Gå til innhold

Hva vil PlayStation 3 koste +annet prat om Ps3


dioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke ett problem. Mangler det så er det bare å kode det på veldig kort tid.

6630279[/snapback]

Nå er det vel ikke akkurat bare bare å røre i hop en nettleser i løpet av noen kvelder på gutterommet.

 

Opera f.eks. har jo nesten 300 ansatte. Og i hovedsak ett produkt...

 

Det mest aktuelle for Sony er nok å kjøpe seg en ferdig løsning som tilpasses til den Linux-varianten som ligger i bunnen av PS3.

Lenke til kommentar
Det er ikke ett problem. Mangler det så er det bare å kode det på veldig kort tid.

6630279[/snapback]

Nå er det vel ikke akkurat bare bare å røre i hop en nettleser i løpet av noen kvelder på gutterommet.

 

Opera f.eks. har jo nesten 300 ansatte. Og i hovedsak ett produkt...

 

Det mest aktuelle for Sony er nok å kjøpe seg en ferdig løsning som tilpasses til den Linux-varianten som ligger i bunnen av PS3.

6630913[/snapback]

 

Tror ikke en trenger bekymre seg for nettleser. Som de fleste har fått med seg, skal PS3 benytte seg av et lignende OS som PSP. Jeg tror faktisk de bare bygger videre på det de har på PSP jeg. Samme struktur og samme input metode.

 

PSP'en har hatt nettleser en god stund den nå.. Men den er ikke akkurat verdens beste..

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til PS3 som spillmaskin, men er samtidig litt bekymret. Konsollen får så mange funksjoner og ligner mer og mer på en datamaskin at jeg er redd for at Sony mister fokus på det som er viktig for meg: spill. En konsoll vil uansett ikke klare å konkurrere med en PC på funksjonalitet. Jeg er ikke en så stor fan av slike alt-i-ett maskiner. Skal vel ikke klage på ekstra funksjoner, bare det ikke tar fokus fra noe annet og koster forbrukeren unødvendig mye ekstra.

Endret av espent
Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til PS3 som spillmaskin, men er samtidig litt bekymret. Konsollen får så mange funksjoner og ligner mer og mer på en datamaskin at jeg er redd for at Sony mister fokus på det som er viktig for meg: spill. En konsoll vil uansett ikke klare å konkurrere med en PC på funksjonalitet. Jeg er ikke en så stor fan av slike alt-i-ett maskiner. Skal vel ikke klage på ekstra funksjoner, bare det ikke tar fokus fra noe annet og koster forbrukeren unødvendig mye ekstra.

6632371[/snapback]

 

Du spekulerer og spekulerer du. :roll:

 

Vi er tydeligvis ikke ferdig med å høre dritt fra de som har investert i 360.

 

Hva er dette "alt-i-ett" konseptet du egentlig snakker om? PS3 kommer ikke til å gjøre stort mer enn hva PS2 gjorde eller hva 360 gjør. Spille spill, musikk og film. Den kommer til å gjøre det -BEDRE- (enn PS2 ihvertfall :D ). I forhold til PS2 har den bedre maskinvare, bluray drev og bedre muligheter når det gjelder integrering i nettverk. Den kommer ikke til å ta oppvasken for deg, eller tørke deg i bak når du er ferdig på dass.

Det er ikke en desktop PC den kommer til å konkurrere med. Den kommer til å konkurrere med HTPC, og når det gjelder grunnleggende funksjonalitet for en slik type PC versus pris, utklasser den en hvilken som helst HTPC. Det kommer den til å gjøre i flere fremover, dersom det ikke skjer en eller annen revolusjon, og alt som heter PC hardvare priser faller i dass, og high end komponenter plutselig ikke trenger kjøling lenger.

 

Du sier som følger: "Jeg er ikke en så stor fan av slike alt-i-ett maskiner. Skal vel ikke klage på ekstra funksjoner, bare det ikke tar fokus fra noe annet og koster forbrukeren unødvendig mye ekstra."

I en annen tråd som gjelder PS3's manglende støtte for PS1/2 minnekort sier du:

Synes Sony har skrytt mye av hvor bra minnekortleseren på PS3 er og hvor mange formater den støtter. Da føler jeg at det er litt latterlig at den ikke støtter et av Sony sine egne formater.

Dette er nettopp en slik ting som er unødvendig og koster ekstra for forbrukeren. Det er tydeligvis viktigere å slenge dritt enn å kikke på hva man har sagt før.

