Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*snip*

Takk for utfyllende svar. Bruker Parallels innimellom jeg og, men tror ikke det behov er saa stort for ekstra minne om det er slik du forklarer.

 

Burde man ta High-res skjermen, eller er standard mer enn bra nok? :D

Det spors jo hvilken opplosning du vil ha... Jeg har hatt 1440x900 (som er standardopplosningen) i flere aar naa, baade paa Macen og tidligere laptoper og eksterne skjermer. Naa valgte jeg dog Hi-res, fordi jeg ville prove noe nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

jeg er DPI-avhengig. Jeg spytter på de som kjøper 27" med 1920x1080, og ler høyt av de som ikke har mer enn 1680 på 17"eren sin.

DPI er sterkt undervurdert :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Etter å ha sett hvor ite man får i en Mac, har jeg bestemt meg for å for PC. (snakker om hardware)

Skulle gjerne hatt en blanding :)

Så har det noe hvordan hardware'n blit utnyttet og er optimalisert best mulig.

 

De som tror at cpu frekvens, minne hastighet og klokk på skjermkort er alt som har noe som helst på ytelsen og si, får holde seg til Windows.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvordan er det å få ut harddisker på Macbook (pro) som er 1-2 år gammel? Vil tro det er litt vanskeligere enn de HP'ene jeg er vane med :-P

Og er det i så tilfellet garantibrudd?(ikke at det har så mye å si da den ha druknet av et glass vann uansett)

Vil bringe denne frem igjen.

Til min store forbauselse startet Macbooken idag, uten noe tegn på at noe er galt, etter å ha ligget en i sekk med en vann flaske uten kork, som gikk fra full til tom.

Imponerende !

Lenke til kommentar

Enig i det It-Henrik men så er det litt sykt at en laptop til 17.000 ikke klarer å kjøre wow på high med en grei fps, som jeg har sett på testene!

 

Og hdmi kabal ?? Er jo ganske håpløst

 

Mac har mye fine løsninger på opertivsystemet sitt som gjør at det er intuativt, og holder seg på samme stanard lenge!! Men de må da kunne være litt mer up to date med hardwaren sin

 

Kunne kommet meg masse bra om Mac, men dere Mac elskere må jo også kunne se at det er ting som burde vært gjort annerledes

Lenke til kommentar

Kunne kommet meg masse bra om Mac, men dere Mac elskere må jo også kunne se at det er ting som burde vært gjort annerledes

Det vil alltid være noe som burde ha vært gjort annerledes. Men når det gjelder kabler og utganger så er jeg muligens litt spesiell, men jeg vil heller ha én utgang med mange overganger enn førti utganger på hver side av maskinen.

Lenke til kommentar

Ok, let us agree to disagree!

 

Har jo lyst på en Mac, eneste kriteret mitt er at laptoppen skal kjøre sw:Tor/wow i bootcamp. Når man må opp i 18 000 for å kjøre de spillende på normal, må jeg si at det er sært :)

 

Skal man med thunderbolt når det ikke har kommet noe som bruker thunderbolt?

Putt heller inn en hdmi kabel.

 

Runar: du mener Mac sin løsning på hdmi overgang er bedre enn pc sin?

 

Skjermkortene er jo årevis gamle i Mac pro

Lenke til kommentar

Jepp. Nå er jeg usikker på revisjonen av DisplayPort som brukes i de nyeste maskinene, men de støtter uansett 2560x1600, som er en habil oppløsning. HDMI 1.4a støtter vel dette også, men er langt mindre utbredt. (Vet ikke om noen 27> som har HDMI 1.4, har heller ikke sett så mye til overganger for dette)

Lenke til kommentar

Hvorfor Apple har valgt Mini DisplayPort er nok ikke fordi HDMI støtter mindre oppløsning. Fra 2006 med HDMI 1.3 standarden var støtten for 2560 x 1600 der. Og i 2006 brukte vel ikke Apple Mini DisplayPort? Da var det vel Mini DVI. Det som derimot er bedre er at Mini DisplayPort tar fysisk mindre plass. Og ettersom at det finnes Mini DisplayPort til VGA kan vel Mini DisplayPort overføre analoge signaler også, noe som HDMI ikke kan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Ok, let us agree to disagree!

 

Har jo lyst på en Mac, eneste kriteret mitt er at laptoppen skal kjøre sw:Tor/wow i bootcamp. Når man må opp i 18 000 for å kjøre de spillende på normal, må jeg si at det er sært :)

 

Skal man med thunderbolt når det ikke har kommet noe som bruker thunderbolt?

Putt heller inn en hdmi kabel.

 

Runar: du mener Mac sin løsning på hdmi overgang er bedre enn pc sin?

 

Skjermkortene er jo årevis gamle i Mac pro

Jeg vil gjerne se et eksempel fra din side; hvor en vanlig windows-maskin med samme finesser som en Mac er mye billigere. Mac var dyrt, men har blitt vesentlig billigere de siste årene.

 

Og hvilke ressurser er det egentlig wow krever? Gi oss noe systemkrav. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Wow er et latterlig gammelt spill som trives best på 1-2 kjerner og helst Intel, samt på Nvidia-skjermkort, slik er det iallefall på windows.

Kodingen er gammel og den heftigeste spillpcen ender til syvende og sist opp med å ikke kjøre wow spesielt bedre enn en pc til 5000-6000.

 

Så her ligger nok heller problemmet i spillet, og ikke i Mac'en og forsåvidt Windows-maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...