Gå til innhold

Hva vil PlayStation 3 koste +annet prat om Ps3


dioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS3 får enn nett leser som Sony har utviklet selv, det blir et cross-bar OS slik som på PSP, det fine med ps3 er jo at den støtter blutooth så dem som kan, kan berre koble bort sin mus og tastatur fra pcen og bort til sin ps3 konsoll, og surfe på nett på samme måte..viss det er tastatur og mus med blutooth tilkobling da seff..

Lenke til kommentar
PS3 får enn nett leser som Sony har utviklet selv, det blir et cross-bar OS slik som på PSP, det fine med ps3 er jo at den støtter blutooth så dem som kan, kan berre koble bort sin mus og tastatur fra pcen og bort til sin ps3 konsoll, og surfe på nett på samme måte..viss det er tastatur og mus med blutooth tilkobling da seff..

6599215[/snapback]

 

Det må da fremdeles være drivere og støtte for tastaturet i OS, uansett om det er bluetooth..

Lenke til kommentar

Sony vil belønne deg!

 

Er det en ting som har tatt av på Xbox 360, så er det å samle spillpoeng. Når du når ulike mål i de forskjellige spillene låser du opp en achievement og en viss poengsum legges til totalen.

 

Ifølge det amerikanske spillbladet EGM har Sony lagt merke til hvor populært dette har blitt, og de skal implementere et lignende system på Playstation 3. Belønningene skal kalles entitlements som på norsk betyr berettigelse eller berettigelsen.

 

"Sony fortsetter å kommer opp med egne, nyskapende idéer..."

Lenke til kommentar
Sony vil belønne deg!

 

Er det en ting som har tatt av på Xbox 360, så er det å samle spillpoeng. Når du når ulike mål i de forskjellige spillene låser du opp en achievement og en viss poengsum legges til totalen.

 

Ifølge det amerikanske spillbladet EGM har Sony lagt merke til hvor populært dette har blitt, og de skal implementere et lignende system på Playstation 3. Belønningene skal kalles entitlements som på norsk betyr berettigelse eller berettigelsen.

 

"Sony fortsetter å kommer opp med egne, nyskapende idéer..."

6602918[/snapback]

 

Sony joke of the week.

 

Begynte å lure på om det ikke skulle komme noen... Phew.

Lenke til kommentar

Det høres jo ut som en god ide det med et felles poengsystem.

 

Hva er forresten poenget med å være den som er først ute med slikt? Skjønner ikke at dere gidder å lage leven av det. Wii var først med ditt, MS var først ute med datt.. Sony stjeler.. Hva er et egentlig dere mener med det?

 

Stjeler alle som lager DVD, VHS spellere osv. fra Sony, fordi det var de som først lanserte muligheten for film i heimen? Hva med CD? Stjeler alle som lager CD spillere fra Sony og Phillips?

 

Det er de som har flest muligheter i en bærekraftig løsning som vinner. Så lenge det ikke er patentert, har alle lov og mulighet for å benytte den teknologien.

Lenke til kommentar
La spillverdenen utvikle seg, "stjeling" av mulighetere og sånn vil det sikkert alltid bli..

6603455[/snapback]

 

Da unngår man at konsoller blir så veldig forskjellig i funksjon også. Dersom noe er populært, eller man kommer på et konsept som virker bra på en konsoll, dukker det etterhvert opp på de andre konsollene også.

 

Dermed unngår man også forhåpentlig å kjøpe 'feil' konsoll, dersom det skulle vise seg at den ene er mer populær enn den andre. :D

 

Om ikke det blir nok en Sega slakt da..

Lenke til kommentar
Sony vil belønne deg!

 

Er det en ting som har tatt av på Xbox 360, så er det å samle spillpoeng. Når du når ulike mål i de forskjellige spillene låser du opp en achievement og en viss poengsum legges til totalen.

 

Ifølge det amerikanske spillbladet EGM har Sony lagt merke til hvor populært dette har blitt, og de skal implementere et lignende system på Playstation 3. Belønningene skal kalles entitlements som på norsk betyr berettigelse eller berettigelsen.

 

"Sony fortsetter å kommer opp med egne, nyskapende idéer..."