 

Jeezess :whistle:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Fhj sa noe der ja. Gleder meg vanvittig til PS3 kommer. Selv har jeg en 360 og er sånn passelig fornøyd med den. Det NextGen greine er hittil bare bull. PS3 har hatt et år lenger på seg til å finpusse spillene og konsoll, så lanseringstitlene der blir nok bedre enn 360 sine. Men 360 kommer jo snart sterkt tilbake med sitt Gears of War og Splinter Cell, og for ikke å nevne Halo 3, dog dette er tydeligvis lenge til =/

PS3 har et forsprang, eller det får vi jo se når den kommer, men det er min teori. Lykke til begge to!

 

EDIT: Skriveleif

Endret av pumpehagle
Lenke til kommentar

PS3 vil neppe ha noe forsprang når det kommer til spill (opplagt nok) Ihvertfall ikkje når over halvparten av lanseringgstilene er multi-platform spill ;) Men Sony har som alle veit noen virkelig solide titler å rutte med, selv hater eg tanken på at eg ikkje får muligheten til å spille MGS4 når det kommer :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til PS3 som spillmaskin, men er samtidig litt bekymret. Konsollen får så mange funksjoner og ligner mer og mer på en datamaskin at jeg er redd for at Sony mister fokus på det som er viktig for meg: spill. En konsoll vil uansett ikke klare å konkurrere med en PC på funksjonalitet. Jeg er ikke en så stor fan av slike alt-i-ett maskiner. Skal vel ikke klage på ekstra funksjoner, bare det ikke tar fokus fra noe annet og koster forbrukeren unødvendig mye ekstra.

6632371[/snapback]

 

Du spekulerer og spekulerer du. :roll:

 

Vi er tydeligvis ikke ferdig med å høre dritt fra de som har investert i 360.

 

Hva er dette "alt-i-ett" konseptet du egentlig snakker om? PS3 kommer ikke til å gjøre stort mer enn hva PS2 gjorde eller hva 360 gjør. Spille spill, musikk og film. Den kommer til å gjøre det -BEDRE- (enn PS2 ihvertfall :D ). I forhold til PS2 har den bedre maskinvare, bluray drev og bedre muligheter når det gjelder integrering i nettverk. Den kommer ikke til å ta oppvasken for deg, eller tørke deg i bak når du er ferdig på dass.

Det er ikke en desktop PC den kommer til å konkurrere med. Den kommer til å konkurrere med HTPC, og når det gjelder grunnleggende funksjonalitet for en slik type PC versus pris, utklasser den en hvilken som helst HTPC. Det kommer den til å gjøre i flere fremover, dersom det ikke skjer en eller annen revolusjon, og alt som heter PC hardvare priser faller i dass, og high end komponenter plutselig ikke trenger kjøling lenger.

 

Du sier som følger: "Jeg er ikke en så stor fan av slike alt-i-ett maskiner. Skal vel ikke klage på ekstra funksjoner, bare det ikke tar fokus fra noe annet og koster forbrukeren unødvendig mye ekstra."

I en annen tråd som gjelder PS3's manglende støtte for PS1/2 minnekort sier du:

Synes Sony har skrytt mye av hvor bra minnekortleseren på PS3 er og hvor mange formater den støtter. Da føler jeg at det er litt latterlig at den ikke støtter et av Sony sine egne formater.

Dette er nettopp en slik ting som er unødvendig og koster ekstra for forbrukeren. Det er tydeligvis viktigere å slenge dritt enn å kikke på hva man har sagt før.

 

Jeezess :whistle:

6632672[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at jeg ønsker minnekortleser heller, det er bare det at jeg synes det var litt snålt at de ikke tok med støtte for PS2 minnekort isamme slengen når de først skal støtte så mange standarder. Hvor går grensen? De kunne jo hatt med det i premium utgaven. Den "billige" varianten har vel ikke minnekortleser idet hele tatt så de som ikke ville betale for det hadde jo sluppet det.

 

Jeg må si at dere PS3 fanboys er veldig hårsåre om dagen :)

Endret av espent
Lenke til kommentar

HDTV 10-15.000,-

+PS3 6.000,-

+Spill\tilbehør 2.000,-

= Glem det for min del!!

 

Venter til 2008 jeg, da får du nyere utgave av PS3 og fetere HDTV (1080p?) til halve prisen. Kanskje du får GTA4 på platinum oxo :p

 

På vanlig TV tror jeg wii kan være like fet som PS3 grafikkmessig, bare til en 1\3 av prisen..

 

Håper PS3'n kan brukes med tastatur og mus for jeg spiller IKKE fps-spill med stikke! Sjønner ikke hvordan folk gidder det.

Lenke til kommentar
HDTV                    10-15.000,-

+PS3                            6.000,-

+Spill\tilbehør                2.000,-

= Glem det for min del!!

 

Venter til 2008 jeg, da får du nyere utgave av PS3 og fetere HDTV (1080p?) til halve prisen. Kanskje du får GTA4 på platinum oxo :p

 

På vanlig TV tror jeg wii kan være like fet som PS3 grafikkmessig, bare til en 1\3 av prisen..

