Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Da har du ikke fikset minnepennen riktig. Vet ikke helt hvordan du skal klare å fikse en OS X Mountain Lion minnepenn uten administrator rettigheter.

 

Du har et par valg:

 

#1: Den mest knotete.. Du går via disk verktøy, formaterer minnepenn til HFS+ Journaled for deretter velge Restore, velger OS X Mountain Lion DMG / IMAGE som kilde, og minnepenn som gjenopprettingspunkt. Da skal den speile innholdet til IMAGE over til minnepenn som da skal være en bootbar installasjon. For meg så virker dette sånn 20% av gangene jeg forsøker.

 

#2: Bruk et verktøy ala Lion Disk Maker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker.

Skjekket ut Lion Disk programmet, men støtter kun 10.7 og 10.8! Jeg har selvfølgelig 10.6...

Arg, dette var jævla irriterende! Nei, får ta turen til Eplehuset hvis jeg gidd i morra etter skolen.. Intet annet valg heller -.-

 

Prøvde noen brukernavn fra eieren. Han sa han endret til "Ny Bruker" som navn og 1234 som pass, men får opp at jeg må angi et administratornavn, og ikke at navn/passord er feil, så må være noe der.

Går jeg under brukere så finnes jeg kun en bruker, som heter "Ny Bruker". Dette er satt som standard konto, men er ingen andre kontoer der så.... Skjønner ingenting, hvorfor ikke navnene eller passordene eieren har gitt meg ikke stemmer.. :/

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Var innom eplehuset, ingen Mountain Lion der :(

Åhh, så irriterende!! Vente 3-4 uker fra Apple gidd jeg virkelig ikke. Da prøver jeg å høre om noen har en slik minnepenn/disk. Men tviler.

Faen at ikke kombinasjonene av navn og passord fra eieren fungerer! :(

 

Med mindre jeg finner en DVD som er stor nok til at jeg kan brenne 10.8 på.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Har spurt der nå.

 

Tenkte kanskje jeg kunne lage en Mountain Lion USB Installer, ved hjelp av DENNE guiden: http://osxdaily.com/2012/02/17/make-bootable-os-x-10-8-mountain-lion-usb-install-drive/Meeeeeeeeeen, når jeg har kommet så langt som å montere og hele og skal gjenopprette med Mountain Lion filen så må jeg seff ha admin-navn og passord..Faen altså! Skjønner ikke at eieren ikke husker det, må være noe feil. Når jeg skriver inn noe får jeg at navn og passord er feil, men når jeg skriver inn det han endret til før han solgte den til meg (navn: Ny Bruker, pass: 1234), så får jeg opp en annen melding: Du må oppgi et administratornavn og passord hvis du vil endre Diskverktøy.

Lenke til kommentar

Jeg ser at min 4 år gamel bærbare HP har AMD 1,9Ghz prosessor (2 GB ram). Vil en Air med 1,8Ghz (8GB ram) være raskere, eller vil den kjapt virke treg?

 

Må ikke gå i fella å tro at klokkefrekvens har noe som helst å si når du sammenligner på tvers av prosessorer. Et banalt eksempel er jo å ta en Intel Pentium 4, de hadde jo gjerne oppi 3.8GHz og ville ikke hatt nubbesjans opp imot en moderne 1.8GHz Intel Core i7.

 

I dette tilfellet så vil nok ikke din AMD 1,9GHz være på samme plan som en Intel IvyBridge 1,8GHz prosessor, samtidig som 2 til 8GB RAM hjelper på det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...