6602918[/snapback]

 

Hvis MS kan kopiere eye-toy ideen, så burde det være rimelig at enkelte live-funksjoner også blir stjålet.. :)

Lenke til kommentar
Hvis MS kan kopiere eye-toy ideen, så burde det være rimelig at enkelte live-funksjoner også blir stjålet..

 

Poenget var vel at sony flere ganger har klaget over at M$ bare stjeler alle ideene deres, ironisk nok.

6603831[/snapback]

 

Nå det er vel i all hovedsak utsagnet til Ridgeracer Kaz som ligger til grunn for dette. Utsagnet hans gikk spesielt på inkorpereringen av HD format videoavspilling, og at han skulle ønske at MS kunne komme opp med en strategi selv innimellom. Uansett hva man gjorde så hadde man de (MS) hakk ihæl.

 

Sony og RRKaz var nok en smule frustrert over at MS fant en økonomisk bærekraftig løsning for å kunne spille HD-DVD på X360 selv om de lanserte den uten. Det var liksom Sony's greie det å bli de første med en HD video spiller/mediasenter. Og det ser jo ut som MS kommer dem i forkjøpet.. -Jeg vet ikke når HD spilleren til MS kommer, men den kommer før PS3 eller?

 

Men han har en smule rett uansett RRKaz, enn hvor flåsete det høres ut; MS som konsern har bygget seg opp fra dag 1 ved å utnytte andre sine design og å kopiere andre sin software. Den softwaren de ikke har kunnet kopiere, har de kjøpt opp. Men i denne saken holder de klokelig kjeft :D

Lenke til kommentar
Hvis MS kan kopiere eye-toy ideen, så burde det være rimelig at enkelte live-funksjoner også blir stjålet.. :)

6603581[/snapback]

Litt off-topic, men er det Sony som står fann opp "Eye-toy ideen"? Jobber Dr Richard Marks, personen som visstnok skal tenkt på Eye-toy først, for Sony? Andre har jo vore ute med liknande konsept tidlegare.

Lenke til kommentar

Fra Wikipedia

 

The EyeToy was originally thought of by Dr Richard Marks, who had the idea of connecting a web camera to a PlayStation 2 and using it to play games with. The idea of using cameras in games is not new, as used previously in many arcade games and toys such as the Game Boy Camera, and more recently (and affected the development of the eye toy) the Dreameye digital camera for the Sega Dreamcast. But with the resolution of modern cameras and the processing power of the PlayStation 2 there were new ideas possible than with the game boy. The idea was taken up by S.C.E.E. London Studio, who showed a concept in 2002 with four games. The idea was a success and the hardware was released in Europe in July 2003 along with its first real game, EyeToy: Play. The sequel to the EyeToy will come out in late 2006 with High-definition capabilities and supported by the PlayStation 3.

 

Richard Marks kontakt detaljer:

 

Richard Marks

Sony Computer Entertainment US R&D (Playstation)

[email protected]

 

Og til slutt:

040121a.jpg

Richard Marks med sin fanboy PSP t-trøye :D

Mer om Dr Marks her.

 

EDIT: Så her har de ikke vært ute og ulvet annen manns arbeid :p

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Hvis MS kan kopiere eye-toy ideen, så burde det være rimelig at enkelte live-funksjoner også blir stjålet.. :)

6603581[/snapback]

Litt off-topic, men er det Sony som står fann opp "Eye-toy ideen"? Jobber Dr Richard Marks, personen som visstnok skal tenkt på Eye-toy først, for Sony? Andre har jo vore ute med liknande konsept tidlegare.

6604036[/snapback]

 

Har Xbox eyetoy?

Lenke til kommentar
Hvis MS kan kopiere eye-toy ideen, så burde det være rimelig at enkelte live-funksjoner også blir stjålet.. :)

6603581[/snapback]

Litt off-topic, men er det Sony som står fann opp "Eye-toy ideen"? Jobber Dr Richard Marks, personen som visstnok skal tenkt på Eye-toy først, for Sony? Andre har jo vore ute med liknande konsept tidlegare.

6604036[/snapback]

 

Har Xbox eyetoy?

