Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller "fort og gæli" som det også heter. Windows har vist feile størrelser på filer i alle år og så vidt jeg ser følger Vista i det samme fotsportet. Jeg har ennå ikke klart å finne en plass å sette opp riktig visning av tall. Windows bryter med alle standarder for visning av tall og prefikser. Skriv heller antall Byte så blir det i hvertfall ikke noe krøll slik det er nå.

6286972[/snapback]

Det vil visst aldri noen sinne bli orden i de begrepene. Bare å innse med en gang. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Når jeg har installert VLC og winamp så har jeg valgt at winamp skal være standard avspiller for musikk og VLC for video, men det åpnes fremdeles i WMP. Må jeg kjøre installeren som administrator for at det skal virke?

 

Jeg vet at jeg kan sette manuelt hvilke filtyper som skal åpnes i hvilke program, men det blir veldig tungvindt å gjøre for alle filtypene isteden for at det gjøres når jeg installerer programmet.

 

edit: Det hjalp ikke å kjøre installeren som administrator. Videoene åpnes fremdeles i WMP.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Okey, sliter skikkelig med å få partisjonert, sjekk tråden min her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=589155&hl=

 

Men kan man ikke vlege å partisjonere under installasojnen av Vista?

Gjorde jo det under XP, men der valgte jeg ingenting, bare standard, slik at det er en stor partisjon...

6288287[/snapback]

Det kan jo være at Vista kan partisjonere hvis du har en hel harddisk du ikke har noe på. Problemet er at den formaterer i samme slengen slik at all eventuell data blir slettet. Dette har jeg ikke prøvd, så du får se om du kan gjøre det. Da må du altså installere fra -bootingen ved å angi DVD-romen din som oppstartsdrev.

Lenke til kommentar

Noen som vet Hvordan RAting systemet er lagt opp, er 1 dårligst.

 

Har en mobile xp-m 2400 som er klokket til 2400MHz 12*210 som gir en rating på 1,7. Er uvant og bruke i forhold til de gamle windows versjonene. Er mange flere menyer og synes det av og til er noe rotete og finne frem. Blir vel bedre når man blir vant til oppsettet.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Hvor stor skal ISO-filene være?

1) x86 (32-bits versjonen) skal være 3,276,952 kB stor.

2) x64 (64-bits versjonen) skal være 4,208,368 KB stor.

Prefiksen her er feil. Rett skal være:

1) x86: 3.355.598.848 Byte

2) x64: 4.309.368.832 Byte

 

Eller ved KiB:

1) x86: 3.276.952 KiB

2) x64: 4.208.368 KiB

Endret av brannslange
Lenke til kommentar

Det finnst som sagt to utgaver av vista.

1) x86 (32-bits versjonen)

2) x64 (64-bits versjonen)

 

Om jeg laster ned x86 så kan jeg brenne den direkte til en dvd, men om jeg laster ned x64 så nekter den å brennes til dvd.

Får beskjed om at det er feil format og at det er en cd som skal brukes :no:

Lenke til kommentar
Det finnst som sagt to utgaver av vista.

1) x86 (32-bits versjonen)

2) x64 (64-bits versjonen)

 

Om jeg laster ned x86 så kan jeg brenne den direkte til en dvd, men om jeg laster ned x64 så nekter den å brennes til dvd.

Får beskjed om at det er feil format og at det er en cd som skal brukes  :no:

6291032[/snapback]

Har du sjekket filstørrelsen på den x64-filen? Dersom du har lastet ned direkte fra en nettleser blir størrelsen ikke riktig.

Lenke til kommentar
Hvor stor skal ISO-filene være?

1) x86 (32-bits versjonen) skal være 3,276,952 kB stor.

2) x64 (64-bits versjonen) skal være 4,208,368 KB stor.

Prefiksen her er feil. Rett skal være:

1) x86: 3.355.598.848 Byte

2) x64: 4.309.368.832 Byte

 

Eller ved KiB:

1) x86: 3.276.952 KiB

2) x64: 4.208.368 KiB

6290936[/snapback]

Jeg har endelig fått lastet ned begge og kan bekrefte at størrelsen er riktig.

