Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Hvis jeg starter installasjon av Vista fra XP, vil Vista da låne S-ATA driveren fra XP?

Lurer fordi sist jeg prøvde det, endte jeg opp med å måtte installere XP på nytt, og det vil jeg helst unngå.

6280669[/snapback]

Stopper den deg fra å installere Vista eller står det bare at den mangler? Installér Vista på en egen partisjon og dualboot, hvis det ikke fungerer sletter/formaterer du Vista-partisjonen uten å måtte reinstallere XP :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laster Vista nå. Har i førsteomgang tenkt å legge det inn på laptopen:

 

AMD Athlon Mobile 3400+

512MB (Ram)

Radeon 9700 Mobility 128MB

 

Vil vista suge ut maskinktaften, en kompis av meg har instalert VISAT på en Centrino laptop og CPU`en er konstant på 100% selv når han kun kommuniserer med meg via MSN :D

 

Vet at ramen er det lite av på laptopen, 2GB er underveis snart håper jeg :D

Lenke til kommentar
Ja gratulere, 512 ram;O Har 1 gb her og det er nesten borte. Gleder meg til oppstart av tunge programmer som adobe og autocad....møkka os. :!:

6280945[/snapback]

Det får du lov til å si. Jeg sier touché med disse argumentene:

 

1) Beta

2) Ram'en vil selvfølgelig bli tilgjengelig ved bruk av programmer som trenger systemressurser.

Lenke til kommentar

1) Beta

2) Ram'en vil selvfølgelig bli tilgjengelig ved bruk av programmer som trenger systemressurser.

 

 

 

1. joa, men om de ikke er ferdig med grunnsystemet nå så sliter dem vel;P

 

2, Mja, dvs, at hdd`en må benyttes...altså hele greia går saktere?

Lenke til kommentar
1) Beta

2) Ram'en vil selvfølgelig bli tilgjengelig ved bruk av programmer som trenger systemressurser.

 

 

 

1. joa, men om de ikke er ferdig med grunnsystemet nå så sliter dem vel;P

 

2, Mja, dvs, at hdd`en må benyttes...altså hele greia går saktere?

6281017[/snapback]

1. WTF? Jeg snakker om at betaversjoner ikke er OPTIMALISERT enda! Det trodde jeg du visste.

 

2. Hva? :ermm:

Lenke til kommentar
Laster Vista nå. Har i førsteomgang tenkt å legge det inn på laptopen:

 

AMD Athlon Mobile 3400+

512MB (Ram)

Radeon 9700 Mobility 128MB

 

Vil vista suge ut maskinktaften, en kompis av meg har instalert VISAT på en Centrino laptop og CPU`en er konstant på 100% selv når han kun kommuniserer med meg via MSN :D

 

Vet at ramen er det lite av på laptopen, 2GB er underveis snart håper jeg :D

6280934[/snapback]

Da må det være noe galt med programvaren til kameraten din. Jeg hadde tidligere en eller annen bug som gjorde at MSN Messenger brukte nesten 100% CPU (Athlon64 X2 3800+). Det ordnet seg etter at jeg avinnstallerte MSN Messenger og la inn Jabber. (Det er forresten et glimrende program uten alt det overflødige dillet som MSN Messenger har)

 

Angående oppsettet ditt så tror jeg det skal fungere fint selv om det kanskje kan gå tregt med mange programmer oppe. Vistas nye minnebuffersystem (i ram) vil ikke komme til sitt rette så oppstart av programmer vil trolig skje med samme hastighet som Win XP. Men du kan hjelpe litt på om du setter inn et minnekort i minnekortleseren og lar windows Vista bruke det som harddiskbuffer for systemfiler. Jeg har selv et ganske raskt 1GiB SD minnekort med 150x (ca 22MB/s les og skriv) som brukes som harddiskbuffer. Men på sikt kan det nok lønne seg å oppgradere til 1 eller 2GiB (PC3200 CL2 SODIMM) og 7200rpm harddisk for å forlenge levetida på PCen betraktelig. Skjermkortet ditt er jo akkurat nok til å kjøre Vistas Aero på grunn av DirectX9 så det er jo heldig at du valgte et så bra skjermkort når du kjøpte PC.

 

Kan noen fortelle meg hvordan jeg aktiverer 3dvisning av vinduene?

6280938[/snapback]

Jeg er ikke sikker men tror du går inn i egenskaper for skjerm og velger utseende og under "stil" så velger du "Aero". Men merk at dette valget finnes kun dersom du har et skjermkort som støtter DirectX 9 og har driveren innstallert.

