Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

[...]

 

EDIT: Og det å partisjonere tok sin tid :p Og var vanskelig å finne et gratis program som gjorde det  :no:

6292202[/snapback]

Hvilket program endte du opp med å bruke?

 

(Litt OT... :ermm: )

6293427[/snapback]

Var Partition Magic 2005, som fulgte med HjemmePC nr3 i år, og ligger derfor på CDnett.no

Tror man kan laste det andre plasser, man skal are registrere eg en plass, men hvor husker jeg kke.

 

EDIT: Redigerte litt :tease:

Endret av matsemann1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... lasta ned 64-bits fila... den ser ut til å være tom... Har brent det som er (4GB) på en DVD, men den leses ikke i oppstarten.. hva gjør jeg galt?

 

Eller for å si det sånn: hvilke filer skal være synlige?

Endret av Diff
Lenke til kommentar
Hvorfor brenner folk det på en DVD? Jeg åpnet bare ISO-filen med Deamon Tools, og verre var det ikke. :shrug:

 

Hvor finner jeg muligheten for å teste systemet mitt mot Vistas maskinvarekrav? Tenker på den som gir poeng fra 1-6 eller noe slikt.

6295556[/snapback]

Mener du et program som benchmark?

Lenke til kommentar
Mener du et program som benchmark?

6295585[/snapback]

På en måte, ja. Tenker på det som skal være integrert i Windows Vista.

 

Edit: Fant det ut. Fant det under Control Panel > Performance Rating and Tools.

 

Hvorfor brenner folk det på en DVD?
For å kunne installere :roll:

6295587[/snapback]

Som jeg skrev, jeg mountet ISO-filen med Daemon Tools, og det var alt som trengtes. Sitter selv her på Vista, og DVD-brenneren er ikke engang koblet i. Det er så latterlig mye enklere enn å styre med å brenne en DVD.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Som jeg skrev, jeg mountet ISO-filen med Daemon Tools, og det var alt som trengtes. Sitter selv her på Vista, og DVD-brenneren er ikke engang koblet i. Det er så latterlig mye enklere enn å styre med å brenne en DVD.

6295589[/snapback]

Jeg brente ut fordi jeg skulle ha x64 verisionen. x86 derimot, skjønner ikke hvorfor jeg heller :ermm:
Lenke til kommentar
Åssen funker det når man mounter det? Laster den da inn alle filene den trenger til innstallasjonen i det første røsket før maskinen restarter? Slik at man ikke trenger å ha den mounta etter restart mener jeg?

6296614[/snapback]

Ja.

 

UAC: Hva var det jeg sa? UAC gjennomgår fortsatt store forandringer;

 

http://www.betanews.com/article/Vista_Acco...ined/1150139864

 

Heldigvis ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet om SATA Promise 378 er støttet i Vista Beta 2? Tenkte å innstallere det på den stasjonære, men ble litt usikker under installasjonen og leste at flere hadde problemer med SATA. Får startet innstallasjonen helt fint, men den sier at den mangler drivere for SATA-greiene og da regner jeg med at det ikke funker? Noen som har prøvd dette? (avsluttet selv innstallasjonen etter å ha lest litt rundt, men fant bare gamle innlegg for tidligere releaser, så lurte på om noen vet om dette funker)

Lenke til kommentar
du bare mounter install now og velger uppgrade og da oppgraderer du XP til Vista eller gjør som meg og legg det inn på en egen partisjon kjører XP og vista kan bytte på det i oppstarten men da kan jeg bruke XP til alt som Vista ikke vil spille/funke med

6297468[/snapback]

 

Upgrade funker nok desverre ikke da jeg har norsk XP og beta 2 bare er engelsk? Så du mener altså at det å lage en ny partisjon på disken vil løse problemer med SATA-driverne (eller kanskje problemer bare er lettere å fikse?)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...