Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns ikke 4 gb på min MBP 15" mid 2010 er nok, ligger som regel på rundt 6 gb hele tiden, men er ikke uvanlig at jeg bruker over 7 gb. Er grunnet fruens litt mer moderate bruk og nyere operativsystem at jeg spør.

Har ikke fulgt helt med i timen, men det er fortsatt sånn at man ikke kan bytte ut minne selv på MBA? Apple vet hvordan de skal ta seg godt betalt for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Nå er det jo verdt å merke seg at MacBook Air 2011 kom med OS X Lion, MacBook Air 2012 kommer med OS X Mountain Lion. Det er temmelig stor forskjell på optimaliseringen her og jeg opplever Mountain Lion som langt mer ressurseffektiv og lettdrevet enn hva Lion var.

 

Men med MacBook Air, hvor du har fastmontert RAM så ville jeg aldri i livet gått for noe mindre enn 8GB om man har noen som helst ambisjon om å ha maskinen i mer enn ca ett år. Det å gå for 4GB RAM som ikke kan utvides i 2013 er temmelig absurd om man ikke har store planer om å erstatte systemet om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Er det noen problemer med DNB for andre? DNB påstår Safari ikke har Java, og i Firefox er det ikke mulig å trykke "Ok" etter man har tasta inn engangskoden.

Samme her bare i Sparebanken Vest. Utrolig irriterende når man skal handle hos en nettbutikk, nesten er ferdig med betalingen og det bare er Bank-Id som gjenstår. Da står man der med skjegget fullt av postkasser,

Lenke til kommentar

Hva gjør man da? Jeg har lasta ned og installert JDK og JRE og ingenting hjelper. I følge Terminal så har jeg installert Java 1.7, og alt burde funke, men ingenting endres i Safari, og jeg kommer meg ikke videre etter å ha tastet engangskoden i Firefox.

 

Det rareste er at det er under en uke siden jeg sist var på, og da var det null problem.

Lenke til kommentar
Samme her bare i Sparebanken Vest. Utrolig irriterende når man skal handle hos en nettbutikk, nesten er ferdig med betalingen og det bare er Bank-Id som gjenstår. Da står man der med skjegget fullt av postkasser,

 

Jeg klikker snart på Chrome,må jo for faen få oppdatert dette her snart! Går på samme smellen hele veien, sist gang gjikk det faktisk å kopiere linken inn i safari og fullføre betalingen med BankID, så var heldig da :p

 

Sparebanken Vest her.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå har Mac OSx tryna helt her igjen, og jeg må gjenopprette. Andre gangen dette har skjedd nå på 2 uker, men denne gangen var det ingen oppdatering inne i bildet. Bare en helt vanlig restart av maskinen .

 

Og så fungerer ikke recovery funksjonen denne gangen nei, selvfølgelig gjør den ikke det. For det er jo for mye å be om. Helvetesmakt altså.

 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det kan vere den makaniske disken som er på vei ut ja, det er tross alt denne eg bruker som recovery! OG ettersom recovery ikke starter skikkelig, kan jo dette rime.

Jeg bestviler sterkt at det er Intel SSD disken sin feil. Jeg bør vel nesten få lagt over alt av verdi til en ekstern disk bare for å være på den sikre siden :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Herre... Det ser faktisk ut til at det er nettopp SSD disken som har tatt kvelden, eller ihvertfall fusker noe jævlig. Og det var IKKE en Intel SSD, for den flytta jeg jo over på stasjonæren for lenge siden. Var en 60gb corsair disk som stod i gitt.

 

Akk ja, disse uforutsette utgiftene altså :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...