Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hvorfor Apple har valgt Mini DisplayPort er nok ikke fordi HDMI støtter mindre oppløsning. Fra 2006 med HDMI 1.3 standarden var støtten for 2560 x 1600 der. Og i 2006 brukte vel ikke Apple Mini DisplayPort? Da var det vel Mini DVI. Det som derimot er bedre er at Mini DisplayPort tar fysisk mindre plass. Og ettersom at det finnes Mini DisplayPort til VGA kan vel Mini DisplayPort overføre analoge signaler også, noe som HDMI ikke kan.

 

Du har rett, HDMI 1.3 støtter 2560x1600, men om man plugger en HDMI-kabel inn i kontakten på for eksempel en Dell U2711, så vil den såvidt jeg har skjønt kun vise 1080p. Hvorfor?

 

Det med fysisk størrelse er et godt poeng, og HDMI kan ikke konverteres til analogt signal (se på DVI-I vs. DVI-D for detaljene i de elektroniske forskjellene mellom signalene), ergo hadde man måttet putte VGA-kontakt på på Macene, noe ingen vil. Den standarden burde ikke brukes på nye maskiner. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke MacBook har du da som kjører alt på high?

 

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

 

Har de testet mange spill med de nye mac pro´ene inkludert wow, der står det at med high settings vil de ligge på en 20 fps eller noe!! dette med det grafikkortet som er i den beste 15`pro. da lurer jeg på hva de andre pcene vil klare som har markant dårligere grafikkort!

Lenke til kommentar

VGA- standarden er uansett på vei ut, så det blir mindre og mindre av den å se rundt om. Og ja, den er sabla stygg så den kommer eg neppe til å savne.

 

Reagerte på, og irriterte meg over mangelen på HDMI-port på MacBook Pro'en i starten, men har lært meg å leve med den lille overgangen, som har blitt glemt mang en gang når man skal ut å farte :p

Lenke til kommentar

VGA- standarden er uansett på vei ut, så det blir mindre og mindre av den å se rundt om. Og ja, den er sabla stygg så den kommer eg neppe til å savne.

 

Reagerte på, og irriterte meg over mangelen på HDMI-port på MacBook Pro'en i starten, men har lært meg å leve med den lille overgangen, som har blitt glemt mang en gang når man skal ut å farte :p

 

Ikke i server verden.

Lenke til kommentar

Dere som tester lion. Siden apple ser mye etter ios synes jeg det begynner å høre mer som et leke OS en profesjonelt OS, stemmer dette? Tror dere folk som driver med foto, video, css osv vil gå over til windows dersom apple mixer ios og osx sammen? Jeg har ikke prøvd lion så jeg er bare nysgjerrig,

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke testet ut Lion, men tviler sterkt på at folk som driver med foto, video osv. kommer til å gå over til Windows. Mye pga. Final Cut Studio, som er én av de ledende programpakkene innenfor video/film/tv. Etter hva jeg har fått med meg tar Lion litt etter iOS, men i og med at Apple smelter sammen server Lion sammen med "vanlig" Lion, tviler jeg på at det blir et form for "leke OS".

Lenke til kommentar

Må ærlig si jeg missliker den nye diskløsningen til Apple sterkt. Legge inn custom firmware på diskene OG endre kabelen? Hva skjer Apple? Det er jo ikke ukjent at Jobs ikke er glad i at folk fikler med skaperverket selv, men det må da finnes grenser. Jeg skjønner jo at folk flest ikke er kapable til bytting av disk osv i iMacen selv, men for oss som ikke har noe i mot det er det jo nesten et overgrep. Mulig jeg reagerer slik fordi jeg kommer fra den standard "PC" verdenen og har noen sertifiseringer fra HP, men uansett ser jeg på denne saken som frihetsberøvelse. Det neste blir vel at Mac Pro får de samme begrensningene.. Om (gud forby) det skulle intreffe er det nok kroken på døra for Mac desktops hos meg.

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar

Dere som tester lion. Siden apple ser mye etter ios synes jeg det begynner å høre mer som et leke OS en profesjonelt OS, stemmer dette? Tror dere folk som driver med foto, video, css osv vil gå over til windows dersom apple mixer ios og osx sammen? Jeg har ikke prøvd lion så jeg er bare nysgjerrig,

 

Selv om det har noen funksjoner som er iOS-orienterte, så er disse i hovedsak valgfrie og ligger på toppen. Hittil har ikke bruken av idiotfunksjonene, som jeg kaller dem, vært obligatorisk på noen måte, så jeg klager igrunn ikke. En del kjernefunksjoner er også blitt bedre, samt at jeg nok ville byttet til Lion ene og alene på grunn av alle oppgraderingene Mail har fått.

Lenke til kommentar

Kjører du testversjonen, Heilage? Hvis ja, vil du kalle det stabilt? :)

 

Jeg har ikke prøvd siden Preview 2, men det fungerte stabilt må maskinene jeg har kjørt det på. However, jeg ville ikke kjørt det på mission critical ting, jeg har kun kjørt det og brukt det for å teste.

 

Ville aldri installert det på jobbmaskinen min for eksempel, du sliter virkelig hvis du da får problemer og ikke har en SL-spesifisert backup du kan rulle tilbake til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...