Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
var det ein funksjon i vista så gjorde at man slapp å restart pcen??

Det er vel mer det at oppdateringer fra MS sjeldnere skal kreve restart pga det som blant annet Nordoelum sa.

6299200[/snapback]

 

Så det gjelder ikkje for installasjon av programer og drivere??

Lenke til kommentar
du bare mounter install now og velger uppgrade og da oppgraderer du XP til Vista eller gjør som meg og legg det inn på en egen partisjon kjører XP og vista kan bytte på det i oppstarten men da kan jeg bruke XP til alt som Vista ikke vil spille/funke med

6297468[/snapback]

 

Upgrade funker nok desverre ikke da jeg har norsk XP og beta 2 bare er engelsk? Så du mener altså at det å lage en ny partisjon på disken vil løse problemer med SATA-driverne (eller kanskje problemer bare er lettere å fikse?)?

6298932[/snapback]

 

 

ok desverre men jeg har da Windows XP Pro Eng versjon

Lenke til kommentar

Etter at jeg installerte vista, vil ikke nettverket i xp fungere (har dualboot, to separate partisjoner). Noen andre som har opplevd dette? Fungerte fint før jeg innstalerte vista.

 

Nå fungerer vista relativt knirkefritt på pcen min, men synes det var såpass merkelig.. Ville ikke trodd at noe fra vista ville påvirke xpinstallasjonen min.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å få installert hverken Daemon Tools eller Alcohol 52 % under Vista. Noen som har en god idé til hvordan jeg kan få løst det, eventuelt vet om andre programmer som gjør samme nytten?

6302464[/snapback]

 

jeg sliter også veldig med dette...kanskje vista er litt FOR sikre :D

Lenke til kommentar
TRENGER HJELP! Jeg presterte å installere vista på C: disken (samme som XP) hvordan fjerner jeg vista uten å reformatere eller miste det jeg hadde på C: disken?? :cry:

6303190[/snapback]

GiPo skal fungere. Det er et program som skal fjerne filer ved oppstart. Prøv det.

 

Jeg bare lurer på om det går virkelig an å installere på C:-partisjonen uten å oppgradere. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på om det går virkelig an å installere på C:-partisjonen uten å oppgradere. :hmm:

6303239[/snapback]

Ja, filene fra den gamle C-partisjonen legger seg i en mappe som heter Windows.old. Jeg gikk ut ifra at jeg skulle kunne boote XP fra Windows.old, men når jeg prøver det får jeg bare en hvit stripe nederst på skjermen. :shrug:

Lenke til kommentar

Ja, filene fra den gamle C-partisjonen legger seg i en mappe som heter Windows.old. Jeg gikk ut ifra at jeg skulle kunne boote XP fra Windows.old, men når jeg prøver det får jeg bare en hvit stripe nederst på skjermen. :shrug:

6303287[/snapback]

 

Tror du må kopiere filene fra Windows.old inn på en fresh XP-install... I hvert fall slik jeg forstod det under innstalleringen (men nå lagde jeg en egen partisjon for Vista i stedet for da...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...