Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva endrer jeg der av det jeg skrev på forrige side?

 

Ingen som har svar på det jeg skrev? :)

 

Jeg har også et lite spørsmål til. Eller 2.

Hva må jeg trykke på Windows tastaturet for å markere alt, f.eks tekst? På Windows var det CTRL + A hvis jeg husker rett.

 

Og hva for å kopiere? CTRL + C funker ikke.

Lenke til kommentar

Hva endrer jeg der av det jeg skrev på forrige side?

 

Ingen som har svar på det jeg skrev? :)

 

Jeg har også et lite spørsmål til. Eller 2.

Hva må jeg trykke på Windows tastaturet for å markere alt, f.eks tekst? På Windows var det CTRL + A hvis jeg husker rett.

 

Og hva for å kopiere? CTRL + C funker ikke.

 

Bruk "cmd"-knappen i stedet for "ctrl". Ellers er alt som før. Krøllalfa finner du på stjernetegnet til høyre for æ.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Thank you :)

 

Hva slags nettleser anbefaler dere? Sitter atm på Safari, men har brukt Firefox hele tiden på Windows.

 

 

Og forresten, jeg trenger noen forslag. Jeg har et tastatur og en mus - en Windows maskin og en Mac, og to skjermer. Jeg har nå prøvd så og si alle programvarene som lar meg dele tastatur og mus på begge maskinene (skjermene sammen) men ingen fungerer noe særlig bra. Hva skal jeg gjøre?

Jeg har ikke plass til 2 tastaturer og 2 muser på pulten her det står, men jeg vil bruke Windows maskina og Mac maskina samtidig. What to do? :(

Lenke til kommentar
Og forresten, jeg trenger noen forslag. Jeg har et tastatur og en mus - en Windows maskin og en Mac, og to skjermer. Jeg har nå prøvd så og si alle programvarene som lar meg dele tastatur og mus på begge maskinene (skjermene sammen) men ingen fungerer noe særlig bra. Hva skal jeg gjøre?

Jeg har ikke plass til 2 tastaturer og 2 muser på pulten her det står, men jeg vil bruke Windows maskina og Mac maskina samtidig. What to do? :(

 

Prøv http://synergy-foss.org/nb-no/

Lenke til kommentar

Heisann folkens.

 

Jeg var meget uheldig og mistet min MacBook Pro i gulvet for noen dager siden. Øyeblikket var et av de mest intense i mitt liv. Per dags dato kan jeg boote maskinen og logge inn, men så straks jeg er logget inn blir jeg logget ut igjen. Etter litt research har jeg konkludert med at dette skyldes harddisk-kræsj.

 

Jeg har derfor bestemt meg for å fikse problemet selv og i samme slengen oppgradere maskinen noget. Vil derfor gjerne ha tilbakemelding på dette oppsettet, eventuelt tips til forbedringer eller eventuelle "flaskehalser".

 

Specs:

- Macbook Pro 15"

- Modell-id: MacBookPro6,2

 

Forslag til oppgraderinger:

- DDR3 8GB RAM (2x4GB)

Noen forslag til MHz her?

 

- SSD 120GB HDD

Bruke denne til OS pluss en ekstern til backup.

 

Det jeg hovedsaklig lurer på er om jeg burde kline til med 16GB ram (noe usikker på om dette er mulig på denne typen macbook).

 

Hilsen designstudent avhengig av Macbook med hjertet i halsen og høy puls.

Endret av xD^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...