Lenke til kommentar
Stopper den deg fra å installere Vista eller står det bare at den mangler? Installér Vista på en egen partisjon og dualboot, hvis det ikke fungerer sletter/formaterer du Vista-partisjonen uten å måtte reinstallere XP :)
Problemet er (som jeg har gjentatt flere ganger) er at Når jeg prøver å installere vista(Booter DVD) så "finner" ikke Vista noen S-ATA driver på verken Floppy eller CD. Derfor lurte jeg på om det går bra å starte installasjonen i XP(som har driver, og disken blir funnet av Vista-install), og at Vista da ikek blir forvirret etter første re-install, og da gjør så jeg ikke får boota XP heller.
Lenke til kommentar
Alt funker supert hos meg,

alle driver og alt :w00t:

 

Bare et lite problem med Internet Explorer, hver gang jeg starter den så blir det (Not Responding) og den klikker, så jeg ender opp med å bruke FireFox...

 

Har noen det samma problemet, hva skal jeg gjøre for å fikse det?

6278838[/snapback]

Programmer.no skrev i sin tid en artikkel om IE7 Beta. Det er som vi vet en del bugs/feil med denne versjonen. Bytt til en annen nettleser, enten FireFox eller Opera.

Det som er problemet, er at det er en beta. Beta prøves på eget ansvar og kan (i de fleste situasjoner så gjør det dèt) føre til ustablilitet.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvordan jeg aktiverer 3dvisning av vinduene?

6280938[/snapback]

Jeg er ikke sikker men tror du går inn i egenskaper for skjerm og velger utseende og under "stil" så velger du "Aero". Men merk at dette valget finnes kun dersom du har et skjermkort som støtter DirectX 9 og har driveren innstallert.

6281067[/snapback]

hold inne windows tasten og trykk på tab

Endret av micke090
Lenke til kommentar
La PCen stå i en time eller to, så restarter du den en eller to ganger. Vista er akkurat som en nykjøpt motor :p

6280242[/snapback]

Lot maskina stå på i 6+ timer. Hjalp ikke :mad:

 

Fikla litt med forskjellige ting og endra theme til windows classic. Voila! 0% cpu. Skifta tilbake til Windows Vista theme. Fortsatt 0% cpu.

 

Må gjøre dette etter hver restart også, men beta er beta :!:

Lenke til kommentar
Dette problemet har jeg også etter en full formetering av C:\

 

Hva kan jeg gjøre?

6279408[/snapback]

Du har lovlig kopi av XP sant? Har du prøvd å brenne ISO-filen ut på DVD og installere ved booting fra DVDen? Det kan fungere. Et spørsmål til, installerer du Vista som en oppgradering på XP? Det er isåfall ikke lurt.

 

Delvis OT: Noen som får til å installere Daemon >Tools eller Alcohol 120% i Vista Beta2? Hos meg sier den bare at den må starte maskinen på nytt om og om og om igjen...

Og hvordan slår jeg eventuelt av den "user-level-spørre-om-tillatelse-til-alt-mulig-beskyttelsen"?

6279422[/snapback]

Virtualiseringsprogramvare fungerer ikke i Vista Beta 2. Jeg har prøvd Daemon Tools før, og helt til build 5381 gikk det an. Nå går det dessverre ikke.

 

Hva skal jeg gjøre ? Må jeg formatere?

6279514[/snapback]

Kan du vise skjermbilde av Partition Magic som kjører på din maskin?

6279628[/snapback]

 

Har versjon 8!

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvordan jeg aktiverer 3dvisning av vinduene?

6280938[/snapback]

Det finnes ingen aktivering av det. Den aktiveres hvis grafikkortet ditt støtter det, noe som ikke ser ut til å være tilfelle ;)

6281010[/snapback]

 

"windowstast" + tab... :thumbup:

 

 

Edit : obs..var nok svart på ja...

Endret av Silver2k
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvordan jeg aktiverer 3dvisning av vinduene?

6280938[/snapback]

Det finnes ingen aktivering av det. Den aktiveres hvis grafikkortet ditt støtter det, noe som ikke ser ut til å være tilfelle ;)

6281010[/snapback]

 

"windowstast" + tab... :thumbup:

 

 

Edit : obs..var nok svart på ja...

6282766[/snapback]

 

Var bare 20minuter før deg da :tease: Vista er ganske pent må jeg si. Skjønner ikke deg med cpu problemet, her ligger cpu bruk på rundt 13% med musikk på (3500+)

 

EDIT: Noen som vet om Grisoft har tenkt til å slippe AVG Free edition som virker med vista?

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvordan jeg aktiverer 3dvisning av vinduene?

6280938[/snapback]

Jeg er ikke sikker men tror du går inn i egenskaper for skjerm og velger utseende og under "stil" så velger du "Aero". Men merk at dette valget finnes kun dersom du har et skjermkort som støtter DirectX 9 og har driveren innstallert.

6281067[/snapback]

hold inne windows tasten og trykk på tab

6282691[/snapback]

 

 

Husker på den forrige Builden jeg prøvde så var det ikon blandt quicklaunch ikonene man kunne trykke på for å få 3dvisning... (akkurat som man trykker på desktop ikonet for å minimere alle vinduene og komme rett til skrivebordet lissom).. er det mulig å få til dette i Beta2 også? Syntes det var veldig kjekt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...