Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lest noen plasser at det er mulig å sette inn en minnebrikke i usb porten for å få mer ram på pc'en.

Så derfor lurte jeg på om det er mulig for meg å bruke min MP3 spiller på 5 gb, for å få mere ram? Er det mulig i beta versjonen?

6277111[/snapback]

Det er mulig. Jeg tester det med et raskt (150x) 1GiB SD minnekort men synes ikke det ga noen merkbar forskjell.

 

Men vær obs på at hele hensikten med dette er at man får et slags cacheminne som skal gi vesentlig raskere aksess til dll-filer enn harddisken. Siden mp3-spilleren din er på 5GB så betyr det at den er basert på harddisk. En 1" harddisk med sansynligvis 3600rpm og veldig mye tregere aksess enn vanlige 7200rpm harddisker. Hvis du bruker den som ekstra minne så vil faktisk ytelsen gå NED. (om det er mye eller lite ned får du bare prøve deg frem til, om det er noen vits å prøve i det hele tatt)

6277208[/snapback]

 

Ok. Så det er ikke mulig å bruke den da...

Litt dumt...

Håpet litt på 7 giga minne her nå :p

Men jaja...

Lenke til kommentar

Noen som også opplever problemer med ikke å få installert Macromedia Flash 8.0?

Og enventuelt har tips til hvordan det kan løses.

Hw.no er ikke helt det samme uten.. :innocent:

 

En annen ting jeg syns er merkelig er minnebruken i vista. Ligger på rundt 1,15GB :ermm:

Noen som kjenner seg igjen?

 

Avast funker fint her.

Endret av Onkel_Reisende_Mac
Lenke til kommentar

ZeRyZoN: Selv om det hadde vært flashminne så hadde det ikke blitt det samme som ram. Flash er veldig mye tregere enn ram på både aksesstid og overføringshastighet så det vil ikke bli behandlet som ram av windows heller. Flash vil behandles som en ekstra harddisk-cache.

Lenke til kommentar

Jeg har to problemer med å innstallere vista.

 

Nr 1 er at med en gang selve innstalleringen begynner kommer det opp et vindu som sier at jeg mangler en driver til raidkontrolleren "D347PRT SCSI controller". Har prøvd å oppdatere driveren siden jeg faktisk hadde en driver til kontrolleren, men det gjorde ikke noen forskjell

Det går ann å trykke ignorer, så jeg gjorde det.

 

2. Innstallasjonen starta og gikk fint ivei. Men etter at maskina restarta og innstallasjonen skulle til å fortsette (uten at xp var bootet. bruker deamon tools.) kom det opp beskjed om at den ikke fikk til å loade imagene (eller noe sånt).

Har dette noe med problem nr 1? Noen som har opplevd noe lignende??!?

 

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Hvilke antivirus er det som funker med vista?

 

jeg har nod32 v2.51.26, men fikk feilmelding da jeg prøvde å innstallere det.

6277212[/snapback]

 

Symantec AntiVirus Corporate Edition v.10.1 funker fint hos meg...

6277786[/snapback]

 

Microsoft har noen gratis anbefalinger her :http://www.microsoft.com/athome/security/viruses/wsc/en-us/windowsvistabeta2.mspx

 

CA Funker fint for meg :)

Lenke til kommentar
Thank you for your interest in Windows Vista Beta 2.

 

We are currently experiencing a high level of demand and cannot process your request at this time.

 

Please check back later for availability. We apologize for any inconvenience.

Jadda..

Noen andre lenker? Eventuelt lovlige torrents?

Lenke til kommentar

Når jeg bruker Vista så klikker PCen min hele tiden omtrent. Den klikker etter at jeg har vært litt på nettet med Opera, etter at jeg har spillt av musikk en liten stund i Winamp eller WMP eller bare når jeg holder på litt i Windows Explorer. Jeg har både fått bluescreen, at PCen klikker så det ikke går ann å gjøre noe og plutselig restart uten at jeg vil det. Er det noe galt med Vistaen min eller PCen min? Kanskje PCen min er får dårlig, men da burde det vel bare gå treigere?

 

edit: Vista sier nå at det er en driver som lager problemene, men den vet ikke hvilken driver.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Thank you for your interest in Windows Vista Beta 2.

 

We are currently experiencing a high level of demand and cannot process your request at this time.

 

Please check back later for availability. We apologize for any inconvenience.

Jadda..

Noen andre lenker? Eventuelt lovlige torrents?

6277955[/snapback]

 

 

Jeg hadde problemer med å få X-Fi kortet til å virke, men så brukte jeg noen beta XP drivere. Da funket det, men dessverre så får jeg ike installert kontrollpanelet, så det går jo ikke å skifte modus. Ett annet problem er hvis jeg prøver å kjøre to skjermer så forsvinner bildet på begge, den ene skjermen blir bare svart. Det er noe krøll med de driverene også (Nvidia 7900 GTX) Nei det er nok bare å sette seg ned og vente på RC1 :)

Lenke til kommentar
Thank you for your interest in Windows Vista Beta 2.

 

We are currently experiencing a high level of demand and cannot process your request at this time.

 

Please check back later for availability. We apologize for any inconvenience.

Jadda..

Noen andre lenker? Eventuelt lovlige torrents?

6277955[/snapback]

 

 

Jeg hadde problemer med å få X-Fi kortet til å virke, men så brukte jeg noen beta XP drivere. Da funket det, men dessverre så får jeg ike installert kontrollpanelet, så det går jo ikke å skifte modus. Ett annet problem er hvis jeg prøver å kjøre to skjermer så forsvinner bildet på begge, den ene skjermen blir bare svart. Det er noe krøll med de driverene også (Nvidia 7900 GTX) Nei det er nok bare å sette seg ned og vente på RC1 :)

6278375[/snapback]

Høh, quota du rett nå? Jeg har iallefall ikke hadd problemer med den tidligere builden jeg lasta ned. Og hva mener du med med å installere kontrollpanelet? Det er da der fra før?

Lenke til kommentar

Alt funker supert hos meg,

alle driver og alt :w00t:

 

Bare et lite problem med Internet Explorer, hver gang jeg starter den så blir det (Not Responding) og den klikker, så jeg ender opp med å bruke FireFox...

 

Har noen det samma problemet, hva skal jeg gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar
Ettersom det virker som den andre tråden dør ut så prøver jeg her...

 

Når cd'en booter får jeg beskjed om at winload.exe er slettet eller er korrupt.

 

Filen det gjelder: \windows\system32\winload.exe

 

Jeg har hatt StyleXP innstalert før og litt slikt, kan det ha noe og si? Alt sånt er slettet, så kan jeg laste ned den fila et sted eller hvordan få dette i orden?

6273869[/snapback]

Dette problemet har jeg også etter en full formetering av C:\

 

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...