6604092[/snapback]

 

Xbox har ikke såvidt jeg vet, men det kommer noe til 360 som heter Live Vision Camera. Om det kommer å ha eye toy funksjonalitet, eller om denne teknologien er copyrightet av Sony vet jeg ikke. Men det er litt underlig synes jeg at ikke andre har kastet seg på eye toy suksessen.

Lenke til kommentar

Ok, men eg spør igjen: Er det Sony som fann opp "Eye-toy ideen"? Som eg sa så har andre, tildømes Nintendo med sitt kamera til Gameboy, laga liknande produkt tidlegare. Eye-toy er strengt tatt bare ein vidareutvikling av dette.

 

Litt off-topic, men er det Sony som står fann opp "Eye-toy ideen"? Jobber Dr Richard Marks, personen som visstnok skal tenkt på Eye-toy først, for Sony? Andre har jo vore ute med liknande konsept tidlegare.

6604036[/snapback]

 

Har Xbox eyetoy?

6604092[/snapback]

Ikkje så eg veit.

Lenke til kommentar
Ok, men eg spør igjen: Er det Sony som fann opp "Eye-toy ideen"? Som eg sa så har andre, tildømes Nintendo med sitt kamera til Gameboy, laga liknande produkt tidlegare. Eye-toy er strengt tatt bare ein vidareutvikling av dette.

 

Ideen tviler jeg på. Men kilden til en ide kan man da vanskelig spore. De var Sony som utviklet teknologien. Den greia til Gameboyen var et kamera hvor du kunne ta bilder og skrive ut i svart hvitt. Den hadde ingen form for bevegelsesgjenkjennelse det jeg kan finne ut ihvertfall.

 

Sega hadde noe på gang til Dreamcast'en :love:

The Dreameye was a digital camera released for the Dreamcast home video console by Sega, The Dreameye was a digital camera which came with Visual Park software. It was designed to be used as a webcam, and a digital camera. There were plans for games to involve the dreameye. the dreameye did directly influenced the Eye Toy which later came out on Sony's PS2.

 

Så, tanken var tenkt av Sega, men ikke effektuert. Sony plukket opp ideen og satte den ut i verden..

Lenke til kommentar
Den greia til Gameboyen var et kamera hvor du kunne ta bilder og skrive ut i svart hvitt. Den hadde ingen form for bevegelsesgjenkjennelse det jeg kan finne ut ihvertfall.

Vil tru at det var tekniske begrensninger som hindra dette. Men prinsippet er det same, du er med i spelet. Sånn som eg tolker innlegga dine så blir konklusjonen altså at Sony ikkje hadde ideen bak dette. Då blir det litt feil å seie at MS stjel frå Sony visst dei lanserer eit liknande produkt.

 

Men no forsvinn vi langt frå det orginale emnet. Visst ingen har noko konstruktivt å legge til, kan vi kanskje bevege oss tilbake til trådens emne igjen.

Lenke til kommentar

Wiki

Den greia til Gameboyen var et kamera hvor du kunne ta bilder og skrive ut i svart hvitt. Den hadde ingen form for bevegelsesgjenkjennelse det jeg kan finne ut ihvertfall.

Vil tru at det var tekniske begrensninger som hindra dette. Men prinsippet er det same, du er med i spelet. Sånn som eg tolker innlegga dine så blir konklusjonen altså at Sony ikkje hadde ideen bak dette. Då blir det litt feil å seie at MS stjel frå Sony visst dei lanserer eit liknande produkt.

 

Men no forsvinn vi langt frå det orginale emnet. Visst ingen har noko konstruktivt å legge til, kan vi kanskje bevege oss tilbake til trådens emne igjen.

6604225[/snapback]

 

Et siste ord..

 

Begynner å bli vel off topic ja, men du leser meg feil. Først og fremst. Gameboy greia var et fotoapparat. Intet mer. Selv om det var spill innebygget i cart'en, kan jeg ikke se at kameraet ble benyttet til noenting i spillet. Wiki

Sega tenkte tanken å benytte sin Dreameye til mer enn bare et foto/webkamera, men det ble med tanken. Link

 

Spill med bevegelsegjenkjennelse slik vi kjenner eyetoy i dag er teknologi som ble utviklet av Sony.

 

Til sammenligning, kan man si at det var mange som kunne tenke seg å reise først til månen, men USA som hadde ressurser og teknologi til å gjøre det først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...