Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter tre dager med Vista kan jeg ikke akkurat si jeg er overbevist. De har riktignok kommet langt på vei men det som jeg faen meg ikke skjønner er hvorfor de vil "jåle" til windows så jævlig. Selv liker jeg "Windows Classic" temaet, og skrur av alle animasjoner, skygger og annet dill-dall. Man skulle faktisk tro at designet til Vista var en blanding av noe homsepatruljen og beatles hadde laget på full syretripp.

 

:hmm:

 

Starta med å oppgradere XPen min. Det fungerte IKKE veldig bra (noe jeg ikke hadde regna med ;D). Så kjørte jeg en clean installasjon, det gikk helt knirkefritt.

 

Alt fungerte forsåvidt greit, måtte skrive om noen xp .inf filer for å få innstallert noe av hardwaren. Men etterhvert viste det seg at Vista egentlig ikke er glad i NOE gammel programvare, særlig ikke spill, men heller ikke vanlige nytteprogrammer.

 

Tilslutt la jeg inn XP igjen og håper det kommer en litt mere usminka utgave Vista også til oss som ikke elsker boaer, paljetter, fjær og masse unødvendige animasjoner.

Lenke til kommentar

Beklager killerost, men å klage på designet til Vista er litt teit. Designet er jo det som nå kommer til å bli optimalisert. Liker du det ikke kan du installere andre skins, eventuelt slå av effektene. Jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener med "jåleeffekter". Designet er svart, animasjonene er det ikke så mange av. Jeg kan nevne de på en hånd:

 

- Minimering/åpning/lukking

- Forhåndsvisning av vinduer (kan slås av ved et enkelt klikk)

- Flip3d, aktiveres ved windowstast + tab.

- Preview pane, oppned V

 

Jeg skjønner ikke hvilken av disse som er irriterendes eller unyttig. Du må forklare hvorfor. Du må forklare akkurat hva som gjør Windows Vista jålete.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Tilslutt la jeg inn XP igjen og håper det kommer en litt mere usminka utgave Vista også til oss som ikke elsker boaer, paljetter, fjær og masse unødvendige animasjoner.

6284991[/snapback]

Sa du ikke nettopp at du fant et theme du likte, da er vel det løst? At noen ikke vil ha fancy grafikk betyr vel ikke at utviklingen skal stoppe opp. Dagens lille tips fra undertegnede blir da å holde deg unna Mac OS X, som er det eneste OSet jeg vet om som grafisk sett har en del til felles med Windows Vista.

Lenke til kommentar
Vet noen om Vista BETA2 64bit drivere til Linlsys Wireless-G PCI Adapter.

6285185[/snapback]

Har du prøvd Windows Update? Du MÅ åpne den for å finne ut om det er TILGJENGELIGE nedlastinger for din maskin.

 

Ellers så kan du prøve denne:

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c...FVisitorWrapper

6285235[/snapback]

 

Ja jeg har prøvd det men den fungerte ikke og de var ingen tiljengelige oppdateringer på Windows Update.

Lenke til kommentar
Ja jeg har prøvd det men den fungerte ikke og de var ingen tiljengelige oppdateringer på Windows Update.

6285286[/snapback]

Jeg har selvfølgelig ikke maskinen framfor meg, men du kan starte Device Manager og se om den enheten ligger som et spørsmåltegn. Da oppdaterer/installerer du driveren fra Windows XP-partisjonen din. Dette fungerte på et trådløst nettverksadapter jeg installerte på en annen maskin.

Lenke til kommentar

Jeg føler det slik at jeg ikke helt har fått skikkelig svar på spørsmålet mitt. Det lyder som følger:

 

Jeg har en skitdårlig data, en fra 1999 eller der omkring. 4 - 500 MHz, minimalt med RAM. Går det ann å installere Windows Vista Beta på den og kjøre det plettfritt?

Lenke til kommentar
Jeg føler det slik at jeg ikke helt har fått skikkelig svar på spørsmålet mitt. Det lyder som følger:

 

Jeg har en skitdårlig data, en fra 1999 eller der omkring. 4 - 500 MHz, minimalt med RAM. Går det ann å installere Windows Vista Beta på den og kjøre det plettfritt?

6285457[/snapback]

Nei.

Lenke til kommentar
jeg prøvde det du sa men som du ser på bildet nedenfor så står det ikke et spørsmølstegn, men et utropstegn.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

linksyswirelessgpciadapter16ja.png

6285451[/snapback]

Jeg har ikke noen løsning på problemet ditt ennå, men ansvaret ligger helt og holdent på Linksys. Jeg får håpe navnebroren min får Beta 2 drivere snart.

 

Her er forøvrig en liste over spill og programmer som visstnok skal fungere i Vista:

http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Wind...patibility_List

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...