Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Ok, men hvordan går jeg frem da? For jeg kan vel da ikke bruke Time Machine for å reinstallere og legge tilbake det jeg ønsker etterpå? Vet du har skrevet en del om dette tidligere i tråden men klarte ikke å finne det, kanskje du har en god link med forklaring på en fornuftig fremgangsmåte?

 

Jeg har regelrett gitt f. i det time machine tidligere har ordnet for meg. Det av bilder/film etxc. jeg ønske ta vare på hadde jeg på den ekstra HDD`en i maskinen. Har tatt bort DVD-rommen til fordel for mere lagring, hvem bruker vel disc-drevet om dagen likevel.

 

Det kjappeste er jo å opprette en USB pinne med nyeste Mac OS x versjon på, og installere via denne. Hvordan stiller det seg med HDD/SSD i din maskin?

 

En liten how-to om det skulle være nødvendig:

 

http://macs.about.com/od/MountainLion/ss/How-To-Perform-A-Clean-Install-Of-Os-X-Mountain-Lion-On-A-Startup-Drive.htm

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har regelrett gitt f. i det time machine tidligere har ordnet for meg. Det av bilder/film etxc. jeg ønske ta vare på hadde jeg på den ekstra HDD`en i maskinen. Har tatt bort DVD-rommen til fordel for mere lagring, hvem bruker vel disc-drevet om dagen likevel.

 

Det kjappeste er jo å opprette en USB pinne med nyeste Mac OS x versjon på, og installere via denne. Hvordan stiller det seg med HDD/SSD i din maskin?

 

En liten how-to om det skulle være nødvendig:

 

http://macs.about.co...artup-Drive.htm

 

Har en ledig ekstern harddisk jeg har tenkt å bruke til backup senere så bruker nok den nå for clean install. Synes det som sto beskrevet her virket greit (bortsett fra at jeg bruker Lion Discmaker).

 

Driter egentlig i det Time Machine fikser jeg og bortsett fra noen få ting som til gjengjeld er veldig viktige for meg. Jeg har et godt organisert iTunes-bibliotek jeg ikke vil kødde med og jeg har et Aperture-bibliotek som ikke under noen omstendighet kan fuckes opp. De to er kritiske. I tillegg har jeg to-fire program jeg gjerne kunne tenkt meg å beholde alt av innstillinger i, resten gir jeg beng i.

 

Driver og kjører Time Machine backup nå, det må jo ta vare på Aperture og iTunes ihvertfall, så får jeg se hvordan det går med resten.

Lenke til kommentar

Jeg har to eksterne harddisker som er brukt med Windows. Er det enkelt å få brukt det som ligger på den og bruke den videre med en mac?

 

Det spørs hvordan de er formatert.

 

Ang spørsmålet ditt på den forrige siden er jeg enig med han som svarte deg, ingen grunn til å vente. Kan ikke helt se hvilke hardwaremessige endringer på en mba som er viktige nå som det er kommet oppgraderingsmuligheter på ram.

Lenke til kommentar

Skal jeg tørre å kjøpe:

 

Macbook Air 13" fra 2008 (late) Intel core 2 duo 1,8 GHz, 64 GB SSD Flash, 2 GB Ram. Vet ikke hva problemet er. Det kommer hvit skjerm når jeg skrur den på, og "chime" lyden.

 

For 2k?

Ser at det er en lett fiks for dette, skifte harddisken?

Lenke til kommentar

Hvis den lager den typiske "wall-e" oppstartslyden, betyr vel det at den faktisk poster som den skal, og det er noe som gjør at den ikke booter (correct me if I am wrong).

 

Defekt installasjon eller hardware...? Hvor lett er det å skifte lagringsmedie i denne? Den duger vel uansett ikke til så mye mer enn enkel nettsurfing, den maskinen der...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

noen tips på hvordan jeg kan jeg få overført innhold fra en I enhet i nye itunes? greide det lett med den gamle versjonen av itunes, men får det ikke til i nåværende utgave

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...