 

For ordens skyld forkorter jeg tallet ennå mer:

 

Eller ved MiB:

1) x86: ca 3.200 MiB

2) x64: ca 4.110 MiB

 

Eller ved GiB:

1) x86: ca 3,13 GiB

2) x64: ca 4,01 GiB

 

Merk at x64-fila er akkurat litt over 4GiB. Det betyr at den ikke kan lagres på en partisjon med FAT32 filsystem. Det støtter nemlig bare enkeltfiler inntil 4GiB. Så hvis det er noen som sliter med feilbrenninger av x64-utgaven: Sjekk at partisjonen den ligger på ikke er FAT32. Da er sansynligvis de 13MB av fila borte. Kontroller filstørrelsen.

Lenke til kommentar

Kan noen lage en poll? Jeg tenkte med disse valgene:

 

Hvordan opplever du Vista Beta 2?

 

1) Fikk den installert uten problemer. Vista kjører glatt.

2) Fikk den installert uten problemer. Vista kjører treigt.

3) Fikk den installert, men mangler noen drivere.

4) Fikk ikke installert engang.

Lenke til kommentar

Noen som får kjørt WoW på Vista? Får en melding om at det ikke finner DX9.0c, ogderfor ikke kan kjøre.

 

Ellers har installasjon og brukt vært rimelig smertefritt, fant det meste av drivere til laptoppen min (ASUS A6Ja Q011P) under installasjonen, resten fant det selv på internet.

 

Nettverket er litt småkranglete, det er en maskin på nettet den ikke vil inn på lengre (den har Win2K), men resten funker.

 

Alltid bluescreen etter hvilemodus.

 

IE7+ har et eller annet problem som fører til 404's når jeg poster på forskjellige forum, ellers funker det. (FireFox har 0 problem)

 

DVD-avspilling funker..ikke veldig. bildet blir forvrengt, som med en gammel dårlig DivX. Har ikke lagt inn noen annen dvdspiller ennå (AsusDVD osv.)

 

SlideShow funksjonen fungerer ikke, og det å vise bilder med Photo Gallery Viewer er en treg opplevelse, da det tar en 30-45 sekunder før hvert bilde er skarpt. (har en 3-400 3MP .JPG bilder i mappa. Når jeg åpner bildet er det først uskarp som tåke, deretter er det akkurat som om vista stiller inn fokus på kameraet...)

 

eTrust EZ Antivirus (som er 1 av 2 anbefalte AV for Vista) fungerer stort sett ikke. Neste hver gang jeg starter klarer den ikke å få aktivert real-time scan.

 

Det var det for nå.

 

Liker Vista jeg.

Lenke til kommentar
Etter å ha suttet på Vista en time er XP kjedelig :p

Vista er mer enn bare Aero, og Aero er mer enn bare halvtransparente menyer.  :thumbup:

6291245[/snapback]

 

Utrolig at MS aldri kom med noen flere temaer til XP. Det blåe Hubba-Bubba temaet som er standard er jo helt forferdelig. Heldigvis har noen hos MS lagt ut MCE-temaet til nedlasting. Det heter Royale og er noe av det første jeg installerer på en fersk XP!

 

Edit: Prøvde å legge til fila, men det gikk ikke. (Fra Vista.) Fant det deretter på Softpedia.

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
Etter å ha suttet på Vista en time er XP kjedelig :p

Vista er mer enn bare Aero, og Aero er mer enn bare halvtransparente menyer.  :thumbup:

6291245[/snapback]

 

Utrolig at MS aldri kom med noen flere temaer til XP. Det blåe Hubba-Bubba temaet som er standard er jo helt forferdelig. Heldigvis har noen hos MS lagt ut MCE-temaet til nedlasting. Det heter Royale og er noe av det første jeg installerer på en fersk XP!

6291690[/snapback]

 

Har du en link til Royale temaet?

Lenke til kommentar
Kan noen lage en poll? Jeg tenkte med disse valgene:

 

Hvordan opplever du Vista Beta 2?

 

1) Fikk den installert uten problemer. Vista kjører glatt.

2) Fikk den installert uten problemer. Vista kjører treigt.

3) Fikk den installert, men mangler noen drivere.

4) Fikk ikke installert engang.

6291652[/snapback]

Fikset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...