Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Windows.old er en backup av den versjonen av windows som før lå på maskinen. Har vel vært sånn siden DOS-dagene. Kan huske jeg ikke turte å slett dos.old  :hmm:

SBS: Hva godt skulle det gjøre? det viktige ligger jo i 'Documents & Settings'

6304259[/snapback]

 

Så vidt jeg forstod av det som sto under innstallasjonen så er også documents and settings lagt i Windows.old. Var en del andre ting også, men husker ikke akkurat hva.

Lenke til kommentar
Tror fortsatt det bare er et veldig forseggjort theme til XP...

MS gidder nok ikke oversette en beta til noe annet enn de aller største språkene.

6305307[/snapback]

Dette er en privat norsk beta. Greit nok at du ikke tror meg, men hvis du ser nøye på bildene jeg har gitt deg så har de en "blure"-effekt som du ikke får på XP. Jeg kan love deg at det ikke er XP, og jeg kan love deg at dette er MS Norge som trenger feedback på oversettelsen. Kunne ha gitt deg mailen fra dem, men det føler jeg er å bryte tilliten til oss testere. I tillegg er det ikke så mange som er med i denne testen, faktisk kun 20 stykker.

 

Bare si hvor jeg skal ta screenshot av du hvis du ikke tror meg. ;)

 

Et bevis til: Ikke alt er oversatt heller, i tillegg er Japansk, Tysk og Engelsk de eneste versjonene som er FERDIG lokalisert. Det er ikke tilfelle med den norske betaen.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Er jo alltid en mulighet for at jeg tar feil da. Absolutt ikke første gangen det skjer i alle fall, men jeg vet du har litt skills i å modifisere utseendet til XP, og jeg har selv vært inne på tanken om å poste en screenshot fra et tungt modifisert XP-oppsett i denne tråden for å se om noen fersket meg...

 

Edit: En litt annen ting: HVIS det nå er sånn at du har fått klårne i en norsk beta av Vista, har du da mulighet til å teste om mediesenterfunksjonen der fungerer mot xbox 360? får det nemlig ikke til å funke med den internasjonale betaen...

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar

Ok:

 

Bevis 1# : Glasset gir en "blurr"-effekt

Bevis 2# : Kun deler av builden er oversatt

Bevis 3# : WMP 11 på norsk med glasseffekt finnes ikke. Før nå. (Finnes kun på XP)

Bevis 4# : Gli-ned effekten går ikke an å fake slik på bildet.

 

norsk045ib.th.jpg

 

Tror du meg nå? :p

Lenke til kommentar
Edit: En litt annen ting: HVIS det nå er sånn at du har fått klårne i en norsk beta av Vista, har du da mulighet til å teste om mediesenterfunksjonen der fungerer mot xbox 360? får det nemlig ikke til å funke med den internasjonale betaen...

6305357[/snapback]

Jeg kjenner ingen som har xbox 360 dessverre, men skulle tro at den gjør det ja. xBox'er fra USA fungerer visst uten problemer med Vista Beta 2 som er på Engelsk.

 

norsk050mt.th.jpg

Lenke til kommentar
,14/06-2006 : 10:48]
Tror fortsatt det bare er et veldig forseggjort theme til XP...

MS gidder nok ikke oversette en beta til noe annet enn de aller største språkene.

6305307[/snapback]

MS overseter noko til 85% - 95% av språka i verden.

6305329[/snapback]

Det spørs hvordan du måler. Det finnes ufattlig mange bittesmå språk som Microsoft ikke oversetter til så hvis du regner med antall språk så lager de neppe egne versjoner til mer enn 1% av språkene. Men hvis du regner andel av verdens befolkning som forstår minst ett av språkene MS har oversatt til så kan det sikkert stemme med 85-95%. (Forutsatt at Windows finnes på mandarin)

 

Bare for å ta et nærliggende eksempel: Nordsamisk har ca 60-65.000 brukere, men det finnes ingen samisk Windows. Nordsamisk er det største av de ca 10 samiske språkene. Nå er det sikkert noen som vil si at det ville blitt for mye jobb for MS å oversette til så små språk, men tilsvarende oversettinger er faktisk gjort av langt mindre selskaper enn MS. Faktisk finnes det en håndfull Linux-distroer på nordsamisk.

 

Dette med fokus på de store kundegruppene og neglisjering av de små er en bedriftskultur som står sterkt hos MS. Selv det katalanske språket med et par millioner brukere er neglisjert av MS angiveldig fordi det ligger så nært vanlig spansk at de kan bruke det i stedet for og fordi det finnes så mange flere brukere av vanlig spansk. Baskersk er vist også neglisjert.

Lenke til kommentar
Windows.old er en backup av den versjonen av windows som før lå på maskinen. Har vel vært sånn siden DOS-dagene. Kan huske jeg ikke turte å slett dos.old  :hmm:

SBS: Hva godt skulle det gjøre? det viktige ligger jo i 'Documents & Settings'

6304259[/snapback]

 

Så vidt jeg forstod av det som sto under innstallasjonen så er også documents and settings lagt i Windows.old. Var en del andre ting også, men husker ikke akkurat hva.

6304283[/snapback]

ALT på den gamle C-disken er lagt i Windows.old.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...