen skikkelige spill til ps3 ved lansering venter jeg til GTA 4 kommer og kjøper den konsollen som gir den beste spilleopplevelsen på denne tittelen.

Lenke til kommentar
Hva er det som blir lanseringsspill da? Skal ikke se bort fra at jeg setter meg i en stol utenfor elkjøp fra klokka 03.00 om morran for å slå kloa i denne, så sant det kommer noen fete titler på lanseringsdagen. En konsoll uten titler (xbox360 f.eks.  :D ) er ikke verdt en dritt!

 

Heavenly sword og en ny Grand Turisimo hadde vært fett!

6565619[/snapback]

 

Tvilsomt at noen av de blir lanseringstitler. Gran Turismo blir hvertfall ikke det.

Muligens Heavenly Sword, og blir i så fall det sterkeste lanseringstitelen.

Lenke til kommentar

Prisen blir stiv, og det er garantert lurare å vente til konsollen har gått ned i pris og der er fleire spel på marknaden...men pokker heller, eg har lyst på den boksen der ;). Eg har ingen planar om å site i kø utanfor Elkjøp tre dagar før lansering, men eg kjem nok til å skaffe han innan ein månad's tid.

 

Samanlikna med dei andre tinga eg går med planar om å kjøpe i år (bil og ny TV), verkar 6000 uansett ikkje som utruleg mykje pengar.

 

Kay

Lenke til kommentar
Hva er det som blir lanseringsspill da?

Det listes opp nokre spel i følgande tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=603559

 

Hvis det ikke kommer noen skikkelige spill til ps3 ved lansering venter jeg til GTA 4 kommer og kjøper den konsollen som gir den beste spilleopplevelsen på denne tittelen.

6565619[/snapback]

*kremt*PC*kremt*

6565744[/snapback]

 

Hvordan funker drivebyshooting med bil på PC? Det var perfekt ps2 da man brukte skulderknappene på xboxversjone måtte man bruke de bittesmå malplasserte sorte og hvite kanppene. Gjorde det helt håpløst.

 

Har personlig ikke spilt GTA på PC selv om jeg sikkert burde prøve. For meg er disse spillene konsollspill. Er det planlagt release av PC versjonen samme dag som 360 og ps3

Lenke til kommentar
Er ikke utsalgspris i europa for en PS3 "premium" 599 euro ? Isåfall blir prisen aldri 6000,- på Elkjøp og Lefdal. Veiledendes pris kan nok bli 4990 eller 5290 eller noe slik, men det blir neppe den reelle salgsprisen utenom på mpx, spiderman og eb games.

6566965[/snapback]

Husk å legge til 25% skatt. For ikke å nevne hvilken levestandard vi nordmenn har. Alt i Norge er dyrere enn i utlandet, så det er helle lite sannsynlig at det blir like billig som i andre europeiske land. Slik er det bare!

Lenke til kommentar
Hva er det som blir lanseringsspill da?

Det listes opp nokre spel i følgande tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=603559

 

Hvis det ikke kommer noen skikkelige spill til ps3 ved lansering venter jeg til GTA 4 kommer og kjøper den konsollen som gir den beste spilleopplevelsen på denne tittelen.

6565619[/snapback]

*kremt*PC*kremt*

6565744[/snapback]

 

Hvordan funker drivebyshooting med bil på PC? Det var perfekt ps2 da man brukte skulderknappene på xboxversjone måtte man bruke de bittesmå malplasserte sorte og hvite kanppene. Gjorde det helt håpløst.

 

Har personlig ikke spilt GTA på PC selv om jeg sikkert burde prøve. For meg er disse spillene konsollspill. Er det planlagt release av PC versjonen samme dag som 360 og ps3

6567142[/snapback]

 

Er enig der... syntest det er enklere å spille GTA med håndkontroller, og samtidig spiller jeg på 17" PC Monitor, så da syntest jeg det er litt mer stats å kunne spille det på 360 hvor jeg bruker en mye større TV... men så er det selvfølgelig noen som har fått rotet seg til en TV-stor PC skjerm også da... eller fått dratt PC'en inn i stuen.

 

GTA på Xbox var tungvindt slik sett ja... heldigvis fikser 360 dette med glans, altså med skulderknapper over triggere :)

Lenke til kommentar

6000 er veldig usannsynlig. Jeg tipper mellom 4 og 5000 . Sony har nok ett eller annet opp ermet. Angående å ikke kjøpe en konsoll pga barnesykdommer så er det veldig sjeldent. Faktisk er Xbox360 den første konsollen jeg har hørt om med feil. Aldri vært noe slikt problem med Playstation, Nintendo og Sega maskiner. Har hendt at noen deler har vært defekte etter en tids bruk men veldig sjeldent.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...