Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Ok:

 

Bevis 1# : Glasset gir en "blurr"-effekt

Bevis 2# : Kun deler av builden er oversatt

Bevis 3# : WMP 11 på norsk med glasseffekt finnes ikke. Før nå. (Finnes kun på XP)

Bevis 4# : Gli-ned effekten går ikke an å fake slik på bildet.

 

norsk045ib.th.jpg

 

Tror du meg nå? :p

6305384[/snapback]

til dere som vil ha noen av disse efektene på xp så finnes dem Vista Transformation Pack 4.0 dette er en beta side

http://www.9down.com/downloads.php?fileid=338

Endret av kvase
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I tillegg er det ikke så mange som er med i denne testen, faktisk un 20 stykker.

Dell_9200:Ikke for å være sjalu eller noe, men hvordan klarte du å bli en av de 20 betatesterne? Du er jo tross alt bare født i 1988. Er veldig nysgjerrig på hvordan du av alle jeg går ut ifra MS vurderte ble valgt.

Lenke til kommentar
I tillegg er det ikke så mange som er med i denne testen, faktisk un 20 stykker.

Dell_9200:Ikke for å være sjalu eller noe, men hvordan klarte du å bli en av de 20 betatesterne? Du er jo tross alt bare født i 1988. Er veldig nysgjerrig på hvordan du av alle jeg går ut ifra MS vurderte ble valgt.

6306471[/snapback]

Vi ble valgt utifra to ting. Jeg kommer meg ikke inn på Gmail nå, men der stod det ivhertfall at folk fra både en MCE test og folk fra Vista News Group ble trukket ut. Jeg har bare vært offisiell tester i et halvt år, men jeg ble altså invitert da jeg meldte min interesse.

 

Men det er ikke så stort da. Skal jo bare gi tilbakemeldinger på oversettelse de har gjort. Tror "frodeste" også er med i den testingen, men han ser ut til å være vekke for tiden.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å få installert hverken Daemon Tools eller Alcohol 52 % under Vista. Noen som har en god idé til hvordan jeg kan få løst det, eventuelt vet om andre programmer som gjør samme nytten?

6302464[/snapback]

Noen som har en god idé? :)

6306494[/snapback]

Det fungerer ikke. Foreløpig er det ingen workaround, men kanskje Daemon Tools lager en Vista-versjon?

 

norsk045ib.th.jpg

 

Jeg kan ikke få til den ''blurr''-effekten med mitt Radeon 9800Pro, ikke sant? Det var litt synd. Skal kjøpe meg en ny PC snart.

6306509[/snapback]

Det finner du lett ut. Ta et bilde av WMP sin nedre kant over en tekst. hvis teksten blir uskarp så har du det aktivert. Jeg vil tro du har det, men du må vise et skjermbilde :)

Lenke til kommentar
Merkelig! Det nyeste betaimaget vil ikke boote på laptopen min. Får beskjed om at den mangler drivere... Kanskje til drevet? Tidligere betaer har bootet helt greit. Var ikke noe galt med disken heller, for den bootet fint på den stasjonære maskinen min.

6300084[/snapback]

Dette har jeg et svar på, så kanskje dette vil hjelpe deg.

Ellers: På denne måten kan dere aktivere Vista sin boot-screen.

 

Denne oppskriften kan du også ta med deg i første post Dell_9200 :)

Lenke til kommentar
Dette har jeg et svar på, så kanskje dette vil hjelpe deg.

Ellers: På denne måten kan dere aktivere Vista sin boot-screen.

 

Denne oppskriften kan du også ta med deg i første post Dell_9200 :)

6306924[/snapback]

Huh? Det der er bare et svar på hvordan man får vist bootskjermen istedenfor en svart skjerm. Det hjelper ikke neitakks problem.

Lenke til kommentar
Kanskje det vil hjelpe han?

6307087[/snapback]

Nei, det du viser til er bare en alternativ bootscreen, problemet til "neitakK" er at han ikke får bootet fra DVDen ved restart.

 

Neitakk: Har du prøvd å bruke Daemon Tools i XP og installere Vista fra XP?

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes drivere til Realtek AC'97? Problemet er at den grønne utgangen til høytalerne mine ikke funker. Altså den på hovedkortet. Så på XP har jeg alltid byttet hvilken utgang jeg vil plugge høytalerne i, man kan det med Realtek AC'97 driverne.

 

Bruker x64. Beta 2 selfølgelig. :)

Lenke til kommentar

Har XP og Vista installert på hver sin disk, og kunne tenke meg å ta ut disken med XP for en stund (bare gummioppheng til en HDD).

Prøvde dette i stad, men da ville ikke Vista boote. Står bare noe sånt som at jeg skal sette inn riktig oppstartsdisk.

Tenkte at jeg skulle prøve å fikse på dette med system recovery fra DVDen, men den fant ikke disken/systemet selv om jeg installerte driverne som skal til fra disket.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Edit: Leif

Endret av Eivinde
Lenke til kommentar

Ja, den disken du tok ut, har nok Master Boot Recorden din (MBR)

 

format /mbr eller.no trur eg skal fikse den biffen.

 

 

Bruker dere Windows Vista i deres daglige liv? Fungerer den bra nok til det?

Kordan er det med dualboot? Eg har nemlig ein partisjon på 30gb til dette formålet, teste andre OS...

 

 

Frister å legge inn, la inn på ein test disk på jobben og blei litt imponert faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...