 

Håper PS3'n kan brukes med tastatur og mus for jeg spiller IKKE fps-spill med stikke! Sjønner ikke hvordan folk gidder det.

6633008[/snapback]

 

FPS på konsoll eller PC er smak og behag. Noen foretrekker på konsoll mens andre liker det på PC. Folk gidder! Ikke vanskelig å forstå i det hele tatt!

 

Det er vel en god del husstander som har HDTV'er nå og de er ikke så dyre som man skal ha det til. 26" HD får man for 5000 nå og det er en grei pris. Selv skal jeg kjøpe 42" HD i slutten av Okt. og for folk som har jobb og som klarer å prioritere og spare penger så skal det ikke være noe problem å kjøpe seg det man vil ha. Tross alt en langtids investering vi snakker om her. Du har rett i at prisene synker med tiden, men det går ikke fort.....Og det at du mener Wii klarer grafikken til Ps3 på en vanlig CRT TV skulle jeg gjerne fått demonstrert.....Det tviler jeg meget sterkt på at den kan klare. Men "time will show" så vi får vente å se!

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt at jeg ønsker minnekortleser heller, det er bare det at jeg synes det var litt snålt at de ikke tok med støtte for PS2 minnekort isamme slengen når de først skal støtte så mange standarder. Hvor får grensen? De kunne jo hatt med det i premium utgaven. Den "billige" varianten har vel ikke minnekortleser idet hele tatt så de som ikke ville betale for det hadde jo sluppet det.

 

Jeg må si at dere PS3 fanboys er veldig hårsåre om dagen :)

6632964[/snapback]

 

Nå har ikke jeg uttalt noe negativ eller uberettiget kritikk av hverken den ene eller andre konsollen. Jeg har derimot etterspurt sakelighet og forholdt meg objektiv i de fleste trådene jeg har postet i (Ikke alle.. Jeg er nå en gang et menneske jeg også). Så det fanboy utsagnet kan du dra tilbake. Du fortjener det stempelet mer enn meg.

 

Grunnen til at jeg svarer på tiltale, er at det er utrolig hva dere 360 eierne klarer å lire av dere for å beskytte kjøpet deres. Jeg pleier å kikke på profilen til de som i hovedsak uttaler seg negativt om PS3, og griper fatt i det -DE KAN FINNE- av dritt. Og vet du hva? Det er stort sett en eller referanse der inne som tilsier at de eier en 360.

 

Om du tror PS3 fanboys er hårsår nå for tiden, kan du jo bare stikke inn i en tråd hvor man diskuterer den røde ringen til 360 og kikke litt. :roll:

Lenke til kommentar

26" HD?? blæh! Blir litt rart å kjøpe mindre TV en den jeg har fra før.

Må ha 36" minst synes jeg og helst full HDTV (1080p) siden PS3 støtter den oppløsninga.

Og ja, jeg tror Wii kan måle seg med PS3 på en vanlig TV. Ikke SAMME grafikk, men nesten like pent.

 

Tror dere tastatur og mus kan brukes på PS3? Det lurer jeg virkelig på.

Lenke til kommentar
26" HD?? blæh! Blir litt rart å kjøpe mindre TV en den jeg har fra før.

Må ha 36" minst synes jeg og helst full HDTV (1080p) siden PS3 støtter den oppløsninga.

Og ja, jeg tror Wii kan måle seg med PS3 på en vanlig TV. Ikke SAMME grafikk, men nesten like pent.

 

Tror dere tastatur og mus kan brukes på PS3? Det lurer jeg virkelig på.

6633227[/snapback]

 

Tastatur og mus kommer nok ihht. wiki:

The PlayStation 3 version of the Cross Media Bar demonstrated at E3 2006 (video) included options for different user profiles, the ability to explore photos, play music and movies from the hard drive, compatibility for a USB Keyboard and Mouse, a full Internet browser and a Friends menu.
Lenke til kommentar
26" HD?? blæh! Blir litt rart å kjøpe mindre TV en den jeg har fra før.

Må ha 36" minst synes jeg og helst full HDTV (1080p) siden PS3 støtter den oppløsninga.

Og ja, jeg tror Wii kan måle seg med PS3 på en vanlig TV. Ikke SAMME grafikk, men nesten like pent.

 

Tror dere tastatur og mus kan brukes på PS3? Det lurer jeg virkelig på.

6633227[/snapback]

 

 

Tror du kan glemme det med at det vil se akkurat det samme ut på vanlig TV. Ser for meg motionblur, antialiasing og generelt bedre grafikk på PS3 med en vanlig TV.

Vil forresten Wii støtte HD?

 

EDIT: Skriveleif, ille jeg er i dag da! :p

Endret av pumpehagle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...