Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-80wCWpIM

Why? Mye utsolgt?

Ordnet seg, til slutt.

 

Vinmonopolet på Aker Brygge lot enkeltpersoner kjøpe langt flere flasker enn det som i utgangspunktet var tillatt (1 per stk) av Chichibu Dr.Jekyll's Expression, småsurt når man i desperasjon har reservert på nett, og blitt trukket beløpet, men butikken blir utsolgt fordi man ikke har fulgt egne retningslinjer. Fikk heldigvis tak i en flaske på en annen butikk.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Bowmore 12.

 

Bowmore er en av favoritt whiskyene mine.

 

Synes de er ufortjent undervurdert, typ av ralfy osv.

 

Den er sykt god, dessuten satser Bowmore stort på aldersbestemte single malt, og det til snille priser.

 

De har litt mindre røyk, men 15 og 10 synes jeg har greit med røyk.

 

Og fatene er gode!

 

12 åringen har faktisk såkalt rancio, olje smak. Det betyr enten litt eldre whisky, eller gode fat.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja den har jeg som tradisjon til jul hvert år. Genial kombo mellom saltsmak røyk og sherrysøt.

 

Bowmore 15 er faktisk den eneste sherryrøyk whisky jeg liker.

Har aldri likt sherrybomber fra Laphroaig og Ardbeg... Men de er None age statements.

 

 

Håper jule tradisjon opprettholdes i år også.

 

Den Bowmore har byttet navn til Bowmore 15 sherry finished. Det er visstnok Oloroso fat.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Bowmore Tempest 10 og Bowmore 12 og Bowmore 15 er gode kjøp i Norge.

 

Tempest varierer fra batch til batch. Merk at det er cask strength.

 

Bowmore og Laphroaig er de eneste jeg vet som vender maltkorn selv når de røyker korn. Resten kjøper bestilt røyket malt fra Port Ellen.

 

Kilchoman gjør også dette, men de er relativt nye.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Bowmore Tempest 10 og Bowmore 12 og Bowmore 15 er gode kjøp i Norge.

 

Tempest varierer fra batch til batch. Merk at det er cask strength.

 

Bowmore og Laphroaig er de eneste jeg vet som vender maltkorn selv når de røyker korn. Resten kjøper bestilt røyket malt fra Port Ellen.

 

Kilchoman gjør også dette, men de er relativt nye.

Bowmore og Laphroaig malter kun en liten del av kornet sitt selv. Resten bestiller de, som de fleste andre.

 

Kilchoman malter selv, som du skriver, og i andre regioner finner vi f.eks Balvenie (malter litt selv) og Springbank (malter alt selv).

Lenke til kommentar

Bowmore og Laphroaig malter kun en liten del av kornet sitt selv. Resten bestiller de, som de fleste andre.

 

Kilchoman malter selv, som du skriver, og i andre regioner finner vi f.eks Balvenie (malter litt selv) og Springbank (malter alt selv).

Det jeg mente at de malter selv på destilleriet.

 

Laphroaig malter noe over 20-30% selv. Og det lille her er grunnen til Laphroaigs hissige kaldrøyk.

 

Bowmore mener jeg huske malter 75% selv, nok også litt av grunnen til Bowmores finbalanserte røyk.

 

Prosent del tar jeg fra hukommelsen, så garanterer ikke dette.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å ringe de flere ganger over en periode, de tar rett og slett ikke telefonen.

Ikke fått svar på mail heller.

Er veldig forskjellig fra ulike importører. Jeg mener jeg fikk lett kontakt med Laphroaig og Prunier, jeg mener å huske at Laphroaig og Johnny Walker er samme importør, men er ikke skråsikker.

 

Jeg fikk en halv Highland Park cask strength fra søs. Den har blitt mye bedre, altså den med ny design.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...