Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal til å lage en annonse på Finn for å selge min gamle MacBook Pro 17" fra 2009, og tenkte jeg kunne høre fra dere Mac-kjennere om hvor mye jeg kan få for den.

 

Spesifikasjoner:

 

  • 2,8 GHz Intel Core 2 Duo, 6 MB
  • 4 GB 1066 MHz DDR3 SDRAM
  • 500 GB harddisk med 5400 rpm
  • 17-tommers blank LED-skjerm med 1920 x 1200 bildepunkter
  • NVIDIA GeForce 9400M- og NVIDIA GeForce 9600 GT GPU, 512 MB GDDR3

 

Jeg har hatt maskinen i omtrent 1,5 år, og den er VELDIG pent brukt. Tro meg, den er ikke mishandlet på noen måte, men selvsagt skjer uhell så den har to veldig små hakk og (selvfølgelig) noen riper på undersiden. Den har fått sin ukentlige vask i 1,5 år så den er like ren som en ny ut fra esken. Original emballasje følger med, samt lader, dokumentasjon og DVD-plater. Om det er nødvendig kan jeg også vise faktura fra kjøp så jeg har papirene i orden.

 

Så, tror dere 10.000 er urimelig?

Lenke til kommentar

Hvordan takler de eldre Mac Miniene 1080p og slikt?

 

Jeg har en Mac Mini fra 2006 som lå og slang rundt omkring så jeg tenkte jeg kunne prøve å bruke den som mediasenter. Men den greier ikke å spille av materiale i 1080p rent. Hvert 5. sekund stopper filmen opp og fortsetter. Helt umulig å se film sånn. 720p takler den fint.

 

Jeg prøvde med forskjellige avspillere som VLC og XBMC i både Mac OSX og Windows 7, men det gikk ikke. Jeg brukte en BD-rip av Avatar på 19,4GB så jeg kjørte den hardt.

Lenke til kommentar

Begynner å kjenne savnet etter å ha stasjonærmac - noen som har erfaringer med Hackintosh? Isåfall, hvordan er det med programvareoppdateringer osv. these days?

Har hatt hackintosh ei stund, men ikke lengre. Jeg hadde problemer med spill i fullscreen gjorde at jeg fikk svart skjerm. Nettverk fungerte heller ikke, helt til det kom en driver fra communityet.

 

Så lenge du går for 100% intel hardware burde det ikke være noe større problem. For skjermkort finnes det forskjellige drivere og løsninger. Se insanelymac sine sider for detaljer: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showforum=2

Lenke til kommentar

Hmm. Ok. Virker overkommelig. Tenker på i7 quad, 12gb ram og et elleranna heftig grafikkort - skal stortsett bruke maskina til video- og fotoredigering, dermed trenger jeg Final Cut og Aperture. Kan hende jeg ender opp med en iMac eller ny MBP though, trenger uansett en grei skjerm dersom jeg skal ha meg ny stasjonær - samtidig som jeg er en del ute og reiser, så da hadde ny laptop vært like greit egentlig. Må tenke litt på det, men kan vel fort bli hackintosh dersom jeg finner ut at stasjonær er praktisk.

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort fra at det funker minst like greit, men da får du jo ikke muligheten til å hook'e skjermen av laptopen og ta med laptopen på bussen.

Jeg har laptop kobla til skjerm, går aldri tilbake. Har en PC ved siden av med KVM-switch til samme skjerm, så jeg kan spille Mafia II ved å trykke på en knapp ;)

Lenke til kommentar

Joda, men det innebærer å bruke sure kroner på en ny harddisk når jeg har noen hjemme hos mamma og pappa, men skal ikke hjem før 9. juni, så blir jo en stund å vente. Er mulig jeg skal demontere den eksterne backupdisken og sette den inn, må bare få kjøpt verktøy først.

 

Passer uansett dårlig nå midt i eksamenstiden.

Lenke til kommentar

Bah, jeg driver å fører tilbake kalender og adressebok-backups, men nå har jeg møtt på et problem. Jeg åpnet iCal, importerte .icbu-fil som jeg eksporterte for et par uker siden. Den inneholder en synkronisering med Google-kontoen min, og men når backupen er importert så får jeg beskjed om at den ikke får kontakt med serveren, før programmet lukker seg. Jeg prøver å åpne iCal igjen og samme problem oppstår. Når får jeg altså ikke åpnet iCal idet hele tatt, noe som er rimelig irriterende.

 

Hva gjør jeg?

Ingen? Jeg trenger virkelig en iCal som fungerer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...