Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har sett på glas og trur eg går for copita-varianten. Nokon som har tips til ein god produsent eg kan få kjøpt i Norge? Ev. Oslo.

 

Glencairn copita om du vil ha noe rimelig, er vel ikke å få kjøpt på nett i Norge...

 

https://www.dryckesglas.se/varumarken/glencairn/nosing-copita-6-st-15-cl/

 

Mulig det er rimeligere med Amazon men usikker på hvordan det er nå med Brexit.

Lenke til kommentar

399 pluss frakt og gjerne moms for seks var ikkje vondt. På scotchwhiskyglass.com var det $62 for fire glas, men det var kanskje ein anna type. Glencairn begge delar ser det ut som.

 

Copita er egentlig et Sherry-glass, men som idag vel er mest populært som whiskyglass.. Glencairns Copita er lettest å få tak i her i Skandinavia. I Norge er det omtrent umulig å få kjøpt gode whiskyglass i butikk... Det hender Christiania, Kitchn osv har Glencairn original, eller Riedel, Haadeland osv...

 

Glencairns har jo sitt eget glass også, som er meget bra altså Glencairn glasset.... 

Lenke til kommentar

Det sto mellom copita og tulipan, utan å merka dei store forskjellane mellom dei. Av det eg har lese på nettet så er begge gode val. Eg føretrekk forma til copita og synest det fungerer betre til andre drikker.

 

Kan fort bli bestilling av Glencairn frå Sverige då. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fredag om en uke skal jeg servere 8 stk whiskyer fra stengte destillerier. Jeg har 7 klare, og venter bare på at Vinmonopolet skal få finger'n ut med å sende meg den åttende. Det er halvannen uke siden jeg bestilte nå, så jeg begynner å bli utålmodig.

 

Du har bare vært uheldig med bestillingstidspunk, grossist og transportør! Transportøren har gitte frister på bestilling av varer inn til vinmonopolet og om man er 1 time etter denne fristen, så går ikke bestillingen før neste uke. Det hadde ikke vært værre enn å høre med support eller de som jobber på polet om når disse fristene er og når de kommer, så hadde du slippet problemet/irritasjonen :)

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

 

Fredag om en uke skal jeg servere 8 stk whiskyer fra stengte destillerier. Jeg har 7 klare, og venter bare på at Vinmonopolet skal få finger'n ut med å sende meg den åttende. Det er halvannen uke siden jeg bestilte nå, så jeg begynner å bli utålmodig.

 

Du har bare vært uheldig med bestillingstidspunk, grossist og transportør! Transportøren har gitte frister på bestilling av varer inn til vinmonopolet og om man er 1 time etter denne fristen, så går ikke bestillingen før neste uke. Det hadde ikke vært værre enn å høre med support eller de som jobber på polet om når disse fristene er og når de kommer, så hadde du slippet problemet/irritasjonen :)

 

Joda, jeg er klar over det, men som kunde synes jeg uansett at det er unødvendig med en leveringstid på 13 dager (jeg hentet flasken i går) på ting som faktisk er på lager. Hvem som har skylden eller hvor problemet ligger, er ikke noe jeg som kunde skal behøve å ta stilling til. Dette må importør, grossist og Vinmonopolet ordne opp i selv.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Dette begynner å bli skikkelig irriterende.

JW green label ble fjernet fra globale markedet. Og da forsvant fra vin monopolet. Men i 2016 ble den reintrodusert globalt. Men hverken vin monopolet eller systembolaget har fått det inn.

Jeg liker den veldig godt og er den eneste whiskyen kona liker.

Lenke til kommentar

Dette begynner å bli skikkelig irriterende.

JW green label ble fjernet fra globale markedet. Og da forsvant fra vin monopolet. Men i 2016 ble den reintrodusert globalt. Men hverken vin monopolet eller systembolaget har fått det inn.

Jeg liker den veldig godt og er den eneste whiskyen kona liker.

Den kommer nok omsider. Skandinavia er ganske viktig for whisky produsenter...

 

Men hender at enkelte ting kommer litt senere. Men igjen er skandinavia viktig og ofte kommer Cognac og whisky bare hit og til veldig lave priser.

 

I Norge og Sverige har jeg blitt henvist til importør. Eller de firmaene som selger/leverer til Vinmonopolet...

 

Feks finnes det en leverandør til Laphroaig of en til feks Prunier Cognac og en til feks Nardini Grappa.

 

Mitt forslag er å sjekke importør/leverandør til Johnny walker og sånn be de sende en green label til ditt Vinmonopol.

 

Når jeg får det til med selv udde merker så tror jeg green Label er mye enklere for deg.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...